Wile Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Selvitin asiaa netistä ja kaadoin sisään ATF (automaattivaihteisto) -öljyä, sitä kun sattui varaston hyllyltä löytymään. Vinkuna loppui ja ohjaus keveni huomattavasti ja tuli todella tarkaksi, kuten MINIssä kuuluukin. Ilmeisesti tuo öljy sitten käy? Ei ainakaan runsaan kilometrin lenkillä alkanut mitään oireilua kuulumaan. edit: Joo, eihän tuo tietenkään sittenkään käy, pitäis uskoa mitä säiliön korkissa lukee eli CTF... Ininä alkoi taas. Seuraavaksi öljypumpulla imemään vanhoja litkuja pois, ja Bemarikaupasta viralliset tilalle... ::) Harmi vaan, että täytyisi päästä aamuksi vajaa 150km Lahteen, Minillä en nyt ainakaan liiku mihinkään. Mitä tästä opimme? Pitää jaksaa jonottaa puhelimessa 10+min ::) Onpa todella hankalaa, en vaan osaa.
minizz Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Selvitin asiaa netistä ja kaadoin sisään ATF (automaattivaihteisto) -öljyä, sitä kun sattui varaston hyllyltä löytymään. Vinkuna loppui ja ohjaus keveni huomattavasti ja tuli todella tarkaksi, kuten MINIssä kuuluukin. Ilmeisesti tuo öljy sitten käy? Ei ainakaan runsaan kilometrin lenkillä alkanut mitään oireilua kuulumaan. Pitäis kyllä siinä jonkinäkösessä omistajan lehtisessä lukea mitä sinne laitetaan. Tai ainakin noissa omissa autoissa on aina ollut merkitty. Muistaakseni ainakaan VAG:n tehostajat ei kestä tota ATF öljyä. Kuulemma kovettaa tiivisteet ja alkaa vuotamaan. Eli toi kannattaa kyllä varmistaa ainakin ennen talvea ;) Tossa jotain arpomista aiheesta FFp-forumilta klick
Guest Nuno Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Selvitin asiaa netistä ja kaadoin sisään ATF (automaattivaihteisto) -öljyä, sitä kun sattui varaston hyllyltä löytymään. Vinkuna loppui ja ohjaus keveni huomattavasti ja tuli todella tarkaksi, kuten MINIssä kuuluukin. Ilmeisesti tuo öljy sitten käy? Ei ainakaan runsaan kilometrin lenkillä alkanut mitään oireilua kuulumaan. edit: Joo, eihän tuo tietenkään sittenkään käy, pitäis uskoa mitä säiliön korkissa lukee eli CTF... Ininä alkoi taas. Seuraavaksi öljypumpulla imemään vanhoja litkuja pois, ja Bemarikaupasta viralliset tilalle... ::) Harmi vaan, että täytyisi päästä aamuksi vajaa 150km Lahteen, Minillä en nyt ainakaan liiku mihinkään. Mitä tästä opimme? Pitää jaksaa jonottaa puhelimessa 10+min ::) Onpa todella hankalaa, en vaan osaa. Yhden huoltokerran kokemuksella kannattaa soitella Metroautoon Tampereelle. Puhelimen näppäimiä kannattanee näpytellä joskus aamu- ja iltaruuhkan välillä eli puolenpäivän aikaan. Vastasivat ainakin mulle nopeasti. http://www.metroauto.fi/yhteydenotto_in ... sp?yid=764 n.
Wile Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2006 Jees, yritän kuitenkin pärjäillä tuolla nyt huomenna Lahteen asti ja vaihdatan/ostan CTF-öljyt siellä Mega-autosta. Pidetään vastedes Tampere mielessä.
jotain_muuta Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2007 Jep, oman -02 cooperin tehostin vinkui myös aikanaa. Olin siitä yhteydessä huoltoon, jolloin toteamus oli linjassa, että sen kuuluu vinkua, tehostin kuin on sellainen. En viitsinyt lainata koko tekstiä, kun oli sen verran pitkä juttu, mutta siis asiaan. Ostin tuossa n.2kk sitten vuoden 03- mini cooperin. Minissä oli keskuslukituksen kanssa ongelmia, joten sain vietyä sen myyjäliikkeen suostumuksella Turun Metroautoon huollettavaksi. Olin kerennyt ajamaan minillä jo reilut 2 viikkoa, joten olin jo kerennyt huomaamaan, että ohjaustehostin vinkuu koko ajan. Auton viedessäni metroon, kysyin huoltotiskiltä, että voisitteko katsoa myös ohjaustehostimen, kun pitää sellaista ininää koko ajan. Vastaukseksi sain, ETTÄ SEN KUULUU PITÄÄ sellaista ääntä. No jätin asian siihen. Nyt ei mitään muuta ääntä kuuluukkaan, kun sitä ininää!! Nyt kun sain selville, että äijä puhui paskaa ja että se on näköjään tyyppivika, niin se on huomenna mentävä metroon ja selvitettävä, että ei se ininä kuulu sen auton ääniin, vaan että on vikaa. Automaasta ostin auton ja lupasivat siellä, että juuri tämänlaiset viat he suostuvat korjaamaan vaihtoautotakuun piikkiin, niin miksi metroauto siis kusettaa??
Guest Rossi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Jees, yritän kuitenkin pärjäillä tuolla nyt huomenna Lahteen asti ja vaihdatan/ostan CTF-öljyt siellä Mega-autosta. Pidetään vastedes Tampere mielessä. Tuliko siihen vinkunaan loppu öljyjen vaihdolla?
Wile Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Jees, yritän kuitenkin pärjäillä tuolla nyt huomenna Lahteen asti ja vaihdatan/ostan CTF-öljyt siellä Mega-autosta. Pidetään vastedes Tampere mielessä. Tuliko siihen vinkunaan loppu öljyjen vaihdolla? Kyllä tuli :)
Guest Rossi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2007 Pitääpä kokeilla tuota öljynvaihtoa myöskin, vinkuu meinaan aikaslailla ja alkaa jo hiileentyä kun kaverit kuittailee että mikä sähköauto sulla oikeen on.. :D Tänään kävin korjaamolla kuunnelluttamassa tehostinta, öljyä oli riittävästi sanoi että ääni voisi johtua pumpusta. Hmm. sitten taas toinen kaveri sanoi että renkaan koko vaikuttaa eli 215/17 tässä tapauksessa, tehostimessa ei olisi tarpeeksi painetta, että se ei jaksaisi kääntää renkaita kunnolla. Noh ensi viikolla auto menee pitempään syyniin ja korjaukseen, kattoo sit korjaantuuko vika.
Guest Nuno Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2007 Pitääpä kokeilla tuota öljynvaihtoa myöskin, vinkuu meinaan aikaslailla ja alkaa jo hiileentyä kun kaverit kuittailee että mikä sähköauto sulla oikeen on.. :D Tänään kävin korjaamolla kuunnelluttamassa tehostinta, öljyä oli riittävästi sanoi että ääni voisi johtua pumpusta. Hmm. sitten taas toinen kaveri sanoi että renkaan koko vaikuttaa eli 215/17 tässä tapauksessa, tehostimessa ei olisi tarpeeksi painetta, että se ei jaksaisi kääntää renkaita kunnolla. Noh ensi viikolla auto menee pitempään syyniin ja korjaukseen, kattoo sit korjaantuuko vika. Se on aivan sama minkä kokoiset rankaat on alla. Aina vinkuu. Itselläni oli alla kolmea eri kokoista rengasta (225/40/17, 205/45/17, 185/65/15) ja aina vinkui samalla lailla. Kuumalla kelillä ehkä enemmän kuin talvipakkasilla, mutta vinkuna ei hävinnyt mihinkään. n.
Laza Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2007 Jännä juttu miten nuo äänet eroavat. Oma -02 cooper on kanssa inissyt ostoajasta asti (viime syksy), edellinen omistaja oli sitä kanssa tivaillut merkkihuollosta että onko jotain rikki mutta sanoivat sen vaan olevan ns. feature. II-huollossa tehostin tarkistettiin muttei löytynyt mitään vikaa (eikä siinä mitään vikaa tuntuisi olevankaan). Aika ininää se silti pitää, varsinkin jos vähän enemmän veivaa. Itse tosin pidän tuosta äänestä, se on jotenkin sympaattista ja olen kai muutenkin tottunut sähkömoottorin/taajuusmuuttajan ininään :) Käsittääkseni minin ohjaustehostin on juuri sähköhydraulinen?
Coop Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2007 Ajattelin sitten käydä metroauton pikahuollossa vaihdattamassa tehostinöljyt jos vaikka edellinen omistaja olisi vahingossa laittanut jotain väärää öljyä, no siellä oli sitten melkein kaikki pikahuoltomiehet lomilla paitsi yksi johon joku oli tullut vaihdattamaan suurinpiirtein vaihdelaatikkoa bemariinsa ::) pikahuolloissa tietääkseni vaihdetaan suodattimia,tulppia,öljyjä ja tällaista pientä. Jäi sitten toistaiseksi vanhat öljyt eli saa sitten tehostin vinkua. Toivottavasti sen kuuluukin vinkua.
Coop Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2007 Kävin ohimennen tänään Turun Rintajoupilla sanomassa tosta ohjaustehostimesta kun on alkanut ratti pykälittäin kääntymään ja tehostin vinkuu todella pahasti. Rintajoupilta sanottiin vain että menisin ME-Auton huoltoon he maksavat korjauksen, olin todella tyytyväinen kun nyt siihen uusitaan ohjaustehostimen moottori joka maksaa sen 540+asennus! Pojot Rintajoupille, ostan jatkossakin autoni sieltä.
jiikoo Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2007 Kävin ohimennen tänään Turun Rintajoupilla sanomassa tosta ohjaustehostimesta kun on alkanut ratti pykälittäin kääntymään ja tehostin vinkuu todella pahasti. Rintajoupilta sanottiin vain että menisin ME-Auton huoltoon he maksavat korjauksen, olin todella tyytyväinen kun nyt siihen uusitaan ohjaustehostimen moottori joka maksaa sen 540[ch8364]+asennus! Pojot Rintajoupille, ostan jatkossakin autoni sieltä.Onko kukaan kokeillut, voiko ilman tehostinta ajaa? Meikäläinen ei aio ostaa autoa, josta muutaman vuoden välein on pakko vaihtaa tehostin tai joku muu vastaavanhintainen osa. Eli tehostimeton mieluiten, mutta isoa autoa on nykyään ikäväkyllä mahdoton ilman moista varustetta hankkia. Eivät taida Suomessa (vieläkään) kestää... Tulevaisuuden autoharrastajille taitaa olla aika selkeä valinta, kun auton hinta putoaa pariin tonniin, että ostaako autoa, johon tulee tonnin remppa muutaman vuoden välein... :'( Ennusteeni onkin, että 15 vuoden kuluttua maailmassa on enemmän vanhoja minejä kuin ensimmäisen sukupolven uus-minejä. Ellei keksitä (Suomessa) kestävää tehostinta. Homma kaatuu jo pelkästään tuohon osaan, jos se on ns. pakollinen. Toki, voi se vanhalla autolla ajaminen kaatua siihenkin, että tulee joku auton arvon ylittävä vuosittainen omistusvero...
Coop Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Onko kukaan kokeillut, voiko ilman tehostinta ajaa? Kyllä sen mun mielestä tarttee saada toimimaan kunnolla kun ei kuitenkaan ole ihan uusikaan keksintö. Tuskinpa kukaan haluaa siitä luopua kun on siihen tottunut, sehän on sama kuin luopuisi toisesta kädestä tai jalasta ;D
jiikoo Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 ... sehän on sama kuin luopuisi toisesta kädestä tai jalasta ;DTosin tilalle sais kyllä uudet ja entistä ehommat hauikset. Parkkipaikkapyörittely vastaa jonkinlaista kuntosalivääntöä. Auton ollessa liikkeellä, on tehostamattomalla ajamisessa tarkka tuntuma tien kaikkiin pinnoitteisiin ja epätasaisuuksiin. Ja ohjaus on tarkkaa. Toki, lähteehän se tehostus kai pois jossain nopeudessa. Ja joissain autoissa tulee joku ihmeellinen force-feedback, keinotekoinen, lisävastus kovemmassa nopeudessa - apuva... Jos tartteen keinotodellisuutta, niin ajan simulaattorilla... ;D
Wile Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Eräs aamu joskus talvella väänsin tosiaan parkkipaikalla rattia sen verran, että tehostin ei kyllä takuulla ollut toiminnassa. Olen samaa mieltä, että 15 vuotta eteenpäin niin uus-Minejä ei enää ole. Todella hauskoja autoja ajaa, mutta valitettava totuus on, etteivät ne kestä. :(
Coop Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2007 Nyt on ohjaustehostin vaihdettu takuuseen, aikaisemmin ääni hävettävän kova ja ohjaus toimi pykälittäin. Nyt toimii kuin unelma, todella pieni sähköinen vinkuna kuuluu enää ja ohjaus tuli aikaisempaa tarkemmaksi.
Tonius Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Ostin 03 Scooperin pari viikkoa sitten, ja Laakkosella sanoivat, että tehosimen sähköinen vinkuna on normaalia. Viime viikolla kävi kuitenkin niin, että auton oltua kymmenisen minuuttia tyhjäkäynnillä, tehostin lakkasi toimimasta ja lähti toimimaan vasta, kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen.
mikl0s Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2007 Ostin 03 Scooperin pari viikkoa sitten, ja Laakkosella sanoivat, että tehosimen sähköinen vinkuna on normaalia. Viime viikolla kävi kuitenkin niin, että auton oltua kymmenisen minuuttia tyhjäkäynnillä, tehostin lakkasi toimimasta ja lähti toimimaan vasta, kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Itselläni on myös -03 ässä ja täsmälleen sama vika. Ohjaustehostin on parin päivän aikana temppuillut niin, että se lakkaa yhtäkkiä toimimasta ja kohta taas toimii kun auton starttaa uudestaan. Ja mikä mielenkiintoista, edellisestä autostani cooper vm -02 hajosi tehostin kaksi kertaa. Pumppu oli hajonnut eikä sille ollut kuulemma mitään tehtävissä. Eikun siis uutta osaa tilalle ja lasku oli kummallakin kerralla n. 600. Nyt siis pitäisi ilmeisesti kolmannen kerran raottaa kukkaroa... olen myös miettinyt, että osaisikohan joku putiikki korjata kyseisen osan hieman halvemmalla. Pitäisi varmaan laittaa myös maahantuojalle palautetta ja kysellä tulevatko vastaan kuluissa. Niin ja tuo vinkuna, mistä puhuttiin aiemmin. Se on tietääkseni aivan normaalia ja johtuu siitä, että tehostin on sähköhydraulinen (?). Ja Tonius, olisi mukava kuulla miten olet edennyt ongelmassamme! :) -Mikko
Tonius Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2007 Ja Tonius, olisi mukava kuulla miten olet edennyt ongelmassamme! :) Toistaiseksi en ole edennyt asian kanssa mihinkään suuntaan. Mahtaakohan mennä vika normaalin puolen vuoden kuluttajasuojalain antaman takuun piikkiin?
mlt Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2007 Kaikki varmaan tietävätkin jo että ohjaustehostimien pettäminen on hyvin yleinen ongelma 1gen newmineissä, mini2.comissa siitä lisää infoa Ohjaustehostimen kova vinkuminen tietää mineissä sitä että pumppu pettää todennäköisesti lähitulevaisuudessa. Itselläni ohjaustehostin petti viime talvena kesken liikenneympyrän, vaikka ohjaus onkin ilman tehostinta ajon aikana kevyempi niin silti ajauduin viereiselle kaistalle ennenkuin tajusi että tehostin petti ja tajusi alkaa veivaamaan rattia urakalla. Takuuta omassa autossani ei enää ollut, mutta tietenkin kaivoin tarvittavat todisteet että tehostimen pumpun pettäminen on tyyppivika. Ensin hankin uuden pumpun laakkosen kautta ilmaiseksi pyytämällä heitä tarkistamaan tehtaalta onko ne todettu typpiviaksi. Laakkonen halusi asennuskulut pumpun vaihtamisesta, tämän jälkeen käännyin maahantuojan puoleen ja pian asennuskulutkin olivat nollattu. Uusi pumppu pitää huomattavasti hiljaisempaa ääntä eikä ongelmia ole ollut. Jos ei huvita maksaa joka osasta niin kannattaa aina edes tarkistaa esim mini2.comista onko ongelma yleinen, tämän jälkeen selvittää onko osia koskien ollut recalleja / tyyppivika merkintä joissakin maissa ja onko eri maiden maahantuojat tai diilerit korvanneet osia tai kuluja.
Tonius Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2007 Vähintääkin mystistä. Ohjaustehostin lakkasi toimimasta lopullisesti viikonloppuna, tai ainakin luulin niin. Ajattelin kuitenkin tarkastaa, että tehostimessa on öljyä ja olihan siellä, mutta kun avasin korkin, alkoi melkoinen ilman sihinä kuulua. Nyt kuitenkin toimii tehostin taas kuin unelma. Siis mitä vit? Kerääntyykö järjestelmään ylipainetta, että öljynkierto lakkaa toimimasta? Päivitystä ohjaustehostimen ongelmaan. Mini kävi Laakkosella tarkastuksessa, jossa todettiin, että tehostimen flekti on paskana (toimii satunnaisesti), joka taasen aiheuttaa mosan ylikuumenemisen ja tehostin lakkaa toimimasta. Ei muuta kun uutta flektiä tilaukseen ruotsinmaalta ja Mini korjaukseen reilu viikon päästä.
danaterri Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2008 Eli erityisesti kylmänä ilmeisesti ohjaustehostin pitää ihme kitinää. Onko tämä merkki jostain isommasta vai selviääkö pelkällä pumpun vaihdolla? erh, kyseessä mulla mini one vm 2005, ajettu n.34 000km, se kitinä, kuuluu etupäästä ja juurikin niinkun vasemmalta ja kun laittaa pään ulos ikkunasta,se vinkuna on lähes melusaastetta. että onko sama vika, mitä luulette?
s-rider Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Ostin 03 Scooperin pari viikkoa sitten, ja Laakkosella sanoivat, että tehosimen sähköinen vinkuna on normaalia. Viime viikolla kävi kuitenkin niin, että auton oltua kymmenisen minuuttia tyhjäkäynnillä, tehostin lakkasi toimimasta ja lähti toimimaan vasta, kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Minullekkin kävi sama juttu lauantaina, kun olin tulossa mustan kuution avajaisista. Maanantaina se sitten toimi liiankin hyvin=pumppu jäi päälle vaikka sammutin auton ja otin avaimen pois virtalukosta...ei muuta kun akunkenkää irroittamaan :-/ Myöhemmin tarkistin, että öljyä on säiliössä ja että sulake oli palanut, onkohan siellä mennyt jonkinlainen varosysteemi päälle vai ? Melko outoa !!
fabsu Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2009 Hyvin alkoi yhteinen taival Minin kanssa. 300 km kerkes ajaa ja ohjaus meni aivan jäykäksi. Keskiviikkona aika korjaamolle, eli sillon saa tietää mikä on vikana. Positiivista asiassa on se, että autoliike antoi autolle vuoden takuun.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään