Jump to content

TAKATUKIVARREN PRONSSIHOLKKI


Guest haapanen

Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkäs, takatukivarren korjaussarjassa tulee mukana se ulmpi laakeri eli pronssiholkki. Mihin asentoon se tulee? Tuleeko se halkaistu kohta alaspäin, eteenpäin vai mihin päin??? Ettei mene heti sudeksi ku laittaa paikalleen. Kun siinähän ei oo niitä rasvauria joka suuntaan...

Kirjoitettu

Takatukivarren pronssiholkki, se neulalaakeri ja akseli ovat ikäänkuin yhtä perhettä. Korjaamokäsikirjasta: Asennetaan uusi neulalaakeri erikos... jjne.

Asennetaan uusi pronssinen liukulaakeri paikoilleen erikoityö... Väliin asennetaan voiteluputki tiivisteineen. Kalvetaan prnssiholkki oikean mittaiseksi erikoistyökaluilla 18G 583. Tai käännytääm Sellaisen henkilön puolee......!!!!

PRONSSIHOLKKI ON KALVETTAVA OIKEAAN MITTAAN ERIKOISTYÖKALULLA. SITÄ EI VOI, EIKÄ SAA TYÖSTÄÄ MILLÄÄN MUULLA, KUIN OIKEALLA TYÖKALULLA. KALVAIN OTTAA SUUNTANSA NEULALAAKERISTA JNE....Älä huolla sitä ainakaan vingulla. Rasvaa sitten vain reilusti, siinä onton akselin päässä on nippa....

Kirjoitettu

Niin joo enhän minä näistä nykyajan kotkotuksista mitään tiedä ja tämä edellinen vuodatus koskee vain 63-69 Austin MINEJÄ.

Takatukivarren laakerointi on hivenen ongelmallinen juttu. Liikeradat ovat pienet ja voimat suuret. Pienikin välys kertautuu takapyörän hallitsemattomana liikkenä ja taka-akselin saranatapit kuluvat ennen aikojaan. Terv RAMPE nimim: kokemusta on!!!!!

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Vittu vinkua vaan niin hyvä tulee!ei sitä joka paikkaa tarvi justiin niin tehdä ku kirjas sanotaan!itellä kestäny jo monta vuotta ku vaan sopivasti vingutteli!!maalaisjärkeä peliin joka paikassa!!

Kirjoitettu

Ainahan saa tehdä paremman, kuin alkuperäinen. tekee sn sitten vaikka moottorisahalla, puutarhajyrsimellä,vingulla tai vaikka perunannostokoneella. Luotan silti enemmän tähän alkuperäiseen 18G583 työkaluun (joka minulla on), kuin, VITTU. VITTU, ja 16xVITTU VINKUUN

Kirjoitettu

Hei pasako.

Mistä vitusta sinä tämän taka-akselijutun löysitkään? Tämähän on jo melkein puolitoista vuotta vanha juttu ja aina näköjään yhtä mielenkiintoinen.Herää kysymys siitä miksi Sinä vinguttaja ryhdyt kyselemään tai kyseenalaistamaan tätä valmiiksi puitua asiaa. Jos sinun akselisi on kestänyt VITUN vinguttelut ja ajoa jo MONTA vuotta, niin kysyn vaan miksi kysyt meiltä noviiseilta.

Kirjoitettu

"Niin joo enhän minä näistä nykyajan kotkotuksista mitään tiedä ja tämä edellinen vuodatus koskee vain 63-69 Austin MINEJÄ."

 

Jaa-a, osat kaiketi ostetaan sitten museosta tai tehdään kokonaan itse. Mulle (vm. 1998) meni autooni kalvaamalla asennettava takatukivarren korjaussarja, jonka saa MINITRONista. Mitään mainintaa vuosiluvuista ei ole tuossa osassa, mutta ilmeisesti vuodesta 1970 eteenpäin. Nykyajan kotkotuksia saa näppärästi kaupan hyllystä ja vanhat asennusohjeet pätevät. ;-D

Kirjoitettu

Nykyisin myytävä takatukivarren korjaussarja sopii minun tietääkseni kaikkiin perinteisiin Mineihin vm 59 - 2000, vai milloin se viimeinen tehtiin?

Kirjoitettu

Meinasin antaa asian olla, mutta päätin ensin pyytää anteeksi Teiltä kaikilta Miniharrastajilta tuohtumustani. Päämäärä aina pyhittää keinot. Tehdään se millä tavalla tahnsa, jos lopputulos on hyvä ja toimiva ei menetelmillä ole väliä.

Terv Rampe

Kirjoitettu

Kävin kesällä loimaan rompe torilla ja joku tyyppi myi siellä säädettäviä kalvaimia (uusia).

Muistaakseni 15€ kpl. Olivat noin 20-25cm pitkiä ja toisessa päässä oli sellainen kartio holkki jolla voi keskittää sen kalvaimen. Just sieltä neulalaakerin päästä. Meiltä löytyi töistä tuollainen kalvain. Ainoa mikä siinä on huonoa on se pituus, mut kaveri lupas koneistaa mulle sellasen jatko holkin siihen kalvaimen päähän et saa siihe lisää mittaa. Jos nyt jotakin kiinnostaa et minkä näkönen se kalvain on ni laitan mielelläni kuvan. Eli laittakaapa osoitteenne ni pistän postia.

×
×
  • Luo uusi...