Jump to content

Kompuran vastaanottava pyörä pienemmäksi


Recommended Posts

Kirjoitettu

Moro,

 

Sain tälläisen kommentin eräältä "viripajalta"

 

>Suosittelen ottamaan huomioon pyöränvaihdossa tuleva auton vika herkkyys. Auto on huomattavasti vika herkempi mikäli pyörä vaihdetaan.

 

Onko kellään kokemuksia, kyse on siis ahtimen pyörästä :)

 

-Arto-

Kirjoitettu
Moro,

 

Sain tälläisen kommentin eräältä "viripajalta"

 

>Suosittelen ottamaan huomioon pyöränvaihdossa tuleva auton vika herkkyys. Auto on huomattavasti vika herkempi mikäli pyörä vaihdetaan.

 

Onko kellään kokemuksia, kyse on siis ahtimen pyörästä :)

 

-Arto-

Eikös tuossa ole kyse siitä päätelmästä, ettei niitä virityksiä olla tekemässä turhaan. Jos tehoja käytetään yhtä suurella osuudella kuin ennen, niin jokainen lisätty prosentti tehoon, lisää jo pelkästään moottorin hajoamisen todennäköisyyttä (eli epäluotettavuutta) enemmän kuin prosentilla. Lisäksi autossa on muitakin kohteita, jotka joutuvat normaalitehoista suuremmalle kuormitukselle.

 

Sensijaan, jos lisääntyneitä tehoja (ja vääntöjä) ei käytä, niin auton minkään osan luotettavuus ei virityksestä kärsi. Tai korkeintaan se pyörä ja tiukemmassa kulmassa pyörivä hihna voisivat olla ne kovemmalla rasituksella tai heikommin kestävät osat.

 

Eli kuskista tietenkin riippuu. Mutta mikäli viritys tehdään tarpeeseen, niin auto joutuu 100% varmuudella kovempaan rasitukseen kuin ilman viritystä.

 

P.S. Mulla ei ole kokemusta virittämisestä muuten kuin joidenkin F1-simulaattoreiden osalta. Isompi teho nosti enemmän kuin lisätyn tehon verran keskeytystodennäköisyyttä (kuten elävässä elämässä F1:ssä tapahtuu).

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...