platypu5 Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2008 Käytin tuossa R56 Cooper S:n rengasliikkessä ja pyysin muitta mutkitta vaihtamaan alle autoon sopivat talvirenkaat. Liikkeessä autoon laitettiin Nordmanin 205/55/16-kokoiset renkaat. Rekisteriotteen perusteella tuo ei kuitenkaan ole auton virallinen rengaskoko, oikea 16-tuuman koko olisi ilmeisesti 195/55/16. Tuo nyt alle laitettu koko on halkaisijaltaan 11 mm (620 mm vs. 631 mm) suurempi kuin rekisteriotteessa oleva koko. Ainakaan itse en tuossa ensi ajamalla huomannut, että raapisivat lokasuojiin, vaikka renkaat ovatkin aavistuksen vakioita isommat. En kyllä missään perunapellossa käynyt kaahaamassa, mutta muutaman hidasteen yli ajoin. Nopeusmittarikaan ei suuremmin tuosta uudesta koosta hermostunut. Liike suostuisi ilman työveloitusta vaihtamaan alle vakiokokoiset (olivat kuulemma vahingossa laittaneet tuon "väärän" koon), mutta nuo 195/55/16-renkaat maksaisivat 300-400 enemmän, kun on niin harvinainen koko. Onko kellään kokemuksia näistä 205/55/16-renkaista Mini Cooper S:n (tai Onen/Cooperin) alla? Toimivatko vai aiheuttavatko ongelmia? Kai siihen joku syy on, että rekisteriotteeseen on laitettu nuo pienempihalkaisijaiset, mutta toisaalta,jos ongelmia ei kuormattunakaan ole, niin miksipä noita enää pois vaihtamaan.
Juksu Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 6. Marraskuuta, 2008 Minulla on Cooper S:n alla Nokian 205/50/16 ja hyvin pelittää. Ei haittaa vaikka hieman leveämmät ovatkin. Ja 55 kokokin varmaan sopii pyörimään ihan hyvin.
Laza Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Joo, ei noita orkkiskokoisia tahdo edes löytää mistään, mikä lie ihme koko. Omassa oli alunperin 175/60 R16:t alla, 195/55:t pistin tilalle.
tm Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Mulla on nyt uusien kitkojen osto edessä, nykyiset on 205/50/16. Jos tuo 205/55/16 on huomattavasti halvempi koko kuin 195/55/16 tai 205/50/16 niin pitää harkita sitten sellaisten ostoa.
Riku1976 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2008 Laitoin alle 205/50/16 gislaved 3 nastarenkaat Mini Cooperiin. Muuten menee hyvin, mut jos takapenkillä joku (80kg->) niin ei tarvi kovin kummallinen töyssy olla kun takarenkaat ottaa kiinni sisälokasuojiin... Tuo 205/50/16 on ihan virallinen koko. Kesärenkaiden kanssa 195/55/16 en ole huomannut samaa ongelmaa. Voi olla et nekin on joskus sisälokasuojiin nirhassut, mutta kun ovat ilman nastoja, niin ei sitä välttämättä kuule...
Juksu Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2008 Cooper S:ssä ei ainakaan minulla vastaavaa ongelmaa samansuuruisilla renkailla. Onkohan jousituksessa eroja? Mutta miten ihmeessä olet saanut yli 80kg-> ihmisen tungettua vapaaehtoisesti Minin takapenkille? On tainnut olla kaverilla polttava kyydin tarve ;D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään