Jamppa Maijala Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Moi Kyseltiin asiaa puhelimitse johon en osannut vastata, täältä apu varmaan löytyy. Kyseessä 90 luvun alun 998 moottori kaasuttimella. Runkolaakerit, se lukitusnasta vain lohkonpuoleisessa runkolaakerissa reunassa ja kansissa keskellä. En ole itse tavanut koskaan keskellä olevaa laakerin hyppylää. Ehdotin että jos kannet olisi vaihdetut mutta siltikin mistä? Eli onko noita ihan oikeesti ollut Mineissä ja mistä osia? Ongelma ei ole todellinen ongelma mutta mielnkiintoinen. Toinen kyssäri onko 998 moottoreissa jossain ollut vakiona tasapäämännät? 998 Cooperissa? kolmella renkaalla+ö-rengas? :o
minorv8 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Laakerit varmaan A+ koska 1275 koneissa on vastaavat. Powermaxia on saanut tasapäisenä
Jamppa Maijala Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Jeps , niinpä noita näkyykin kun laitti lisäksi hakuun tuon A+. Mäntiä ei siis tietoisesti ole ollut alkuperäisenä tasapäisenä? Mistä muusta A+ lohkon erottaa, 998? Onko kampiakselin keskimmäinen runkolaakeri eri levynen?
minorv8 Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Eiköhän 998 A+ lohkoissa ole "vahvistusrivoitus" ulkopuolella niin kuin isolohkoissakin. Keskimmäisen runkolaakerin ja päittäisliuskojen pitäis olla mun tietääkseni samat. On ainakin 1275 koneessa koska olen modannut omassa koneessa laakeripukit A+ liuskoille.
koirankoppi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Vannomaan en mene, mutta minulla on mielikuva että vanhoissa 998 Coopereissa on ollut alunperin tasapäiset "powermax" männät. Ainakin yhdessä ns. "tehtaan 998 cooperin vaihtomoottorissa", joka haettiin n. 20v sitten Lahdesta, mikä se Roverin liike nyt olikaan?
cooper998 Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Vanhoista Coopereista en menis vannomaan et tasapäisiä olisi käytetty, sitävästoin ns. D-raise mäntiä käytettiin kyllä puristussuhteen nostamiseksi. Kun palotila 998 Cooperin 12G295 kannessa on suurin kaikista Minin kansista. A+ 998 moottoreissa (Mini ja Metro) käytettiin ihan vakiomäntänä Roverin TAM2051 tasapäistä mäntää. Erittäin hyvälaatuinen mäntä, toimii kisakäytössäkin. Ei ole kuin yks revennyt irti kangesta vanhuuttaan "pikku" kierroksilla ;)
koirankoppi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Onkos tämä "D-raise" mäntä sellainen, missä on "korotettu osa" männän laessa? Muuten tasainen. Minä tarkoitin sellaista.
cooper998 Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2012 Just sellainen, vieläpä D:n mallinen ;)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään