Jump to content

Mini talviautona


uZu

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Letkulämmitin / letku kannatta vuorata kunnon eristeellä. Auttoi aikanaan Italialaisen lämmönousuun huomattavasti. Osa haukkuu että turhia kapistuksia mutta parempi kuin ei mitään...

 

Lohkolämmittimen vastuksen tappajaksi osoittautui aikoinaan parkkihalleissa käytetty kiertävä ohjaus. Eli lämmitin oli 5-10 min päällä ja taas pois 5-10min jne.. Vastus "karstottui" ja poltti itsensä. Tämän toteamiseen meni kylläkin pari talvea mutta uhreja oli useampia..

 

En tiedä millä logiikalla aikoinaan myytävänä ollut lämpötilan mukaan säätyvä lämmitysroikka on suunniteltu. En käyttäisi jos perustuu jaksottamiseen...

 

Ylläpitolaturina ollut kiinteästi Bilteman halppis 2A laturi ja ei ongelmia.

 

Joku mystinen juttu on 2h lämmityksen jälkeen. Käynnistyy hienosti ja käy tyhjäkäynnillä ok ~1100rpm. Kun lähtee liikkeelle niin ok. Kun ajettu 15m ja painan kytkimen pohjaan, auto sammuu. Epäilen että joku hämää moottoria koska tyhjäkäynti vain 800 rpm eli "ryyppy" hyppää pois päältä.

2 min ajon jälkeen ei enää ongelmia mutta tyhjäkäynti on sitten tuossa 800 rpm. Lämpöisenä heittelee 770 rpm paikkeilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...