Juksu Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 34 vuotta sitten sain hankittua ensimäisen autoni Austin mini 850:n vm. -65 kesälomarahoillani... maksoi muistaakseni 400 mk. Nyt olen omistanut Cooper S:n vm 2003 tasan kolme päivää ja tuntuu yhtä huikaisevalta kuin silloin kloppina. Mieletön auto!!! Niin kysymyksiä: Mikä on kojelaudassa... etulasin alla sellainen punainen varoitusvalon näköinen pyöreä valon tapainen.. valoa siihen ei ole syttynyt.. joku hälyttimen tapainen vilkkuvalo vai mikä? Ostin auton Jyväskylän Laakkoselta ja vaadin auton sisätilojen fiksausta ennen kuin otan auton vastaan...nyt kun tutkin autoa tarkemmin niin akkukotelo peräpoksissa oli täynnä vettä! Varsinainen vesipesu.. ei muuta kuin akku irti ja perätilan matto saunaan kuivumaan.. kuivunut jo pari päivää eikä vieläkään kuiva ;D. Kuuluuko tähän malliin etulasin lämmitin.. en kyllä näe lasissa lankoja kuten toisessa autossani Mondeossa. Auton edellinen omistaja sellaista kyllä väitti kun hänelle soitin ja kojetaulussa on sen näköinen kytkin, sanoi kyllä kerran lasin hajonneenkin ja vaihdettu uuteen.. nytkin pari kiven iskujälkeä lasissa.. olisiko lasivakuutus tarpeen? Silti terveisin onnellinen MININ omistaja
tm Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Se "tuulilasin lämmitin" on vissiin ihan vaan nappi kojelaudassa ja siitä kun painat niin rupeaa puhaltamaan pelkästää tuulilasille mutta ei siellä ole varsinaisia "lämmitin nauhoja" kuten takalasissa tai yleensä uudemmissa fordeissa tuulilasissa. Ja ehdottomasti tuulilasi vakuutus kannattaa miniin ottaa, niin pystyssä se lasi että kivet ja nastat aiheuttaa helpommin halkeamia. Mullakin nyt ollu 2003 S:ssä viime syksystä ja tullu jo monta säröä ja vähän aikaa sitten tuli isosta kivestä sellanen sormen mittanen särö, eli joutuu laittaa tuulilasivakuutuksen käyttöön ja hommaamaan uuden lasin omavastuun hintaan.
Juksu Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2008 Kyselin tuossa ennemmin lasivakuutuksen tarpeellisuudesta... en saanut vakuutusta koska jo pari säröä ennestään. Nyt iso kivi lasiin ja vaihto edessä. Mitä olette joutuneet maksamaan lasin vaihdosta?
paspartuu Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2008 Aiempaa keskustelua aiheesta (ja vähän vierestäkin)! Tuo haku on itseasiassa aika käytännöllinen...Kannattaa kokeilla!
Juksu Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Nyt Cooper S:n tuulilasi vaihtokunossa. Kysynkin tiedättekö onko Keski-Suomessa (tarkoitan Jyväskylän ympäristöä) osaavaa lasiliikettä jossa saisi lasin vaihdettua kohtuuhintaan? Mielellään joku muu kuin Laakkonen... >:(
minizz Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Nyt Cooper S:n tuulilasi vaihtokunossa. Kysynkin tiedättekö onko Keski-Suomessa (tarkoitan Jyväskylän ympäristöä) osaavaa lasiliikettä jossa saisi lasin vaihdettua kohtuuhintaan? Mielellään joku muu kuin Laakkonen... >:( http://www.rusthalli.fi/ luulisin että halvempi kuin laakkosella
villetre Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Kannattaa katsoa sitten TOSI tarkkaan miten lasin vaihto on onnistunut.Halpaan hintaan on aina syynsä... Olen itse seurannut vierestä kun "ammattimainen" vain tuulilaseihin erikoistunut liike suorastaan repien raastivat väkisin kaikkia keinoja käyttäen lasin autosta irti.Ei ollu kaunista jälkeä!!!Vanhat hajonneet listat liimailtiin väkisin paikoilleen,mustia sormenjälkiä auto täynnä yms.. Syntyneitä naarmuja peltiin ei edes "täpätty" millään vaan sinne jäi muhiin pikku korroosiopommi seuraavalle omistajalle. ;D Älkää ihmetelkö tässä suhteessa pikku ruostetäpliä katon rajassa(tuulilasin ympärillä) ;) kun katselette vanhoja autoja,miksei tämä ongelma näy jo muutaman vuoden ikäisissä autoissakin. Ja toki tiedän mistä puhun,itse vaihtanut kahdeksassa vuodessa merkkiliikkeessä noin muutaman sata tuulilasia. Voin sanoa että ero on kuin yöllä ja päivällä kummassa paikassa lasi vaihdetaan.Itse pesen auton aina ennen aloitusta jotta ei kyljet naarmuunnu yms,imuroin auton koska roskaa syntyy taatusti,maalailen naarmut jotta ei ruostuisi jne(eli piiloonkaan ei jää mitään naarmuja).. Eli hieman enemmän työvaiheita kuin ed.mainituissa paikoissa tehdään.Uudet listat yms kiinnikkeet tulee aina vaihdettua jne...Ja onpahan työlle takuukin annettava tiiviyden,oikean asennuksen yms suhteen. ;)
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Kannattaa katsoa sitten TOSI tarkkaan miten lasin vaihto on onnistunut.Halpaan hintaan on aina syynsä... Olen itse seurannut vierestä kun "ammattimainen" vain tuulilaseihin erikoistunut liike suorastaan repien raastivat väkisin kaikkia keinoja käyttäen lasin autosta irti.Ei ollu kaunista jälkeä!!!Vanhat hajonneet listat liimailtiin väkisin paikoilleen,mustia sormenjälkiä auto täynnä yms.. Syntyneitä naarmuja peltiin ei edes "täpätty" millään vaan sinne jäi muhiin pikku korroosiopommi seuraavalle omistajalle. ;D Älkää ihmetelkö tässä suhteessa pikku ruostetäpliä katon rajassa(tuulilasin ympärillä) ;) kun katselette vanhoja autoja,miksei tämä ongelma näy jo muutaman vuoden ikäisissä autoissakin. Ja toki tiedän mistä puhun,itse vaihtanut kahdeksassa vuodessa merkkiliikkeessä noin muutaman sata tuulilasia. Voin sanoa että ero on kuin yöllä ja päivällä kummassa paikassa lasi vaihdetaan.Itse pesen auton aina ennen aloitusta jotta ei kyljet naarmuunnu yms,imuroin auton koska roskaa syntyy taatusti,maalailen naarmut jotta ei ruostuisi jne(eli piiloonkaan ei jää mitään naarmuja).. Eli hieman enemmän työvaiheita kuin ed.mainituissa paikoissa tehdään.Uudet listat yms kiinnikkeet tulee aina vaihdettua jne...Ja onpahan työlle takuukin annettava tiiviyden,oikean asennuksen yms suhteen. ;) Ei ne MERKKILIIKKEET nyt niin ihmeellisiä paikkoja ole, kyllä niissäkin vedetään alta lipan ja rankasti. Kyllä hyvä yksityinen lasiliike vastaa vähintään merkkiliikettä ja on jopa monasti parempi ne nyt kumminkin ovat erikoistuneet noihin hommiin toisinkuin merkkiliikkeet. Turunsuunnallakin monet merkkiliikkeet jopa käyttävät yksityisten palveluja kun ei itse osata tehdä kunnolla!!
minizz Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Nykyään noi "merkkiliikkeet" menee sieltä mistä saa parhaimman katteen. asentajat on uusia ja halpoja ja asiakkailta laskutetaan pienimmistäkin töistä rankimman mukaan.varmaan harmittaa viedä auto tuulilasin vaihtoon ja maksaa sitten auton pesusta,imuroinnista, ja vahauksesta. Saati sitten siitä tuulilasista joka on täysin sama lasi kuin mikä laitetaan tuulilasipajalla mutta myydään alkuperäisenä osana ja hintaa tuplasti. Sitten kun muistetaan että toi tuulilasin vaihto ei ole edes kovin vaikea homma niin mitä järkeä maksaa tyhjästä. Paljon asiantuntevamman ja edullisemman palvelun saa juurikin noista tiettyihin töihin erikoistuneista pajoista. Noi kun tekevät vain ja ainostaan yhtä tai kahta hommaa niin ei ole varaa tehdä paskaa. Sana kiertää nopeasti ja hommat loppuu.
Heppu Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Nyt Cooper S:n tuulilasi vaihtokunossa. Kysynkin tiedättekö onko Keski-Suomessa (tarkoitan Jyväskylän ympäristöä) osaavaa lasiliikettä jossa saisi lasin vaihdettua kohtuuhintaan? Mielellään joku muu kuin Laakkonen... >:( Jyskän Auto ja Lasi Oy, Vaajakoski Tuolla vaihdatin minin lasin vuonna -04 ja maksoi jotain ~230 egee silloin. On vielä sama lasi minissä ... jo neljä vuotta kestänyt pilkington.
Juksu Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Kyselin hieman tuulilasinhintoja..J:län L:lla vastattiin, että vähän reilu 600. Rusthallissa taas 320, sadetunnistimella 355... eipä tarvitse miettiä missä liikkeessä tulen lasini vaihdattamaan. Tuleehan lasi puolet halvemmaksi! Sitten onkin kiire hommaamaan lasivakuutusta sillä se taitaa olla kannattavin vakuutus Minissä
villetre Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2008 Ihme että täällä taas tulee heheh huutoa... ;D ;D ;D En mitenkään puolustanut merkkilliikkeitä(saati hintoja!) mutta ihan oikeasti on niillä eroja.Kuinka monta lasin vaihtoa olette seuranneet tehtynä?! Noi pienemmät putiikit elää sillä kuinka monta lasia ne vaihtaa päivässä niin luuletteko ihan oikeasti että ne jaksaa kovin syventyä juuri siihen teidän autoonne??? Suurimmalla osalla asiakkaista ei ole edes hajua mitä auton ympärillä on tapahtunut,pääasia että on uusi lasi ja sillä siisti. Merkkiliikkeissä asioivilla on tänä päivänä lähes kaikilla lasivakuutus,joten ei juurikaan tarvitse itkeä hinnan perään... ::) Ja mulla on aikaa hieman enemmän "siistimmin" vaihtaa se ikkuna. ps. ja olen tilkinnyt ihan pari lasia muuten toisten vaihtajien jäljiltä. :)
skithund Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2008 Vaihdatin tuulilasin ennen kesää paikallisessa Pilkington-liikkeessä, vakuutusyhtiön suosittelemana (lasivakuutuksen piikkiin). Kesällä sitten mökkireissulla reippaassa motarivauhdissa kuului tajuttoman kova pamaus ja ujellus, kun kuskin puolelta A-pilarin koristemuovi pamahti irti. Onneksi parin kaupungin päässä sattui olemaan Mini-huolto, jossa ko. listaa löytyi hyllytavarana ja sain viikonloppuna vaihdatettua ehjän listan. Olisi ollut melko hermoja raastava paluumatka, mikäli 500km olisin kuunnellut tuota helvetillistä tuulen ujellusta. Lasin vaihdon yhteydessä ilmeisesti nuo A-pilareissa majailevat korin ulkopuolella olevat muoviset koristelistat tulisi myös vaihtaa, koska niiden kiinnitysmekanismi on melko kertakäyttöisen oloinen. Huoltoäijä ei tosin osannut silloin sanoa kertakäyttöisyydestä mitään. Pääkaupunkiseudun "turvaväleillä" lasivakuutus on kyllä ehdoton - noin 3kk aikana on kiveniskuja fiksattu jo viisi kertaa. Korjaukset ovat ilmaisia ja koko lasin vaihtaminen kustantaa omavastuun verran (150e If:llä). Pitääpä muistaa kysyä vakuutusyhtiöltä, että voiko lasin vaihtaa merkkiliikkeessä vai pitääkö olla Pilkington yhteistyökumppani.
tm Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Pääkaupunkiseudun "turvaväleillä" lasivakuutus on kyllä ehdoton - noin 3kk aikana on kiveniskuja fiksattu jo viisi kertaa. Korjaukset ovat ilmaisia ja koko lasin vaihtaminen kustantaa omavastuun verran (150e If:llä). Pitääpä muistaa kysyä vakuutusyhtiöltä, että voiko lasin vaihtaa merkkiliikkeessä vai pitääkö olla Pilkington yhteistyökumppani. Mä vaihdoin juuri pari viikkoa sitten lasin Espoon Laakkosella, IF:llä mullakin lasivakuutus ja kysyivät vaan että mihin aion viedä. Eivät suositelleet itse mitään halvempaa. Kätevää sekin että sain sieltä samalla sitten sijaisauton ilmaiseksi kun auto oli yön yli kuivumassa, tuskin millään repen pajalla olisi ollut sijaisautoa tarjolla :)
artwave Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 >Korjaukset ovat ilmaisia ja koko lasin vaihtaminen kustantaa >omavastuun verran (150e If:llä) Korjaukset ilmaisia, siis sisältyykö tämä IFin lasivakuutukseen?
Heppu Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Mä vaihdoin juuri pari viikkoa sitten lasin Espoon Laakkosella, IF:llä mullakin lasivakuutus ja kysyivät vaan että mihin aion viedä. Eivät suositelleet itse mitään halvempaa. Kätevää sekin että sain sieltä samalla sitten sijaisauton ilmaiseksi kun auto oli yön yli kuivumassa, tuskin millään repen pajalla olisi ollut sijaisautoa tarjolla :) Itse päädyin Repen pajalle juuri tämän palvelun takia ... Mini haettiin/tuotiin firman pihaan + muutenkin pirssi oli siistitty ... myös tarvittava kyydistys järjestyi. Kaikki yhdellä puhelin soitolla.
skithund Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2008 Korjaukset ilmaisia, siis sisältyykö tämä IFin lasivakuutukseen? Jesh Lainaus www.if.fi:stä: Korvauksesta ei vähennetä omavastuuta, jos lasi korjataan. Jos lasi vaihdetaan, korvauksesta vähennetään omavastuu 150 e.
Juksu Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Tuulilasi vaihdettu ja kustansi 295. Kiitos Hepulle vinkistä. En hauku merkkiliikkeitä...niitäkin tarvitaan mutta jos autolasien vaihtoon erikoistuneesta yli 30v. töitä tehneestä "Repen pajasta" saa Pilkington lasin yli puolet halvemmalla kuin L:lta suosin pienyrittäjää oli minulla lasivakuutus tai ei. Ei ole ihme, että vakuutusmaksut nousevat joka vuosi >:(
Juksu Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2009 Voihan prrk.. marraskuussa vaihdettiin uusi tuulilasi ja nyt viime viikolla taas lasiin halkeama ja just kuskin kohdalle ja etenee päivä päivältä. Onkohan tämä huonoa tuuria vaiko tyyppivika >:(
Clubisti Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2010 Juupa juu,lasinvaihtoon meni meidänkin mini...lasissa halkeama joka leviää kokoajan lisää,onneksi oli tuo tuulilasivakuutus! Kysyivät IF:ssä että minne viette kun ei oo heillä mitään "hyväksyttyä"-merkkiliikettä,sanottiin että L. Espoo;selvä sijaisauto tulee sitten korjauksen ajaksi eikä kustanna mitään! Tuovat oikein auton L:n pihaan,ja hakevat sitten pois sieltä kun homma ok...(If:llä sopimus Herzin kanssa)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään