Guest jupe Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2005 Mitenkäs onnistuu parhaiten tankomallisen vaihteiston vaihtotangon säätö (vivusto vaihdekepiltä laatikkoon)? Vaihdelaatikko on rempattu ja laiton siirtotangot kiinni "vanhoilla asetuksilla" eikä nyt meinaa pysyä esim. ykkönen silmässään. Kysyn ennen kuin alan kokeilla, ettei mennä ojasta allikkoon. Manuaaleista ei oikein yksiselittäistä neuvoa irtoa.
Guest ominio Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2005 Joopa joo.. ei oikeastaan ole mitään säätöä. Saattaa olla, että jotain meni pieleen.. et kait vaihtanut ykkösen ja kakkosen synkronointilaitetta? Tuntuuko, että pykälät muuten on oikeissa paikoissaan kepistä kun sekoittelee?
Guest jupe Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2005 Laatikko on kunnostettu asiantuntevalla pajalla, eikä siinä pitäisi olla ongelmaa (ryhmäpyörän laakerivika korjattiin). Alkuunhan vaihteisto oli todella jäykkä ennen kuin öljy pääsi kaikkiin koloihin, mutta pikkuhiljaa vaihteet ovat alkaneet löytyä kohdiltaan. Liikeradat ehkä hieman sekavat. Siirtovivuston tukitangossahan on ilmeisesti mahdollisuus säätää etäisyyttä? Vaikuttaako mitenkään ja mihin? Tietenkin voisi vielä kolmannen kerran tarkistaa kaikki kiinnityspisteet niin koneesta kuin vivustostakin, ettei koneen mahdollinen notkuminen vaikuta.
Guest jupe Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2005 Jeps, nyt selvisi enemmän: ykkönen ja kakkonen ei meinaa mennä kohdalleen. Lieneekö ainoa mahdollinen vikapaikka olla synkronoinnit? Kolmonen ja nelonen menevät heittäen päälle. Pakki myös pienellä haulla, mutta ykkönen ja kakkonen vain suurella mielikuvituksella ja sattumalla. Siirtimistä vielä sellainen huomio, että vaihdevalitsimen "mötikkä" vaihdekepin alla on noin 45 asteen kulmassa suhtessa kiinnityshaarukkaan, joka manuaalissa näyttäisi olevan suorassa kulmassa...mutta mutta...
Recommended Posts