Guest b.a Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2002 Onko suomessa yhtään minien kansiin erikoistunuttta avartajaa vai kannattaako homma hoitaa itse?
Guest harri Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2002 Onnistuu varmasti itsekin. Hyviä vinkkejä saat kirjasta: Tuning BL´s A-SERIES ENGINE, DAVID VIZARD. HAYNES
Guest 970s Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2002 Onnistuu kyllä itse mutta porakoneella ei kannata alkaa sähläämään. Tarpeellista rekvisiittaa on suorahiomakone, erilaiset kiviä tai kovametalliterät (pikateräs tylsyy alta aikayksikön...) ja vakaa käsi. Tietenkin hyvä olisi tietää mitä tekee. Missä päin Suomea asut ? Jukka
Guest b.a Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2002 Olen Raumalta! Asuuko täällä päin Suomea yhtään Mini-miestä?
Guest hertsi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2002 Kyllähän täällä muutamia ilmeisesti on. Itseäni en kyllä vielä "mini-mieheksi" laske. Oma mini ollut vasta yhden kesän ja elopainoa päälle 100kg :) Raumalla on kuulemma jossain Unajassa päin pojilla talli ja muutama projekti. Ja onhan noita muutama tullut ihan liikenteessä vastaankin. Jospas vaikka saataisiin jonkunnäköistä kokoontumista aikaan, vaikka askottiin kaffeelle. -Hertsi- herman@hammarberg.net
Guest 970s Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2002 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2002 Luvialla on perinteikäs Mini-kaarti ja ihan oikeasti nopeita pelejä. Paneliasta päin löytyy muutama hemmo joilla on puheiden mukaan nopeita pelejä. Porista (kärsiikö mainita raumalaisten kuullen... :) ) taasen löytyy lisää harrastajia. Jukka
Guest ministeri Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 mitekäs oikein tarkistan pohjaako venttiilit?Eli katsonko heittokellolla avatuuko venttiilit yhtä paljon?Eikös sen pitäsi kuulla äänestä,koneen käydessä(no silloin taitaa olla liian myöhäistä)Mitäs haittaa siitä oikein on?
Guest 970s Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Tarkoitatko venttiilien kantamista kierroksilla ? Eli jouset ei enää pysy mukana ? Jos kuulet että kone alkaa pärisemään niin se on kohtuullisen varma oire. Venttiilijouset voivat pohjata jos venttiilinnosto on suurempi kuin jousien liikevara. Sen huomaa heti koneen kasauksen yhteydessä ja itse tapaa pyörittää moottorin KÄSIN muutaman kerran ympäri ja varmistaa ettei se takertele. Hyvä neuvo on katsoa että venttiilin ollessa täysin auki jousen kierteiden väliin jää riittävästi tilaa. Jotkut suosittelee jopa 1 mm rakoa kierteiden väliin.
Guest ministeri Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Juuri tuota että venttiilinosto on suurempi kuin liikevara.Ei kyllä mitää epäilyttävää kuulunut viime kesänä mitään epäilyttäviä ääniä mutta ei kyllä ihan milliä jää.Eikös sen näe rakotulkilla helpoimmin?Tarkoitus olisi vaihtaa kevyempiin jousiin.Onko eri merkeillä pitempiä jousia?Päällä on nyt stage 4 kansi,1.5 vivut ja 276 nokka.Tarkoitus olisi tulla toimeen 160 lbs jousilla hakien tehoa.Vanhasta VM:stä luin että kestäisi 6500 Rpm.Luin tossa kerran että ei ole hyvä että jousii jää liikevaraakin,ettei jää värähtelemään.Mutta kai tosta on vähemmän haittaa kuin pohjaamisesta. Lsäkysymys: Muutama kone on tullu kasattua ja kirjoja lukenu,mutta yks asia on vaivannu päätä,vak pitäs olla perusasia.Siis kun trimmaan koneen,niin mistä oikein tiedän mihin laitan punarajan??(siis kierrosalukumittariin)Kyllähän sen kuulee ja tuntee mihin saakka uskaltaa vejättää.Mutta selviääkö se lopulta vaan penkissä mihin loppuu tehot?Itellä on pyöriny jossain 6500 tietämillä.Ja nokallahan on kanssa tekemistä ton kanssa. KIITOS ETUKÄTEEN!
Guest ministi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 onko 850 ja 1000 koneen kannessa eroja?
Recommended Posts