Silli Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 Nojoo! Kiitoksen minunkin puolestani. Muutokset = :) . Eli throttle response parani huimasti ja tehoakin tuntui hieman enemmän olevan. VGS modin tuomat muutokset pedaalin reagointiin olivat todella vakuuttavia, ja nyt kymmenien kilometrien jälkeen voin sanoa että paransi vaihteenvaihtojen nykivyyttä normaaliajossa todella paljon. Kaasu vastaa pedaalin painamiseen salamannopeasti joten pitää hieman totuttautua nopeaan "cut-off"iin kun päästää pedaalista, mutta nopeasti siihen tottu.. Eli homma oli vaivannäön arvosta, suosittelen. Kaikilla meillä kolmella oli bypassventtiili ihan pielessä joten kalibrointi varmasti kannattaa. .Silli
scooper Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Joo... hieman tuo taas paransi vaihteensiirtoakin :)
TomiT Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Mites tuossa worksissa on asian laita, onko sama osa kuin ässässä, tai jos on eri niin onko silti pielessä ;D Tuntuu välillä varsinkin ykkösellä toi lähteminen olevan ihan turhan hankalaa nykäisemättä jossain siinä kytkimen nostamisen loppuvaiheella. Ja jos kerran lopputulos on noinkin hyvän kuuloista niin maksaisi varmaan vaivan. Josta tulikin mieleeni että paljonkos ne maalliset kustannukset on, tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tms?
Silli Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2006 Mites tuossa worksissa on asian laita, onko sama osa kuin ässässä, tai jos on eri niin onko silti pielessä ;D Tuntuu välillä varsinkin ykkösellä toi lähteminen olevan ihan turhan hankalaa nykäisemättä jossain siinä kytkimen nostamisen loppuvaiheella. Ja jos kerran lopputulos on noinkin hyvän kuuloista niin maksaisi varmaan vaivan. Josta tulikin mieleeni että paljonkos ne maalliset kustannukset on, tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tms? Jos bypass-venttiiliä tarkoitat niin on, sama osa. Mutta tämän säätöhän ei ajettavuuteen vaikuta vaan lisää ainoastaan hieman tehoja. Alkuperäinen kun suurimmalla todennäkösyydellä on hieman poissa säädöiltä ja jää hiukan raolleen jolloin ahtopaineita pääsee karkuun. VGS modi on se joka vaikutti ajettavuuteen, siinä otetaan bypassventtiilin ohjaukseen käytettävä alipaine toisesta paikasta josta sitä saa "tehokkaammin" jolloin se sulkeutuu nopeammin ja pienemmällä viiveellä. Vaihdot sujuu pehmeämmin ja kaasun vastaavuus paranee huimasti. Alkunykäykseen se ei tosin paljoa mielestäni auttanut... Kulut näiden tekemiseen ei ole kovinkaan korkeat, t-kappale, alle metrin alipaineletkua ja ruuvi jolla tukitaan bypassventtiilin alkup. letku. Mitään kovin erikoisia työkalujakaan ei tarvitse. .silli
TomiT Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2006 Okei kyllähän toi VGS kiinnostaisi samalla ehdottomasti, mites irroititteko tuon IC:n kun pelailitte letkujen kanssa? Sanovat että mahdollista ilman irroittamistakin mutta helpottanee hommaa varsinkin kun ei ihan tarkkaan tiedä missä mikäkin on. Kaikenkaikkiaan VGS tuntuu suht yksinkertaiselta hommalta, mutta sitten taas bypass homma ei niinkään simppeliltä. Olisin kovasti kuvallista ohjetta tuosta kaivannut mutta ei osunut silmiin. Lähinnä kiinnostaisi että miten tuo venttiili lähtee irti, ja onko se nyt se musta pieni osa mikä näkyy noissa VGS ohjeissa? Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon? Jepjep. Innostaisi tehdä jotain ;D
CooperAce Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2006 Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla... .silli Olisin utelias tietämään millaiset mittarit asensitte ja miten kiinnitys hoidettiin? TomiT: Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon? Samat sanat eli onko tuo asennus paha homma...?
Silli Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Okei kyllähän toi VGS kiinnostaisi samalla ehdottomasti, mites irroititteko tuon IC:n kun pelailitte letkujen kanssa? Sanovat että mahdollista ilman irroittamistakin mutta helpottanee hommaa varsinkin kun ei ihan tarkkaan tiedä missä mikäkin on. Kaikenkaikkiaan VGS tuntuu suht yksinkertaiselta hommalta, mutta sitten taas bypass homma ei niinkään simppeliltä. Olisin kovasti kuvallista ohjetta tuosta kaivannut mutta ei osunut silmiin. Lähinnä kiinnostaisi että miten tuo venttiili lähtee irti, ja onko se nyt se musta pieni osa mikä näkyy noissa VGS ohjeissa? Ja vielä piti kysymäni että mihin letkuun/piuhaan se ahtopainemittari liitetään, ja mistä veditte reitin ohjaamoon? Jepjep. Innostaisi tehdä jotain ;D No me säädettiin bypass samaan aikaan joten ic oli riti, mutta ehdottomasti kannattaa irroittaa, sen irroittaminen on niin helppoa ja helpottaa letkujen kanssa pulaamista huomattavasti, laitettiin t-kappale heti bensanpaineregulaattorin viereen/alle. Samalla kun ic on irti niin se kannattaa pestä sisäpuolelta jarru/vannepesuaineella tai muulla vahvalla rasvanliuottimella. Sinne kun kerääntyy aika paljon öljyä. Bypassin säätämiseen en ole löytänyt tarkkaa ohjetta. Se musta osa on bypassventtiilin painekello joka siis säätää itse läppää alipaineen mukaan. Itse otettiin ilmansuodinboksi irti (akunkenkä irti, ja ecun liittimet auki), ja kaikki putket ja snorkkelit jotka siihen kuuluu. Sitten throttle body irti ja siinä oleva huohotusputki sekä sähköliitin. Sitten voikin irroittaa torven jossa bypass on kiinni (eli se joka menee ic:stä imusarjaan). Ja sitten bypass irti torvesta ja eikun säätämään. Ja sama sitten käänteisessä järjestyksessä takaisin. Scooper voi täydentää jos jotain unohdin. Ahtopainemittari tulee samaan alipaineletkuun t-liittimellä kuin vgs-modikin. letku paloseinän kumiläpivientien läpi kabiiniin ja mittari sitten jollain patentilla kiinni minne haluaa. Itse laitoin kierroslukumittarin viereen kiinni. .silli
Silli Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Olisin utelias tietämään millaiset mittarit asensitte ja miten kiinnitys hoidettiin? Samat sanat eli onko tuo asennus paha homma...? Uspartsista halvat autogaugen lelut. Ainakin itselläni toimii ihan hyvin.. tarkkuudesta ei tietoa mutta näyttää aika samaa mitä on muut samoilla modeilla saanut aikaiseksi... Ei ole paha homma, t-liitin alipaineletkuun ja letku kabiiniin, kiinnitykseen pitää käyttää vähän luovuutta. Scooper laitto nippusiteillä ja minä kulmaraudalla ;D .silli
CooperAce Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2006 Uspartsista halvat autogaugen lelut. Ainakin itselläni toimii ihan hyvin.. tarkkuudesta ei tietoa mutta näyttää aika samaa mitä on muut samoilla modeilla saanut aikaiseksi... Ei ole paha homma, t-liitin alipaineletkuun ja letku kabiiniin, kiinnitykseen pitää käyttää vähän luovuutta. Scooper laitto nippusiteillä ja minä kulmaraudalla ;D .silli No autogaugen mittaria kattelinkin itekin, sitä smoke-sarjaa lähinnä http://www.autogauge.com.tw/web/product ... -BAR.S.gif Mites siihen alipaineletkuun pääsee käsiksi, joutuuko edellä mainitut IC:n ja ilmansuodatinkotelon irroittamaan? Ainakaan mitään letkuja ei ole näkösällä kun yritin tähystellä mottia. Tuo kiinnitys on hieman ongelma...letkut ja johdot pitäisi kuitenkin saa pois näkyvistä... Paljonko se muuten teillä liikahtaa, eikö vakiopaineet ole 0.8 bar luokkaa?
Guest Nuno Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2006 Oliskos tämä topic aiheellista siirtää tuonne tekniikkapuolelle? n.
scooper Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2006 Oliskos tämä topic aiheellista siirtää tuonne tekniikkapuolelle? n. Done.
TomiT Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Jihuu! Vihdoin sain edes jotain aikaiseksi, kävin päivällä hakemassa piltemasta osat ja suoritin vgs-moodin iltapäivällä. Aikaa meni kaikkine sähläyksineen reipas tunti, ja ehkä eniten kuitenkin hidasti IC:n takaisinsaamisen kanssa ilmenneet ongelmat. Jokatapauksessa homma on nyt tehty, vielä joskus jaksanen tuon venttiilinkin säätää kunhan inspiraatio yllättää. Ensivaikutelmat, todella äkäisesti katkaisee paineet, muuta eroa en nyt ainakaan äkkiseltään huomioinut. Ehkä ihan pienesti nopeammin ja alemmilla kierroksilla myöskin paineet kehittää. Ainakin makeemmat saundit kun kaasuttelee :P
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään