Guest morris66 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2001 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2001 olen vaihtamassa autoni tasavirta laturin vaihtovirta laturiksi. Onko kenelläkään ohjetta miten homma pitäisi tehdä, eli mitä muutoksia johdotuksissa?. Auto on -66 mk1 negatiivisella maalla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest olly Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Nostanpa tätä ylöspäin, kun itsellä on sama ongelma. Samalla kyselen, mitä muutoksia täytyy tehdä, jos haluaa hypermodernin eli negatiivisen maadoituksen? Olisi aika lailla kätevämpää esim. poppikoneen asennuksessa... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mgbgt67 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Kokeile onko linkistä hyötyä: http://www.minimania.com/web/DisplayID/ ... ticleV.cfm toivottavasti linkki pelittää! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest morris66 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Hauskaa, että asia nousi taas esille kun se on itselläkin taas ajankohtainen neljän vuoden jälkeen, ei Miniin kylläkään vaan AH Spriteen, joten hyvä itekin kerrata kun ei ole mikään synnynnäinen "valopää" seuraava on kopioitu Keith Calverin/Mini Sparesin sivuilta. muita uusia osia ei tarvitse kuin vaihtovirta laturin ja kiinnitys korvakkeet lohkoon.(ja tietysti laturi) ellen väärin muista oheinen opastus on yksin kertaistettuna suomeksi seuraava: Lataussäätimelle tulee kolme paksua johtoa, jotka kytketään yhteen.Samoin latausssäätimelle tulee kolme ohutta johtoa joista kaksi kytketään yhteen ja ohut musta jätetään kytkemättä mihinkään. Oliko vaikeasti sanottu? kannattaa kuitenkin varmistaa kytkennät oheisesta Calverin ohjeesta. Omaan peliin jätin lataussäätimen kotelon josta poistin sisukset ja tein kykennät kotelon sisällä. CALVER:Electrical Dynamo to alternator conversion Minis up until the early 1970's (except some Cooper S) were fitted with dynamos. These do not generate a great deal of current to charge the battery, or run extra lamps and in-car entertainment, and are less efficient than alternators. The mechanical regulator is also one more thing to go wrong - it can be bypassed when installing an alternator as the alternator has one installed. If you are considering fitting an alternator to a Mk1 Mini or Cooper, please think twice if the car is in original condition - any modification of this type will reduce the value of the car (keep the olds parts so the modification is reversible). Parts required: Lucas alternator, alternator mounting bracket, cable ties. The recommended alternator is Lucas type 16ACR which delivers 34 amps at 6,000 rpm. 18ACR, 20ACR and higher can be used but generate more current - the ability of the Mini wiring loom to withstand this is not guaranteed. 1. Check vehicle polarity. Most dynamo equipped-cars will be postive-earth (positive lead of battery connected to body shell). This must be reversed (negative lead of battery connected to earth). Some cars will already have been converted to negative earth; if the negative terminal of the battery is connected to the body shell, nothing need be changed and all radios/tachometers/etc may be retained. A new earth strap may be required if the positive-earth strap does not reach the negative terminal after the battery has been flipped around. If you have any tachometers, radios, or other electronic gadgets in your car and it is positive earth, they will have to be removed, at least until they can be converted to negative earth, assuming this is possible. 1. Fit the alternator and bracket into the position occupied by the dynamo. Connect the thick wire to the terminal marked S or +. Connect the thin wire to the terminal marked IND or WL. Ensure the fanbelt is tensioned correctly; replace if excessively worn. 2. Dynamo control box: remove the black wire from terminal E and. Remove the brown/green wire from terminal F and the brown/yellow or yellow wire from terminal D and connect them. Remove the wires from terminals AL, A and D and join them. 3. Insulate the ends of all wires/terminals that are now exposed and tie the wires off to convenient mounting points using cable ties. 4. Alternatively, the innards of the control box can be removed or bypassed and the appropriate wiring connections made inside the box, with the wiring loom wires still connected to the same terminals to give the original look. Your Mini is now negative-earth instead of positive-earth Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mitrix Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Elikkäs kertokaas nyt yksinkertaisesti miten saan autoni muutettua tasavirrasta vaihtovirtaan? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest jonep Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 vaihtamalla vaihtovirta laturin ja säätäjän.. Useammissa vaihtovirtalatureissa kyllä säätäjä itsessään kiinni.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mitrix Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2006 niin on jo juu, mutta miten laturin kytkentä? Johtosarjassa sille vaan kaksi johtoa, mikä kytkentäjärjestys ja lisätäänkö sille siis vaan "maa" johto? kaksi isompaa lättäliitintä ja yksi pieni siinä laturissa taitaa olla???? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 Jos Mini on normaalissa käytössä ja vielä etupäässä vain kesäisin, niin en näe kyllä yhtään välttämätöntä syytä vaihtaa vaihtovirtalaturiin ?! Itellä ei ole vielä koskaan virta loppunu tasavirtavehkeistä. Ainoat Minissä olleet laturiongelmat ovat itsellä olleet Lucasin vaihtovirtalatureissa ! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest exv-74 Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 Se tasavirtalaturiin tuleva iso laattaliitin laitetaan vaihtovirtalaturin +-, tai s-liittimeen(aivan sama kumpaan) ja se pienempi liitin ind-liittimeen, eli siihen pieneen. Jos välttämättä haluat kytkeä sen vaihtovirtalaturin toisenkin ison liittimen, niin vedä siitä johto samaan napaan akulta tulevan +-kaapelin kanssa, vaikkapa startin päähän tulevan virtakaapelin kanssa samaan, siihenhän on ainakin lyhyt matka. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mitrix Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2006 ja tolla kunnossa? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest exv-74 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2006 Se vanha lataussäädin tietysti vielä pois käytöstä. Otat siitä ne isoliittimiset johdot irti ja yhdistät toisiinsa. Samoin teet niille pieniliittimisille, paitsi sen mustan jätät kokonaan kytkemättä. Itse poistin vanhasta lataussäätimestä sisuskalut ja tein uudet liitokset tyhjän kotelon sisällä. Sinne mahtui vielä ajovalorelekin piiloon. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mitrix Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2006 ok Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2006 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2006 Vanha viisaus pätee näissäkin asioissa ! Mitä enemmän liitoksia,ylimääräisiä kytkentöja ja huonoja omia virityksiä, Sitä enemmän harmeja ja häiriöitä !! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts