Guest jone Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 no nyt alkaa jo pipo kiristään päätä noitten öljynpaineitten kanssa... :c( Kone kun on lämmin ja ajettu noin parikymmentä kilsaa niin alkaa tyhjäkäynnillä polttaan merkkivaloo ja tyhjäkäynti nyt ei hirmu pienellä ole (noin 800-900rpm/min). Kokeillut oon teboilin silveriä puolisynteettistä ja teboilin monitraa,mutta sama juttu kummallakin öljyllä.. Elikkäs mikä tuohon avuksi koneena on tonninen ja Mini -72. Edellisessä minissä ei tuollaisia ongelmia ollut koneena oli kyllä kasipätkä,mutta liekkö nuilla siinä suhteessa eroja..
Guest nst Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 Oletko koittanut toisella anturilla ? Mitäs öljynpainemittari näyttää ?
Guest jone Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2005 Enpä oo tuota kokeillu,mut tuntus että jos toi ois anturi vika niin se tekis sen kylmänäkin..
Guest levyjarrut Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2005 Anturi vaihtoon, ennen muita toimenpiteitä, jossei kuulu ylimääräisiä kolinoita. Anturivika voi hyvin ilmetä vasta kuumana. Paineventtiili kannattaa avata ja tarkistaa, että venttiili liikkuu ja sulkeutuu kunnolla.
Guest 970s Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2005 Vanhat Minin koneet tykkää 20W50 öljystä. Joku 10W30 tai 10W40 voi olla etenkin vanhassa koneessa aika löysää eikä jaksa kuumana oikein pitää paineita. Paineventtiilin mäntä voi takerrella tai sitten sen jousi voi olla vanhuuttaan vähän löysä. Jousen alle voi laittaa pari prikkaa ja kokeilla vaikuttaako se mitenkään asiaan. Jos noista ei ole apua niin sitten melkein on edessä öljypumppu/laakeriremppa.
Guest jone Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2005 njoo pitää kokeilla noita konsteja.. saako ton paineventtiilin rassattuu ilman koneen levitystä..?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2005 Paineventtiili sen ison metallitulpan alla lohkon kyljessä öljynpaineanturin alapuolella, joskus venttiili voi olla jumittunut pesäänsä niin,että täytyy tosissaan ronkkia sitä ulos. Pitää liikkua herkästi ja istukka pinta kunnossa.
Recommended Posts