Petomaani Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Mitä Chili- ja Pepper-varustepaketteihin kuuluu vakiona? Vm. 2002 Cooperista kyse. Chili ilmeisesti on kattavampi kuin Pepper, kuuluuko Chiliin ajotietokonetta?
Guest Nuno Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Mitä Chili- ja Pepper-varustepaketteihin kuuluu vakiona? Vm. 2002 Cooperista kyse. Chili ilmeisesti on kattavampi kuin Pepper, kuuluuko Chiliin ajotietokonetta? Varustetasot meni muistaakseni näin: Salt (perusvarustelu, harvinainen) Pepper (parempi: sumuvalot, nahkaratti, parempi radio jne.) Chili (huippuvarustelu: luistonesto+ajonvakautus, ajotietokone, puolinahkapenkit jne.) Ilmastointi on ollut aina lisävaruste (oliskohan ollu uusimmissa Chili-paketeissa vakiona jo?), samoin cruise (ei Tom, vaan se toinen... ;) ). Ksenonit tais olla myös aina erikseen ostettava lisävaruste. Omassa ex-Cooperissa oli luistonesto, sisävalopaketti (saattoi olla lisävarusteena), automaatti-ilmastointi (lisävaruste). n.
Petomaani Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2007 Jeps, kiitoksia tiedoista! Tuo Chilin perus "ajotietokone" ei sitten näytä kulutuksia yms. sälää kuten normi ajotietokoneet tekee ts. Miniin saatavilla on laajempikin ajotietokonevarustelu, tänään toisaalta opittua.
tm Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Onko jokaisessa Cooper S:ssä muuten samanlaiset penkit? Siis tarkoitan remmiahdettua versiota. Ja en tarkoita nahka/puolinahka eroavaisuuksia, vaan onko runko/sivuttaistuki samankokoinen? Missä tapauksissa ratti on 2 tai 3 puolainen? Ja sitten ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko auton "luistonesto" vain sutimisen esto, vai ihan oikea luistonesto? Oon vaan tässä ollut hetken kauheassa cooper s kuumeessa ja nyt etsin tietoja kyseisestä pelistä :)
Guest Nuno Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Ja sitten ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko auton "luistonesto" vain sutimisen esto, vai ihan oikea luistonesto? Pelkkä sutimisenesto on MINIssä ASC (Active Stability Control). Ajovakauden hallinta on nimeltään ASC+T (+Traction). Epäloogista, mutta olkoon. ASC estää sutimista rajoittamalla moottorin kierroksia. +T ottaa mukaan jarrujen käytön ylimääräisen luistelun estämiseksi. Ainakin Cooperissa (vm 2002) tuo ASC oli todella herkkä ja sen sai "nakuttamaan" jopa 205/45/17-rengastuksella. n.
Heppu Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Onko jokaisessa Cooper S:ssä muuten samanlaiset penkit? Siis tarkoitan remmiahdettua versiota.Ja en tarkoita nahka/puolinahka eroavaisuuksia, vaan onko runko/sivuttaistuki samankokoinen? Kaikissa malleissa (one, cooper, cooper s) on samat penkit profiileiltaan. Missä tapauksissa ratti on 2 tai 3 puolainen? Kaikki riippuu siitä, mitä lisävarusteita ensimmäinen omistaja on miniin valinnut. Toi 3-puolainen ratti on lisävaruste listalla ... ainakin 04 - 05 malleissa. Viimeisistä malleissa -06 checkmate tms. saattoi 3-puolainen olla vakiona.
Arto Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Mitäs sitten tarkoittaa Curry-paketti? Mulla on '06 Cooper Pepper-paketilla, mutta mainoksessa puhuttiin jotain jostain Curry-paketistakin. En ymmärrä.
tm Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Ok, kiitti vastauksista :) Eiköhän tässä vielä keksitä lisää kysymyksiä...
Have Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2007 Pelkkä sutimisenesto on MINIssä ASC (Active Stability Control). Ajovakauden hallinta on nimeltään ASC+T (+Traction). Epäloogista, mutta olkoon. Sitten on vielä yksi vakaudenhallinta nimeltään DSC. Tässä vielä linkit noihin selvityksiin: http://www.bmwworld.com/technology/dsc.htm http://www.bmwworld.com/technology/asct.htm
mlt Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Cooper S:ässä ASC on rasittavan herkkä, itse ajan aina ilman sitä ja nykyään se menee pois päältä jo rutiinina huomaamatta käynnistyksen yhteydessä. Harmi vaan että myös talvella sama rutiini tulee tehtyä usein huomaamatta :) Ainakin omassa autossa ASC päällä kiihdytykset ovat nykiviä. Myös kovissa mutkanopeuksissa teho leikkaantuu jatkuvasti pois. Radalla on itsestään selvää että ilman ASC:tä täytyy ajaa, tietenkään koko ajonvakautus elektroniikka ei kytkeydy koskaan pois päältä (harmi).
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään