Jump to content

Bypass valve recalibration


Recommended Posts

Kirjoitettu

Nojoo!

 

Kiitoksen minunkin puolestani.

 

Muutokset = :) . Eli throttle response parani huimasti ja tehoakin tuntui hieman enemmän olevan.

 

VGS modin tuomat muutokset pedaalin reagointiin olivat todella vakuuttavia, ja nyt kymmenien kilometrien jälkeen voin sanoa että paransi vaihteenvaihtojen nykivyyttä normaaliajossa todella paljon. Kaasu vastaa pedaalin painamiseen salamannopeasti joten pitää hieman totuttautua nopeaan "cut-off"iin kun päästää pedaalista, mutta nopeasti siihen tottu..

 

Eli homma oli vaivannäön arvosta, suosittelen. Kaikilla meillä kolmella oli bypassventtiili ihan pielessä joten kalibrointi varmasti kannattaa.

 

 

.Silli

Kirjoitettu

Mites tuossa worksissa on asian laita, onko sama osa kuin ässässä, tai jos on eri niin onko silti pielessä  ;D

 

Tuntuu välillä varsinkin ykkösellä toi lähteminen olevan ihan turhan hankalaa nykäisemättä jossain siinä kytkimen nostamisen loppuvaiheella. Ja jos kerran lopputulos on noinkin hyvän kuuloista niin maksaisi varmaan vaivan.

 

Josta tulikin mieleeni että paljonkos ne maalliset kustannukset on, tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tms?

Kirjoitettu
Mites tuossa worksissa on asian laita, onko sama osa kuin ässässä, tai jos on eri niin onko silti pielessä  ;D

 

Tuntuu välillä varsinkin ykkösellä toi lähteminen olevan ihan turhan hankalaa nykäisemättä jossain siinä kytkimen nostamisen loppuvaiheella. Ja jos kerran lopputulos on noinkin hyvän kuuloista niin maksaisi varmaan vaivan.

 

Josta tulikin mieleeni että paljonkos ne maalliset kustannukset on, tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tms?

 

Jos bypass-venttiiliä tarkoitat niin on, sama osa. Mutta tämän säätöhän ei ajettavuuteen vaikuta vaan lisää ainoastaan hieman tehoja. Alkuperäinen kun suurimmalla todennäkösyydellä on hieman poissa säädöiltä ja jää hiukan raolleen jolloin ahtopaineita pääsee karkuun.

 

VGS modi on se joka vaikutti ajettavuuteen, siinä otetaan bypassventtiilin ohjaukseen käytettävä alipaine toisesta paikasta josta sitä saa "tehokkaammin" jolloin se sulkeutuu nopeammin ja pienemmällä viiveellä. Vaihdot sujuu pehmeämmin ja kaasun vastaavuus paranee huimasti. Alkunykäykseen se ei tosin paljoa mielestäni auttanut...

 

Kulut näiden tekemiseen ei ole kovinkaan korkeat, t-kappale, alle metrin alipaineletkua ja ruuvi jolla tukitaan bypassventtiilin alkup. letku. Mitään kovin erikoisia työkalujakaan ei tarvitse.

 

 

.silli

Kirjoitettu

Okei kyllähän toi VGS kiinnostaisi samalla ehdottomasti, mites irroititteko tuon IC:n kun pelailitte letkujen kanssa? Sanovat että mahdollista ilman irroittamistakin mutta helpottanee hommaa varsinkin kun ei ihan tarkkaan tiedä missä mikäkin on.

 

Kaikenkaikkiaan VGS tuntuu suht yksinkertaiselta hommalta, mutta sitten taas bypass homma ei niinkään simppeliltä. Olisin kovasti kuvallista ohjetta tuosta kaivannut mutta ei osunut silmiin.  Lähinnä kiinnostaisi että miten tuo venttiili lähtee irti, ja onko se nyt se musta pieni osa mikä näkyy noissa VGS ohjeissa?

 

Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon?

 

Jepjep. Innostaisi tehdä jotain ;D

Kirjoitettu

Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla...

.silli

 

Olisin utelias tietämään millaiset mittarit asensitte ja miten kiinnitys hoidettiin?

 

TomiT:

Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon?

 

Samat sanat eli onko tuo asennus paha homma...?

Kirjoitettu
Okei kyllähän toi VGS kiinnostaisi samalla ehdottomasti, mites irroititteko tuon IC:n kun pelailitte letkujen kanssa? Sanovat että mahdollista ilman irroittamistakin mutta helpottanee hommaa varsinkin kun ei ihan tarkkaan tiedä missä mikäkin on.

 

Kaikenkaikkiaan VGS tuntuu suht yksinkertaiselta hommalta, mutta sitten taas bypass homma ei niinkään simppeliltä. Olisin kovasti kuvallista ohjetta tuosta kaivannut mutta ei osunut silmiin.  Lähinnä kiinnostaisi että miten tuo venttiili lähtee irti, ja onko se nyt se musta pieni osa mikä näkyy noissa VGS ohjeissa?

 

Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon?

 

Jepjep. Innostaisi tehdä jotain ;D

 

No me säädettiin bypass samaan aikaan joten ic oli riti, mutta ehdottomasti kannattaa irroittaa, sen irroittaminen on niin helppoa ja helpottaa letkujen kanssa pulaamista huomattavasti, laitettiin t-kappale heti bensanpaineregulaattorin viereen/alle. Samalla kun ic on irti niin se kannattaa pestä sisäpuolelta jarru/vannepesuaineella tai muulla vahvalla rasvanliuottimella. Sinne kun kerääntyy aika paljon öljyä.

 

Bypassin säätämiseen en ole löytänyt tarkkaa ohjetta. Se musta osa on bypassventtiilin painekello joka siis säätää itse läppää alipaineen mukaan. Itse otettiin ilmansuodinboksi irti (akunkenkä irti, ja ecun liittimet auki), ja kaikki putket ja snorkkelit jotka siihen kuuluu. Sitten throttle body irti ja siinä oleva huohotusputki sekä sähköliitin. Sitten voikin irroittaa torven jossa bypass on kiinni (eli se joka menee ic:stä imusarjaan). Ja sitten bypass irti torvesta ja eikun säätämään. Ja sama sitten käänteisessä järjestyksessä takaisin.

 

Scooper voi täydentää jos jotain unohdin.

 

Ahtopainemittari tulee samaan alipaineletkuun t-liittimellä kuin vgs-modikin. letku paloseinän kumiläpivientien läpi kabiiniin ja mittari sitten jollain patentilla kiinni minne haluaa. Itse laitoin kierroslukumittarin viereen kiinni.

 

 

.silli

Kirjoitettu

 

Olisin utelias tietämään millaiset mittarit asensitte ja miten kiinnitys hoidettiin?

 

 

Samat sanat eli onko tuo asennus paha homma...?

 

Uspartsista halvat autogaugen lelut. Ainakin itselläni toimii ihan hyvin.. tarkkuudesta ei tietoa mutta näyttää aika samaa mitä on muut samoilla modeilla saanut aikaiseksi...

 

Ei ole paha homma, t-liitin alipaineletkuun ja letku kabiiniin, kiinnitykseen pitää käyttää vähän luovuutta. Scooper laitto nippusiteillä ja minä kulmaraudalla  ;D

 

 

.silli

Kirjoitettu

 

Uspartsista halvat autogaugen lelut. Ainakin itselläni toimii ihan hyvin.. tarkkuudesta ei tietoa mutta näyttää aika samaa mitä on muut samoilla modeilla saanut aikaiseksi...

 

Ei ole paha homma, t-liitin alipaineletkuun ja letku kabiiniin, kiinnitykseen pitää käyttää vähän luovuutta. Scooper laitto nippusiteillä ja minä kulmaraudalla  ;D

 

.silli

 

No autogaugen mittaria kattelinkin itekin, sitä smoke-sarjaa lähinnä http://www.autogauge.com.tw/web/product ... -BAR.S.gif

 

Mites siihen alipaineletkuun pääsee käsiksi, joutuuko edellä mainitut IC:n ja ilmansuodatinkotelon irroittamaan? Ainakaan mitään letkuja ei ole näkösällä kun yritin tähystellä mottia.

 

Tuo kiinnitys on hieman ongelma...letkut ja johdot pitäisi kuitenkin saa pois näkyvistä...

 

Paljonko se muuten teillä liikahtaa, eikö vakiopaineet ole 0.8 bar luokkaa?

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Jihuu! Vihdoin sain edes jotain aikaiseksi, kävin päivällä hakemassa piltemasta osat ja suoritin vgs-moodin iltapäivällä. Aikaa meni kaikkine sähläyksineen reipas tunti, ja ehkä eniten kuitenkin hidasti IC:n takaisinsaamisen kanssa ilmenneet ongelmat.

 

Jokatapauksessa homma on nyt tehty, vielä joskus jaksanen tuon venttiilinkin säätää kunhan inspiraatio yllättää. Ensivaikutelmat, todella äkäisesti katkaisee paineet, muuta eroa en nyt ainakaan äkkiseltään huomioinut. Ehkä ihan pienesti nopeammin ja alemmilla kierroksilla myöskin paineet kehittää.

 

Ainakin makeemmat saundit kun kaasuttelee  :P

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...