Silli Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2006 Noniin, eli tuollainen aihe. Kertookin kaiken. Kuulemma useimmissa ässissä tuo bypass valve on huonossa säädössä. Eli jää hiukan raolleen silloin kun pitäisi olla kiinni jolloin osa ahtopaineista pääsee livahtamaan. Itse nyt uuden pulleyn-asennuksen yhteydessä ajattelin säätää tuon kohdilleen. Voitaisiin tietty tehdä taas porukalla jos halukkaita riittää? tässä linkki aiheeseen: http://www.mini2.com/forum/engine-drivetrain-tuning/105348-bypass-valve-recalibration.html .silli
Guest Nuno Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Ollaanpa yhteyksissä vielä tänään tämän tiimoilta. n.
Hiffe Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 En lukenut tuosta Mini2:sta kuin pari ekaa viestiä, mutta jos "kaikissa on vikaa" ja tehoa ja bensansäästöä tiedossa niin mikä ettei :)
Guest Nuno Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2006 Eli huomenna olis tarkoitus pitää pienimuotoista kokoontumista asian tiimoilta. Laitoin sulle tekstaria aiheesta. n.
Silli Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Nojoo, tutkin lisää Bypassventtiilijuttuja ja tuli tällainen eteen. Itse siis ajattelin ehdottomasti tehdä tämän VGS-modin samalla kun säädetään bypassventtiili kohilleen. (linkki vgs:modiin http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=38268 ..) Kannattaa ehdottomasti lukea threadi läpi, vaikuttaa todella positiiviselta muutokselta, itse ainakin kärsin tehottomasta alarekisteristä ja juuri tuo "honottava" ja nykivä kiihtyvyys alarekisterissä olisi saatava pois. Ei sitten kun tekemään?
Guest Nuno Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2006 Jos mä nyt oikein tuosta pikaisella lukemisella ymmärsin, niin taitaa olla ässässä "pieniä" painehäviöitä siellä sun täällä... Jos tuolla sais omasta Cooperistakin sen surullisen kuuluisan jojon pois ja viime aikoina yleistyneen kylmänä nykimisen alakierroksilla, niin hienoa olis. Ei vaan taida Cooperissa olla tommosia tsydeemeitä... Mulla pukkaa reissua tässä taas ja viikonloputkin alkaa olla buukattuna, mutta tuun mielelläni mukaan potkimaan renkaita, työkaluja ja muutakin roinaa ympäriinsä, kunhan saadaan sovittua aika ja paikka. Lupaan ladata kameran akun ennen tota miittiä, niin tulee kaikki työvaiheet dokumentoitua... ;) n. edit: Hannoverissa ma-ke, joten mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Mä palaan linjoille viimeistään torstaina, jos siellä saksanmaalla ei kuso kulje. ;D
scooper Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Nii'in... HiFi-Hiffe... jos sattuu kännykkä oleman Wapun jälkeisessä kadotustilassa edelleen ja satut kuitenkin olemaan jo nettisurffailu kunnossa... ollaan Sillin kanssa suunnitelmien mukaan huomenna ropaamassa S:iä ;)
Guest Nuno Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Nii'in... HiFi-Hiffe... jos sattuu kännykkä oleman Wapun jälkeisessä kadotustilassa edelleen ja satut kuitenkin olemaan jo nettisurffailu kunnossa... ollaan Sillin kanssa suunnitelmien mukaan huomenna ropaamassa S:iä ;) Mitä, missä, milloin? Laita tekstariin!!! ;D Ei vaines. Olkaa rauhassa, en tuu häirittemään, muuten kuin pyynnöstä. Se Sillin halogeeni on vielä täällä mulla edellisten asennusten jäljiltä, joten voisin tuoda sen sinne jonnekin huomenissa illalla, jos sopii. n.
scooper Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2006 Mitä, missä, milloin? Laita tekstariin!!! ;D Ei vaines. Olkaa rauhassa, en tuu häirittemään, muuten kuin pyynnöstä. Se Sillin halogeeni on vielä täällä mulla edellisten asennusten jäljiltä, joten voisin tuoda sen sinne jonnekin huomenissa illalla, jos sopii. n. Eikäq Hiffeä yritin saada kiinni, mutta... ...jaajaa oliskos Nuno taas vapaaehtoinen toimimaan hostina :P ;D Muuten ollaan sitten tällä kertaa Siippooossa vissiin ::)
Hiffe Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Nii'in... HiFi-Hiffe... jos sattuu kännykkä oleman Wapun jälkeisessä kadotustilassa edelleen ja satut kuitenkin olemaan jo nettisurffailu kunnossa... ollaan Sillin kanssa suunnitelmien mukaan huomenna ropaamassa S:iä ;) Täh? Puhelinkojeessa ei pitäis olla mitään vikaa, eikä oo ollu pois päältäkään. No se siitä. Tuun ilman muuta paikalle, soitan päivän aikana :)
scooper Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 ??? Soitin -30 loppuiseen numeroon ja jätin vastaajaankin viestin :-/ :-* Nooh... näkyy :)
Guest Nuno Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Eikäq Hiffeä yritin saada kiinni, mutta... ...jaajaa oliskos Nuno taas vapaaehtoinen toimimaan hostina :P ;D Muuten ollaan sitten tällä kertaa Siippooossa vissiin ::) Kerpeles. Tänään on taloyhtlön yhtiökokous, niin en kyllä alkuillasta pysty olemaan itse paikalla. Halliin pääsette kyllä tuhertamaan, jos haluatte. Sillin halogeenikin olis valmiina jo paikalla, niin näettekin siellä jotain. Kilautellaan tässä vielä. n.
Silli Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Noniin, mulle tulikin sitten esteitä joten tänään ei sitten vissiin turata, sovittiin jo alustavasti scooperin kanssa että hoidetaan hommat ensiviikon lauantaina (20.5). Taas aamupäivästä kun yhden auton väsäämiseen menee varmaan se pari tuntia niin ei tuu kiireitä. Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla... Asennus voidaan (sään salliessa) hoitaa sipoossa meikäläisen pihalla ja paikalle saa muutkin tulla morjenstamaan jos haluaa. Tai sitten jos nunolle aika sopii niin nunon hallissa(?). .silli
Guest Nuno Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Noniin, mulle tulikin sitten esteitä joten tänään ei sitten vissiin turata, sovittiin jo alustavasti scooperin kanssa että hoidetaan hommat ensiviikon lauantaina (20.5). Taas aamupäivästä kun yhden auton väsäämiseen menee varmaan se pari tuntia niin ei tuu kiireitä. Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla... Asennus voidaan (sään salliessa) hoitaa sipoossa meikäläisen pihalla ja paikalle saa muutkin tulla morjenstamaan jos haluaa. Tai sitten jos nunolle aika sopii niin nunon hallissa(?). .silli Katotaan tota vaikka ens viikolla tarkemmin. Annoin sen halogeenin scooperille säilytykseen, jos vaikka ei aikataulut osu mun kohdalta kohdilleen. n.
scooper Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Hassu juttu tuon Hiffen puhelimen (tai liittymän :-/) kanssa... no onneksi soitti itse mullepäin ;D Ei ollut vielä 100% varma tuleeko 20. päivä messiin, mutta ymmärsin kuitenkin sen verran ettei ainakaan ahtopainemittaria halua hankkia/asentaa MINIinsä.
scooper Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2006 Niin juu... ei nämä "meidän" asennus jutut ole kaiketi millään tavalla muilta halukkailta (tähän mennessä tuntemattomilta) poissuljettuja. Jos haluaa ottaa osaa... niin otan vapauden kehottaa ottamaan "meihinpäin" yhteyttä, jos kiinnostaa "turailla" ;D Esim. foorumin yksityisviestit toimivat ihan OK.
Silli Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Joo, pidetäänkö tuo asennusajankohta vielä hieman avoimena niin että Hiffekin kerkee tulemaan jos sillä tuo 20pvä ei sittenkään sovi? Mutta alustavasti 20pvä lauantaina, mulle sopii saman viikonlopun sunnuntaikin. .silli
scooper Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Ja mulle ei taas käy sunnuntai 21. päivä, koska silloin Autoslalom Jyväskylässä. Ja se lauantaikin täytyisi aloittaa kello 8-reikäreikä :P
Silli Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Ok, sopii minulle.
Hiffe Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2006 Juu ahtopainemittaria en halua. Ne muut kilkkeet eli yksi tiiviste ja haaroituskappale ei paljon maksa, vaikka tuo jälkimmäisen hankkeen osalta mulla kyllä on vielä pieni epäluulo päällänsä :). Tarkoitus olis kyllä ilmaantua silloin lauantaina paikalle :).
Silli Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2006 Juu ahtopainemittaria en halua. Ne muut kilkkeet eli yksi tiiviste ja haaroituskappale ei paljon maksa, vaikka tuo jälkimmäisen hankkeen osalta mulla kyllä on vielä pieni epäluulo päällänsä :). Tarkoitus olis kyllä ilmaantua silloin lauantaina paikalle :). VGS-modia on kyllä NAM:ssa paljon kehuttu, ahtopaineet tulee paljon nopeammin ja hieman aikaisemmin jnejne.. Mutta se hyvä puoli tässä on se että mitään alkup. letkuja jne ei katkaista tai rikota, eli takaisin täysin vakiosysteemiin pääsee helposti ja nopeasti jolloin se on mielestäni ainakin kokeilemisen arvonen. Kyseessähän otetaan bypassventtiilin ohjaukseen käytettävä alipaine vaan toisesta linjasta jossa alipainetta on enemmän ja joka reagoi kaasuun nopeammin. .silli
scooper Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2006 Niin juu nääs... sattuneesta syystä sitten tuo sunnuntai 21. käy myös näillä näkymin, jos tulee Hiffelle tarvetta "potea"/tjn lauantai alta pois ;)
scooper Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 :) Muutokset ja säädöt olivat juuri oikean ja halutunlaisia eli keikka oli onnistunut 8) Ja nyt mulla onkin todella thyyningiakin mittaristossa ahtopainemittarin avulla ;D Kiitoksia jälleen kavereille mukana olleille, että saatiin taas minunkin autolle hieman "aamupuuroa" ;)
Hiffe Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2006 Eilen oli sen verran märät tiet, että pikkusen vaikea sanoa tuliko sitä tehoa lisää hukkaportin hienosäädöllä. Eikä ne muutama hepo suurta eroa teekkään. Silmämääräisesti ainakin portin tiiviys parani selvästi, eli luultavasti jotain :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään