Jump to content

Jarrut hävisi... APUA


Recommended Posts

Kirjoitettu

Jollet sillä pääsylinterillä saa minkäänlaista painetta järjestelmään, niin kyllähän siinäkin silloin jotain vikaa on.

Vaikea sanoa muuta kuin, että oletko VARMASTI kasannut oikein ja kaikki osat mukana? Ovatko kumit olleet kunnollisia (niissäkin voi olla sutta), Onko sylinteri tasaisesti niin kulunut, ettei uudetkaan kumit enää tiivistä?

Jos pääsylinteri on alkuperäinen, niin ei varmaankaan ole hukkainvestointi jos sen ostaa kokonaan uuden. Jos tarkoitus on pitää Mini ja kunnollisilla jarruilla.

Kirjoitettu

Ruuvaa pääsylinterin päästä putki irti. Paina peukalo reikään ja koeta tuleeko painetta.

Jos tulee niin pidä paine päällä ja katso pysyykö vai vuotaako painee hiljalleen säiliöön. Tällöin kuppikumi ei pidä.

Jos taasen paine tulee ja pysyy, niin päästä paine pois kun poljin on pohjassa ja laita taas sormi reikään. Kun poljin nostetaan ylös, niin pitäisi tulla hetkellinen alipaine joka loppuu, kun poljin on ylhänä ja nestettä pääsee taas kuppikumin päälle. Jos näin ei käy, niin kuppikumi on liian paksu ja mäntä ei saa korvausnestettä.

Kirjoitettu

peukalo sylinterin päälle ja varovainen polkaisu... painetta tulee niin, että hieman sihahtaa väkisinkin peukalon alta tosin pohjaan poljin painuu. En ihan varma ole, karkaako painetta juuri sen verran että mäntä pohjaan sitten helposti pääsee. Kun taas painaa polkimen ensin pohjaan ja sitten tukkii reiän, tulee tosiaan alipaine ja hetken päästä mäntä laskeutuu alas.

Ei aivan susi vaikuttaisi pääsylinteri kuitenkaa olevan... outoa. JOS uuden sylinterin laittaa, niin onkohan museorekkarissa olevan auton kanssa miten tarkkaa että onko oltava se alkuperäistä vastaava sylinteri vai voikohan olla muovisäiliöllinen?

Kirjoitettu

Mikset osta peltisäiliöllistä kun niitäkin kerran saa eivätkä briteissä ole ees kovin kalliita?

Itse en hyväksyisi muovipurkilla olevaa museo-autoon.

Kirjoitettu

Brittiosissa näkyy maksavan 119€ uusi peltisäiliö.

Voithan sen omankin vielä purkaa ja kasata uudelleen. Oikeen ajan kanssa.

Ja tutkia sylinterin kunnon vielä kertaalleen.

Uudenveroinenhan ei voi yli 40 vuotias käytetty osa olla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...