Guest kristian Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2002 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2002 Tuleeko virittämiselle minkäänlaista rajaa päästöjen puolesta vai saako lyödä palikkaa huoletta kiinni kun kyseessä on 1.3i mini. Onko tietoa, lukeeko 1.3i:n rek. otteessa merkintä vähäpäästöinen, sillä autossa kun on kerran se katti? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest miniminor64 Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2002 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2002 Kyllä se on vähäpäästöinen ja tulee täyttää päästörajat virityksen jälkeenkin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest limppu2 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2005 Niin todellakin pitäisi mini katsastukseen viedä ja käytin tutun firmassa pakokaasu testissä. Kävikin ilmi että palamattomat on n. 10 kertaiset sallitusta. Niin ja auto on vm 79 ja 1000cc. Viime vuonna autoon asensin hif 44 kaasuttimen vakion tilalle ja samalla vaihdettiin sille sopiva imusarja ja peltipakosarja. Olisiko mahdollista että kone saa liikaa ainetta ja sen johdosta päästöt ovat liian suuret. Tulpat vaihdan huomenna uusiin jos vaikka olisi asiaan vaikutusta. Niin siis päästöjen kanssa ei ollut ongelma ennen muutoksen tekoa. Neuvoja kaivataan. Kiitos jo etukäteen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest limppu2 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2005 Anteeksi kovasti! En huomannut että oli jo tän niminen viesti... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ministeri Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2005 Paljonko Co oli?Normaali?Alhainen?Korkea? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ominio Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2005 Nokka-akseli jos ei ole vakio, ollaan heti päästöissä yli sallitun. Iso kaasari tonnisessa vielä lisää niitä. Tuskin neula edes lähelläkään oikeata. Vakio kamaa kiinni, niin saa leiman. Voi tietysti kokeilla seoksia laihalle esim. laskemalla neulaa hieman alaspäin ja asettamalla sytytyksen aikaisemalle. Eli näillä säädöilla voisi kokeilla vaikka nokka olisi joku 285 asteinenkin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest niemikko Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2005 joo vaikeata on itellä 1300cc porattu +.40 kantta muotoiltu 286 kent cams nokka 44hif vastaava volvon kaasari ja peltisarja ja avara putki joutu seokset muuttaan vituilleen ja sytkän kans ja isot venttiilin välykset ja 2litraa jään estoo tankkiin niin sai arvot just ja just. mutta näillä ei parane ajaa kun konttorille jos ei ole kaukana.. ja putken on oltava tiivis... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest ministeri Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2005 joo kantsii käydä sellasessa paikassa joka suostuu kikkailee.Itse käytän parilla tutulla ja sanon että tee vaan muita hommia niin ite säädän ja ite printtaan arvot.Just noilla sytkällä ja seoksilla ja ite olen laittannut reilun millin välykset venoihin.Koneeseen kierroksia 5000-6000 ja kun kierrokset laskee ja arvot ei ole vielä kerenny peräs ni sit printti..Niin ja kone käymään kuumana.Sinolia taikka xyleeniä tankkiin.puhdas etanoli kaikista paras mutta harvasta paikasta saa.sinoli on kaikista lähinnä puhdasta etanolia.Niin etanolia/xyleeniä käytän oktaanibuusterina(halpaa!),kun puhtaan etanolin oktaaniluku on 110.moottori sallii 10-20% seoksen.Paitti että moottori toimii myös pelkällä etanolilla,mut ei kandee oikein laittaa kun alkoholilla paha tapa sulattaa muovia ja kumia.Korkeilla puristuksilla toimii ja lähtee ihan eri tavalla!Kun ei tarvii sytkää laittaa myöhäselle nakutuksen poistamiseksi.Että kyllä koneen kuin koneen saa läpi,mutta jos ohivuotoa niin sit kyllä vaikeeta.Ite säädän seokset ja sytkät kohalleen kun ajan pajasta ulos.Ei ne niitä konttorilla tarkista.Ja jos kattoo ni vaihtaa konttoria.Joo niillä säädöillä ei parane ajaa metriikään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest tga mini Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2005 niin ongelma on 78vm ja siitä uudemmat itellä 78. en tajua että virkamiehet ei voinut istua paria päivää pidempään pöydässä ja laittaa kyseiseen lakiin merkki kohtaista sääntöä että mini tuotu suomeen vuoteen 81? ja ei tarvii pakokaasu testiä volvo amazon tuotu suomeen1-1 jne. ei tarvii testiä. mut kun oli helpompaa pistää v.78 ja lähtee kahville saaaaataaanaa!!!!!! en minä valita mutta kyllähän se kyrsiiiii!!!! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest lenni Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2006 Mulla myös sama ongelma päästöjen kanssa! Onko näin etteivät enää katsastus konttorilla tarkasta jos on ottanut printin aikaisemmin, joka menee just läpi, vai pitääkö ajaa sinne vielä samoilla säädöillä että pysyy arvot kohdallaan ja sen jälkeen vasta muuttaa takaisin.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest hertsi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2006 Mulla -78 ja kaverin pajalla (virallinen kalibroitu laite) ottanut arvot ennen katsastusta. Aina kelvannut se lappu, eikä katsastusmies ole uusiksi mitannut. Kuulemma joskus tekevät "pistokokeita" mutta itselle ei ole sattunut - liekö tuo pelkkä myytti... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mini1980 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Mahtaakohan 1000:nen Mini enää mennä läpi testeistä, kun laitoin 276 nokan, Stage 3 virityskannen, peltipakosarjan? Kone porattu +.060 ylikokoon. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mini1980 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2006 Niin ja tietenkin vm.81 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts