fabsu Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2009 Autokorjaamo ei tietenkään saanut kuntoon autoa. Puuttuu kuulemma kytkentäkaaviot, jotta voisi tarkistaa pumpulle menevät kytkennät? Korjaamopäällikkö sanoi myös, että on varmaan aika vaikea vaihtaa se pumppu, kun on niin ahtaat paikat. Koneen saattaa joutua nostamaan... Paljon teillä muilla, on ollut tuon työn osuus ohjaustehostimen pumpun vaihdon yhteydessä?
fabsu Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2009 Nyt on taas auto kunnossa. Kylläpä on muuten mukava ajella. 660 euroo maksaa se pumppu, onneksi ei tarvinnut maksaa mitään itse. Hyvin näyttää siis finntakuu pelittävän.
Jaska Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2009 Kaikki varmaan tietävätkin jo että ohjaustehostimien pettäminen on hyvin yleinen ongelma 1gen newmineissä, mini2.comissa siitä lisää infoa Ohjaustehostimen kova vinkuminen tietää mineissä sitä että pumppu pettää todennäköisesti lähitulevaisuudessa. Itselläni ohjaustehostin petti viime talvena kesken liikenneympyrän, vaikka ohjaus onkin ilman tehostinta ajon aikana kevyempi niin silti ajauduin viereiselle kaistalle ennenkuin tajusi että tehostin petti ja tajusi alkaa veivaamaan rattia urakalla. Takuuta omassa autossani ei enää ollut, mutta tietenkin kaivoin tarvittavat todisteet että tehostimen pumpun pettäminen on tyyppivika. Ensin hankin uuden pumpun laakkosen kautta ilmaiseksi pyytämällä heitä tarkistamaan tehtaalta onko ne todettu typpiviaksi. Laakkonen halusi asennuskulut pumpun vaihtamisesta, tämän jälkeen käännyin maahantuojan puoleen ja pian asennuskulutkin olivat nollattu. Uusi pumppu pitää huomattavasti hiljaisempaa ääntä eikä ongelmia ole ollut. Jos ei huvita maksaa joka osasta niin kannattaa aina edes tarkistaa esim mini2.comista onko ongelma yleinen, tämän jälkeen selvittää onko osia koskien ollut recalleja / tyyppivika merkintä joissakin maissa ja onko eri maiden maahantuojat tai diilerit korvanneet osia tai kuluja. Omassa Cooper S mallissa päätti syksyllä ohjaustehotin lopettaa toiminnan - pysäköinnin aikana. Toimi taas toisena päivänä ja taas lakkasi. Oli ollut vinkumista jo pidemmänkin aikaa. Tiestin tämän olevan tyyppivika mini2.com kautta ja mainitsin asiasta huoltoon viedessä. Kannattaa selvittää tyyppivikaan liittyen takuu maahantuojan kanssa tapauskohtaisesti. Tämän 2004 Cooper S tapauksessa kilometrejä oli huoltohetkellä mittarissa 62 000km. Maksoin lopulta asennuksesta ja uudesta ohjaustehostimen pumpusta puolet. Ja lisäksi sain 2 vuoden takuun ohjaustehostimen toiminnalle. Löysin silloin netistä myös kuvallisen englanninkielisen korjausohjeen jossa purettiin ohjaustehostin auki ja puhdistettiin sähkömoottorin hiilistä irronnut pöly rakenteen sisältä - ilmeisesti tuo pöly aiheuttaa kitinän ja lopulta katkonaisen toiminnan sähkömoottorille kun kontakti ei toimi enää normaalisti. Tyyppivika on siis todettu tuon hydraulisen sähkömoottoripumpun puolelta. Harmi kun ei jäänyt linkki talteen. Jos on tilat huoltaa niin sekin on ilmeisesti mahdollista kun pumpun irroittaa, puhdistaa ja kiinnittää takaisin puhdistuksen jälkeen. Tosin lopullinen jumiutuminen on voinut rikkoa sähkömoottorista käämin ja siinä tapauksessa huoltotoimenpide on jo myöhäistä. Tosi huonolla tuurilla saattaa rikkoutua myös tuulettimen flekti jos ajelee kauemmin niin ettei ohjaustehostin toimi ollenkaan ja osat pääsevät ylikuumenemaan. Helpoin ja varma tapa saada tehostin toimimaan on vaihtaa tilalle uusi ja puhdas pumppu. Joko 100% uusi tai huollettu ja tarkastettu. Takuu tapauksissa ottavat vanhan pois. Huomasin myös että toimivia pumppuja voi tilata netin kautta myös halvempana tarvikkeena (ilmeisesti huollettuja). Vaihtotyön osaa varmasti tehdä mikä tahansa automekaanikko tai kuvallisten ohjeiden kanssa itsekin jos pysyy työkalut kourissa ja on paikka missä pääsee auton alta päin vaihtotyön tekemään. Paikat on ahtaat mutta pumpun saa siis vaihdettua auton alta. Tämä huolto tehtiin Kuopion Autotalo Hartikaisen BMW huollossa. VINKKI KAIKILLE: Ohajaustehostin pääsee tietysti vähemmällä kun kääntää rattia vain kun renkaat liikkuu eli ei kääntele täysin parkissa paikoillaan. Taajamassa ja taskuparkkeerauksissa on ohjaustehostimelle töitä ja taajaman ulkopuolella se käytännössä lepää. Kannattaa myös jättää pysäköinnin ajaksi ohjaus suoraan (ei tietenkään jos on pysäköitävä mäkeen). Uusi pumppu on hiljaisempi ja toimii kuin munuainen puhtaana ;) Uudemmissa 2gen MINI malleissa on tietääkseni täysin elektroninen ohajaustehostin joten tämä ei koske niitä.
Jaska Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2009 http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... no-17.html Tuon linkin sivulla 17 on noita huoltokuvia ja ohjeita englanniksi. Tästä voitte ihastella noita samoja kirjoittajan MINIMANIAUK huoltokuvia suoraan: Pumppu runkoineen ja tärinänvaimennin/kiinnike http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186164870 Tärinänvaimennin irti http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186164983 Kansi auki (staattorin magneetit vetää kantta kiinni vielä ruuvien jälkeenkin eli voi olla tiukka aukaista) http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186165169 Kopan sisältä likaa http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186165342 jota saa sieltä pois näköjään ihan jonkin verran... http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186165360 roottorin akseli tulee rakenteen läpi - sokka pitää kiinni http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186215800 irroitettu roottori, sokka ja hiilet joista tuo pöly lähtee http://www.mini2.com/forum/attachment.p ... 1186215840 Kuvistakin näkee miten tuota ohutta hiilipölyä pääsee tässä rakenteessa sinne minne sen ei pitäisi päästä ja aiheuttaa lopulta häikkää = todettu tyyppivika. Ei ihme jos tuo kuiva hiilipöly aiheuttaa vinkumista ja lopulta ongelmia. Saattaa toimia silloin tällöin kun alkaa temppuilemaan riippuen mihin asentoon roottori pysähtyy. Eli ei välttämättä lopeta kerralla toimintaa - selkeä merkki tämän huollon tarpeesta jos ohjaustehostin lakkaa hetkeksi. Ei kannata ajella ilman ettei polta virtapiirejä flektistä tai muualta. Osat kuumenee tavallista enemmän jos roottori ei pyöri ja voi rikkoa kääminkin. Ei ole hengenvaarallista jos ajaa erittäin varovasti huoltoon kunhan muistaa että OHJAUS ON JÄYKKÄ. VOI OLLA VAARALLINEN jos lakkaa toimimasta kesken tiukan mutkan. :-/ Harmi kun ottivat vanhan pumpun takuutapauksessa pois... olisi voinut sen putsailla itse ja pitää hyllyssä / pistää kiertoon sinne missä on tarvetta. Eiköhän se putsattuna pelittäisi siinä missä uusikin. Tarvittaessa nuo hiilet voi vaihtaa niinkuin sähkömoottoreissa yleensäkin. Sitä en tiedä onko uudessa tilalle laitetussa pumpussa nuo hiilet erilaiset tai jotain muuta rakenteellista eroa? Auto - sillä kulkee kaikki ja sitä huoltaa kaikki ;) Ensimmäisen linkin kautta löytyy vielä muutama kuva lisää... huoltotoimenpide ei ymmärtääkseni välttämättä vaadi tuon pidemmälle purkamista. Kannattaa tutustua mini2.com sivustoihin muutenkin... (Heppu - ehkä nuo kuvat kannattaisi varuilta napata talteen) THANKS TO MINIMANIAUK AT www.mini2.com!
Laza Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2009 Noniin, aika hyvät ohjeet tuli. Onko joku huollattanut omaa tehostintaan esim. autosähkö/sähkömoottorihuollossa? Sehän voisi olla hyvä ennaltaehkäisevä toimi joka säästäisi paljon rahaa tulevaisuudessa, jossain vaiheessa kai tuo pamahtaa joka tapauksessa. Pitääpi soitella Treen seudun puljut läpi jos ei jollain ole jo tietoa missä tuon saisi tehtyä edukkaasti.
danaterri Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2009 v....u, nyt se ohjaustehostin sitten kosnahti. ja autokeskuksella meinasivat että ei tipu uutta ilman rahaa. tonnilla sais uuden. hermot meni. nyt on isäntä auton alla kopeloimassa sitä vekotinta. ajaakkin tarttis. onko kellään kokemusta mistä niitä sais nopeimmiten suomeen tilattua jos se ei tuon miehen kiroilusta pelästy ja ala toimia. ja tietysti edullisesti. ihan sama vaikka tunkis rotan sinne pyörittään sitä ohjaustehostinta, nyt on nopeet liikkeet tärkeitä tän asian kanssa. minen tonnia maksa >:( kaikki neuvot on tervetulleita ja haluttuja. ja kuvat myös. Ja mini lähtee välittömästi vaihtohalliin kun se tulee ton osalta kuntoon. ostan vaikka kamelin, käyn sillä sitten töissä.stana ;)
danaterri Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 noniin, nyt on pumppu avattu purettu ja putsattu, öljyt vaihdettu, testailtu ja toimii, ainakin taas ehkä vähän aikaa. enää heräsi kysymys, missä v...ssa on mun onesta se flekti, auto ja pumppu(?) on mallia R50, pitääkö mun nyt taas soittaa jonnekkin riistäjille, ja kuulla että kuule tyttö ei siinä kuulukkaan olla. vai osaisko joku kertoa faktana mulle, kuka sen on syöny vai onko se jääny jollekkin mökkitielle?? Ja hei, onko kaikki jo kesälaitumilla, vai tarttisko tähän laittaa ittestään joku bikinikuva että joku kiinnostuis ;) kontakkaa ny joku minin alle kattoon... tuo kärry on siis mini one vm 2005
Laza Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2009 Flekti on moottorin alla, ja suoraan sen yläpuolella on tuo ohjaustehostimen sähkömoottori: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=32&fg=15
tomips Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2009 Lauantai aamu, eikä mitään tekemistä. Foorumikeskusteluista huolestuneena olin päättänyt huoltaa tehostimeni ennakkoon, vaikkei mitään ongelmia kovaa vinkumista lukuunottamatta ole vielä ollut. Niinpä suuntasin Motonettiin ja hain läjän työkaluja. http://img440.imageshack.us/img440/9923/24607564.jpg Konepelti auki ja pukit valmiiksi. Avaimet otin taskuuni huollon ajaksi, mutten irroittanut akkujohtoja. http://img200.imageshack.us/img200/7223/93926105.jpg Lappoletku tehostimen säiliöön ja säiliö tyhjäksi. Lappoletkun sai ujutettua säiliöstä tehostimeen vievää letkua pitkin tehostimen pumppuun asti, joten pumpun irroittaminen oli siistimpää. http://img219.imageshack.us/img219/3180/46871796.jpg Auto tunkilla ilmaan ja pukit alle. http://img229.imageshack.us/img229/4058/39165198.jpg Nostin tuosta kuvassa näkyvästä paikasta, vaikuttaa ihan hyvältä nostokohdalta. Ensin toinen puoli autosta sen verran ylös, että sai pukin lyhimmillään alle, sitten toinen puoli pukin ensimmäiseen pykälään ja lopuksi toinenkin puoli samaan korkeuteen. Käsijarru luonnollisesti päällä ja laitoin puupalikat vielä stoppareiksi takarenkaille. Sitten olikin aika laittaa työkalut lähelle ja siirtyä auton alle. http://img269.imageshack.us/img269/1841/93639410.jpg Tila riitti itselleni jotenkuten, auton alla ei mahtunut kääntymään vatsaltaan selinmakuulle, mutta hengittäminen ja käsien liikuttaminen oli mahdollista. :) Pukeissa on varaa kannatella autoa korkeammallakin, mutta minä päätin hoitaa tämän maanläheisesti. http://img219.imageshack.us/img219/4331/49155145.jpg Minini ei jostain syystä omista puhallinta tehostimen moottorille, niinpä sen irroittamiselta vältyin. Irrotin pumppua kannattelevan kehikon mutterin ja kaksi pulttia (joita jouduin hetken aikaa sokkona etsimään, niitä kun ei näe). Tärinänvaimentimien päällä olevat mutterit sain myös pois, mutta ahdasta oli. http://img197.imageshack.us/img197/8122/27503415.jpg Ja eikun letkut irti ja muutamat tipat vihreää nestettä ämpäriin. Pultilla kiinni olevan letkun sain helposti irti, mutta säiliöön vievä letku oli niin tiukassa, että jouduin irrottamaan sen ensin säiliön päästä. http://img197.imageshack.us/img197/1016/60918888.jpg Moottorin pois ottaminen oli mielenkiintoinen vääntely-ja kääntelyprojekti, mutta onnistuihan se lopulta. Ensin parit nippusiteet poikki ja pieni sähköjohto irti moottorista, sitten nostoa ja vääntelyä, kunnes moottori suostui tulemaan alas. Ennen moottorin laskemista maahan asti irrotin vielä ison sähköjohdon liittimen. http://img269.imageshack.us/img269/8140/77085903.jpg Nyt alkoi jo hymyilyttämään, projektin mukavin osuus eli sähkömoottorin huoltaminen voi alkaa :) http://img229.imageshack.us/img229/5995/20101040.jpg Letku irti pumpusta ja räteillä pahimmat liat pois. http://img90.imageshack.us/img90/8583/52811250.jpg Mustan kopan torx-ruuvit pois ja koppa irti. http://img200.imageshack.us/img200/3599/68839014.jpg http://img219.imageshack.us/img219/7683/23373350.jpg http://img197.imageshack.us/img197/7817/50121243.jpg Ensivilkaisulla en nähnyt paljoa hiilipölyä ja hetken ajattelin jo tehneeni turhaa työtä, mutta pari kopautusta moottoriin kertoi huollon olleen ajankohtainen. http://img99.imageshack.us/img99/5085/99489380.jpg Tiesin, että moottorista löytyy pölyä, mutta määrä yllätti kyllä täysin. Hiilijauhoa oli älytön määrä roottorin sisällä, koputtelin isoimmat kertymät pois ruuvimeisselin kumisella varrella ja loput suihkin paineilmalla. Pölyn hengittäminen tuskin on vaarallista, mutta yskittihän se ja suuhun tuli paha maku, eli käyttäkää hengityssuojainta jos siltä tuntuu. Pumpun ja moottorin välistä löytyi jonkintapaista hapettumaa tms. http://img229.imageshack.us/img229/7959/51022974.jpg Raaputin valkosen mönjän pois molemmista puolista ja kasasin moottorin takaisin kuntoon. http://img269.imageshack.us/img269/2670/27258339.jpg Letkun kiristimet vaihdoin tavallisiin kiristimiin. Moottorin kannattimen ja tärinänpoistokumit puhdistin tiskiharjalla ja tehopesulla, sitten olikin aika ryömiä taas auton alle. Takaisin laitto oli huomattavasti helpompaa kuin irrottaminen, käänteisessä järjestyksessä vaan nippelit ja nappelit kiinni. http://img269.imageshack.us/img269/515/43216220.jpg Säiliöön uusi neste, pyörien kääntely ilman virtaa, pyörien kääntely moottori päällä, nesteiden ja vuotojen tarkistus ja auto pois pukeilta. http://img197.imageshack.us/img197/204/37485249.jpg http://img229.imageshack.us/img229/5584/78742324.jpg http://img219.imageshack.us/img219/3946/65431840.jpg Ääni hiljeni ja toivottavasti tehostimen elinaikakin piteni :)
Laza Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2009 [smiley=thumbup.gif] Asiallinen opas kuvineen! Tuollainen operaatio pitäisi kyllä itsekin tehdä, näemmä tuo nyt ei periaatteessa vaadi mitään ihmeellisempää työkalua, pukit pitää jostain lainata vaan. Pistin alkukesästä kyselyä liikkeille mitä tällaisen operaation teko maksaa mutta kukaan niistä ei vastannut =/ Kai se on sitten itse vaan tehtävä... Kauanko muuten koko operaatio kesti?
tomips Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2009 Operaatio kesti jotain neljän ja viiden tunnin väliltä, paljon aikaa meni ihan vaan ihmetellessä, kun en ikinä ennen ole edes autoa nostanut pukeille :) Autojen kanssa kokeneempi ihminen tekee sen kyllä paljon nopeammin. Pukit oli muuten yllättävän edullisia: 14,90/2kpl!
Laza Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2009 Mitä nestettä tuohon tehostimen säiliöön pitää ostaa?
Laza Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2009 Ei onnistunut irroitus :( Sain kyllä ne kolme ruuvia, mitkä sitä tehostinta pitävät kiinni irti, ja se motti hölskyi kyllä lupaavasti mutta en sitten kirveelläkään saanut mokomaa auton alta ulos. Se jäi aina yhdestä korvakkeesta kampeamaan pohjapanssarin väliin :( Onneksi en vielä repinyt noita letkuja irti, niissäkin näytti olevan oma hommansa...noh tulipahan ainakin nesteet vaihdettua kuitenkin. Lisäksi tuo tuuletin näytti aika huonolta, pyöri nahkeasti ja ikävästi rahisten, mahtaakohan toimia ollenkaan enää.
tomips Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2009 No voi :( itse ainakin irroitin ensin ne letkut. Varsinkin se säiliölle suoraan ylöspäin menevä letku estää moottorin nostamisen ylöspäin, jossa sitä on sitten enempi tilaa kääntää sopivaan asentoon. Kauan tuli kyllä itsekin tapeltua sen moottorin kanssa, kun tuntui siltä että joku korva ottaa kokoajan kiinni. Mutta todella helppo se oli takaisin laittaa, kun oli kerran saanut irti :) irroititko myös ne tärinänvaimentimien päällä olevat mutterit? Tuulettimesta en itse osaa mitään sanoa, kun sitä ei mulla jostain syystä ole. Kuuluukohan kaikissa mineissä olla se? Sitäkin vois varmaan koittaa putsata ja herkistellä, ettei kokonaan jumiudu.
Turtle Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2012 Onko totta, ettei uutta tarvike tai alkuperäistä ohjaustehostinta saa toimimaan ilman sen koodamista mini huollossa? :'( Jos vaihtaa itse uuden tehostimen, voiko autolla ajaa? Eli toimiiko tehostin? Vai tuleeko vain vika koodi,jonka voi itse kuittata? Saako tuon vanhan huollettua itse kuntoon, jos se ei toimi enää ollenkaan? Mini huoltoon matkaa 300 km niin ei kiinnosta hinata autoa Jyväskylään saakka, jossa Laakkosella lähin huolto.
traducer Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2012 Täällä puhutaan paljon tosta 1 gen MINIn ohjaustehostimen vinkumisesta ja siitä kun pumppu on lopullisesti mennyt rikki. Jotkut ovat saaneet ohjaustehostimen pumpun ja asennuksen ilmaiseksi ja jotkut puoleen hintaan MUTTA onko sen ohjaustehostimen pakko mennä rikki ennen kun voi mennä laakkoselle utelemaan osan perään. Ajattelin kyllä lähitulevaisuudessa soitella laakkoselle ja kysäistä asiasta mutta udellaanpa ensin teiltä muilta MINIsteiltä. Omassa Cooper S -03:ssa ohjaustehostin on vinkunut sen ajan kun olen auton omistanut (vuoden). Varsinkin parkkihalleissa meinaa vähän hävettää kun auto kuulostaa ihan sähköautolta :-\ Ihmiset kääntyvät ihmettelemään että mikäs toi tollanen ininä on :D
nenna Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2013 Tuolta KAVS:lta sähköinen pumppu vaan tilaukseen.. ==> http://www.kavsmotorsport.com/index.php ^-^
johnny Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2013 Täällä puhutaan paljon tosta 1 gen MINIn ohjaustehostimen vinkumisesta ja siitä kun pumppu on lopullisesti mennyt rikki. Jotkut ovat saaneet ohjaustehostimen pumpun ja asennuksen ilmaiseksi ja jotkut puoleen hintaan MUTTA onko sen ohjaustehostimen pakko mennä rikki ennen kun voi mennä laakkoselle utelemaan osan perään. Ajattelin kyllä lähitulevaisuudessa soitella laakkoselle ja kysäistä asiasta mutta udellaanpa ensin teiltä muilta MINIsteiltä. Omassa Cooper S -03:ssa ohjaustehostin on vinkunut sen ajan kun olen auton omistanut (vuoden). Varsinkin parkkihalleissa meinaa vähän hävettää kun auto kuulostaa ihan sähköautolta :-\ Ihmiset kääntyvät ihmettelemään että mikäs toi tollanen ininä on :D ei kai ne noin vanhoista kotteroista enää mitään korvaa, pumpun perusteellinen puhdistaminen tod.näk auttaisi tohon vinkumiseen.. siitä on ollut täällä myös paljon juttua. jos itselläsi ei ole mahdollisuutta ks hommaan niin viet jonnekkin pajalle ja käsket putsaaman sen. Laakkosella ne tuskin ryhtyy sellaseen ?? ne kaverit pelkästään vaihtaa ei korjaa. ;)
traducer Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 nenna ootko itse tilannut tuolta?
traducer Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 johnny toi putsaaminen on sen verran aikaa vievää puuhaa että mielummin vaihdan osan uuteen. Pitää tiedustella tota nennan suosittelemaa KAVS Motorsportia että mihin hintaan myyvät pumpun...
nenna Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 ...en oo tilannu..vielä..ekoja kertoja oireili tossa viimeviikolla kun oli pakkasia..nyt on taas rauhallista.. ^-^
Ritke Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Riittääkö pelkkä puhdistus vai kannattaako samalla uusia hiiletkin kun aukaisee. Jos hiiliä on tarve uusia, niin onko mittoja tiedossa, niin vois hommata valmiiksi.
Ritke Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2013 Tehostin avattu ja puhdistettu. Hiilet olivat OK ja mitat jos joku tarvii 5,5mm x 10mm x25-30mm. Aikaan koko hommaan meni 2h täyttä työtä koko aika.
traducer Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2013 Ritke, lähtikö vinkuminen pois?
Ritke Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2013 Hieman hiljeni, aivan selvästi ääntää edelleen. En valittevasti ole päässyt kuunteleen millainen uusi pumppu on.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään