teemu83s Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Hei, Onkos kenelläkään vastaavaa ongelmaa ja varsinkin siihen ratkaisua...? :) Eli kun käsijarrua käyttää niin apparin puolen jarru ei palaudu kokonaan(vaihdoin vaijerin ja on säädettykin kohdalleen) Jarrun saa kyllä palautettua kun hieman kädellä avittaa mutta ei nyt aina huvittaisi auton alle ryömiä kun käsijarrua käyttää... Eli onko tuolle tehtävissä jotain vain ostattaako uuden satulan?
proffa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Säädä vaijeri niin löysäksi että satuloissa olevat vivut pääsevät palautumaan stoppariin asti, ruiskuta wd-40 tai vastaavaa vivun akseliin satulan juureen, Väännä vipua edestakaisin kunnes palautuu itsestään, Kun saat vivut liikkumaan ÄLÄ KÄYTÄ KÄSIJARRUA PARIIN PÄIVÄÄN, Männässä oleva automaattisäätö säätää jarrun lähelle, Sen jälkeen säädä käsijarru kahvan alta, mutta jätä reilusti liikkumavaraa noin puoliväliin liikeradasta. Kannattaa voidella aina kun vaihtaa renkaat
minorv8 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Noissa käsijarrullisisssa satuloissa on käsijarrunmekanismin käyttövivun juuressa stefa joka ajan mittaan falskaa ja päästää vettä satulan runkoon. Se aiheuttaa sitten korroosiota ja ennen pitkää mekanismi on jumissa. Tolla proffan konstilla sen VOI saada pelittämään, riippuu vähän siitä kuinka pahaksi on ehtinyt mennä. Pitkässä juoksussa ainoa konsti on joko purkaa ja yrittää ehostaa tai helpompi/kalliimpi vaihtoehto uusi satula. Toissa satuloissa on aika ilkeä jousi/jousikuppi/sokkarengas yhdistelmä joka vaatii pirun pitkät/kapeat sokkarengaspihdit. Muutaman purkaneena ja kasanneena en suosittele heikkohermoisille (... kuten minä... ;D )
MikaJ Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Jep, itse kyllä olisi vielä kriittisempi ja sanoisin että ainoa oikea tapa saada kuntoon on vaihtaa uusi satula. Yleensä tossa vaiheessa kun se paska on jo päässyt sinne käyttövivun ja satulan sisälle, niin myös satulan poraus on kulahtanut ja helposti sitten käyttövivun stefa/O-rengas vuotaa uudestaan paskat sisään kun akseli on holo reikäänsä. Jos uusi/kunnostettu satula maksaa alta 100euroa, niin en itse edes harkitse vanhan korjausta hetkeäkään.
teemu83s Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2012 Eli uusi satula on n.100eur??? Jos näin on niin ei tuolle vanhalle kyllä kannata hirveitä tehdä...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään