Jump to content

Jatkanko pyöräilyä?


Recommended Posts

Kirjoitettu

En olisi uskonut enää yli kymmenen autottoman vuoden jälkeen joutuvani autokuumeen kouriin. Minejä olen aina ihaillut ja nyt kun näin sellaisen olevan myynnissä, niin se ei jätä mieltäni rauhaan. Arvostaisin kovasti mielipiteitänne hankintapäätöstä tehdessäni.

 

Ongelmia:

- En osaa yhtään korjailla autoja, peseminen ja vahaus sentään onnistuu.

- En omista tallia.

- En tajua autojen arvoista yhtään mitään.

 

Myytävä auto: Mini Cooper 1.3 MARK II (FGI-525)

- Löytyy täältä => http://www.autohallinto.fi/?25&merkki=M ... id=FGI-525

- Hinta olisi ilman vaihtoautoa alle 8000 euroa.

- Auto on tuotu Suomeen pari vuotta sitten Saksasta.

 

Välttämättä en tarvitse autoa, joten käyttöautoksi en ole Miniä hankkimassa. Onkohan k.o. menokin hinta kohtuullinen? Onko kellään jaettavaksi kokemuksia kyseisen kaltaisesta Ministä? Paljonkohan vakuutusmaksu moisella laitteella voisi olla (minulla on täydet bonukset entuudestaan) vuodessa?

 

Kiitos jos joku viitsii kertoa mielipiteensä!

 

t. Kimmo

kimmo.suomalainen(ät)saunalahti.fi

050 5114554

Kirjoitettu

Kiitos vinkistä, olen toki jo ne tarkastanutkin. Nyt vaan pitäisi tehdä päätös hankkiako ylipäätään...

Kirjoitettu

Ni ! 8 tonnia on aika melko kallista asiasta, jota ei välttämättä tarvi . Jos ei ole rahasta puutetta, niin sittenhän sillä ei niin väliä ole. Säilytyspaikka sille kuitenkin kannattaa jostain hommata . Auto näytti kyllä kuvissa hienolta .

Kirjoitettu

Miettisin kyllä minin ostoa parikin kertaa jos en itse pystyisi autolle mitään tekemään. monesti mini hankitaan harrasteautoksi ja kyllä melkein vaatii että jotain tekniikasta ymmärtää.. vaikkakin kyseessä oleva auto on vasta n.10 vuotta vanha ei se teknisesti ole paljoakaan muuttunut noista 60-70-luvun peleistä.. rahaa saat tohon menemään jos joudut kaiken teettämään..

Kirjoitettu

Kiitos kommenteista! Rahasta on varmaan aina puutetta, mutta kun karsii menojaan rajulla kädellä, niin voi kerran elämässään ostaa jotain mielihyvää itselleen. Sitä vartenhan sitä töissä käydään. Vaan ehkäpä pitää ottaa palautteene vakavasti ja tyytyä vain ihailemaan muiden Minejä. Lisäkommentteja luen mielelläni!

 

Hyvillä mielin,

 

kimmo

Kirjoitettu

Hommaa vaan Mini! Tekemällä oppii, tai sit vaan teettää niillä jotka osaa. Jokainen Mini nimittäin alkaa oireilemaan, ennemmin tai myöhemmin. Se kuuluu asiaan :)!

 

Tossa Seinäjoen autossakin on ruostetta apparin lampun alla...

 

Parasta olisi jos saat jonkun Ministin mukaasi kun menet katsomaan noita pelejä.

 

Haluatko varmasti rättikattoisen Minin?

 

Katoppa myös Paradisecars.com!

 

Onnea etsintään!

Kirjoitettu

Tietysti tuollaisen tuoreemman auton kanssa oppii ymmärtämään niitä korjailuhommiakin helpommin, kun kaikki ei tule kerralla niskaan . Kuitenkin olis varmaan järkevää houkutella joku asiantuntija mukaan mahdolliselle ostoreissulle vähän kertomaan faktoja ja kattelemaan kohteen kuntoa . Älä nyt luovuta vielä !

Kirjoitettu

Taidan jatkaa vielä katselua. Olkoon tuo mainitsemani Mini, ehkäpä joku toinen odottaa minua jossain. Korjauksista sen verran, että olen joskus autoiluhistoriani alkumetreillä tehnyt silloisiin kotteroihini jotain pieniä huoltohommia esim. jarrupalojen ja -kenkien vaihtoa. Eli sen kokoluokan simppelit hommat onnistunee edelleen.

 

Suurkiitos edelleen mielipiteistänne!

Kirjoitettu

Jos olet kiinnostunut tietämään Minin käyttökustannuksista, niin voit vilkaista omasta autostani tekemäni ajopäiväkirjan. Osoitteesta löytyy myös auton hankintatiedot ja jotain teknisiä tietojakin. Itse en osaa vielä käsiä liata auton kanssa, mutta sitä varten otin autoon heti kättelyssä AL-turvan, jotta auton saa ehkä näppärästi hinattua korjaamolle ongelman kohdatessa. Tarvittaessa hinausauto tuo vaihdokin tilalle, joten matkan ei pitäisi keskeytyä. No, eipä ole tuota vara-auton tuontia vielä tullut "testattua". Autossa oli ongelmia alussa. Esim. takarenkaan laakeri hirtti kiinni (tästä oli ollut takaisinkutsukampanjakin) ja akku tyhjentyi, jos ei ajanut pariin viikkoon (stereot kytketty siten, että herätevirta kulutti paljon virtaa).

 

Täysin ummikkona lähdin siis ministeri-uralle, pelkästään Rally Trophy PC-pelin innoittamana. Ostopäätös varmistui, kun kerran eräässä autohuoltamossa oli huollettavana Mini ja sain koe-istua autoon (koska en tiennyt sovinko 186cm kokoisena kuskin paikalle ja onko ajoasento mulle sopiva).

 

Minissä on halvat varaosat, kuluttaa vähän, vähän hajoavia osia, ruostuu herkästi, hidastehyppyreihin ja kuoppateillä ajettava tarkasti (jos sportspack alusta), innostaa tuhlaamaan kaikki irtorahat kaikkeen minikrääsään, innostaa osallistumaan kaikenlaisiin tapahtumiin ja miitinkeihin, säästää kartingkustannuksissa (jos tykkää kartingista), on harvinainen alle 100te maksava auto, joka saa päitä epäuskoisena kääntymään, tuntemattomat tulee tankatessa juttelemaan kuin tutulle,...

 

Eli leikkikalu, jolla voi toki ajaa ihan arkiajossakin. Ja edullisilla käyttökuluilla. Lyhyesti: jos hidastehyppyreitä ei olisi keksitty, niin Mini olisi ~täydellinen kaupunkiauto. Onneksi kaupunkien ulkopuolella olevilla mutkateillä auto on juuri sellainen kuin auton pitääkin. ;-p

 

Auton tiedot löytyy kotisivuiltani: http://heiskanen.cc

 

P.S. Autoni ei tule meikäläisen elinaikana myyntiin. Näinpä 20 vuoden kuluttua autolla on sitten ajettu 300-400tkm. Tuskimpa se vielä silloinkaan lopussa on, ellei varaosat lopu maailmasta.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Osta pois, yöunet siittä vaan menee kun miettii et miks ei. Toisaalta omalla kohdalla on (vast ikää minin hankkineena) yöunet vähissä ja kilometrejä kerrytetty yöunien kustannuksella.

×
×
  • Luo uusi...