Jump to content

Huoltojen hinnat


re2

Recommended Posts

Kirjoitettu

No niin, tänään oli oma 2005 Cooper S huollossa. Siihen tehtiin toi ykköshuolto eli öljynvaihto, raitisilma suodatin, jarrunesteiden vaihto.

Salon Autotalo otti hintaa 270 mikä taitaa olla aika linjassa muiden liikkeiden kanssa.

Taas kelpaa ajella  8-)

  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Tässä Laakkoselta soittoa odotellessa ajattelin teiltä kysellä vaihtoehtoisia paikkoja huolto I:lle pk-seudulla?

Eikö huollon voi teettää yksityisellä korjaamollakin kun kerta huoltokirjasta löytyy kaikki tarvittavat tiedot?

 

Auto on vm. 2005 ja km 42000. Kun huoltokilsat tuli täyteen, napsahti samalla jarrupalojen varoitusvalo päälle, onko ne nyt moukan tuurilla samalla vaihdettava vai liittyykö se tähän huoltoon esimerkiksi jarrunesteiden lisäykseen/vaihtoon?

 

Nimim. sille rahalle on muutakin käyttöä, esim. 1,5eur/litra  ;)

Kirjoitettu

Ainakin mun 2003 Cooper S:sää on viimeiset kerrat huollettu Lauttasaaren Huoltorep nimisessä pajassa. Hyvin tuntuu pelittävän, eikä hinnoissa valittamista. Ja huoltokirjaan saat luonnollisesti leiman sieltäkin.

Kirjoitettu

Minkä hintainen huolto oli Lauttasaaressa?

Laakkoselta tuli vastaus, että noin 310 euroa maksaa, eikä siinä kuitenkaan olellisesti mitään vaihdeta vaan tsekkailaan ja lisäillään öljyä. Kuulostaa kohtuuttomalta.

Kirjoitettu

En muista, ei ollu toi auto mulla vielä viime ykkös huollon aikana. Soittele sinne ja kysy, avuliasta porukkaa eikä mikään yhden miehen paja vaan on omat assarit ja kaikki ;)

Noi on aikoinaan keskittynyt brittiautojen huoltoon mutta nyt siellä käy kaikkia merkkejä.

Kirjoitettu

Täytyy soitella. Eka huoltohan on nimeltään öljynvaihtohuolto ja sitten tulee vasta I huolto jne.. Paljon toi sun tekemä huolto oli? Näyttäis olevan juuri samat asiat kuin I huollossa.

Kirjoitettu

Se oli kakkos huolto mut siinä oli vähän spesiaalit setit kun tota on huollettu itseasiassa normaalia tiuhempaan tahtiin ja kun on tunea kiinni niin ei mm. vaihdettu tulppia. Sit oli taas lisänä jarrunesteiden vaihto, mutta omat racenesteet mukana, jarruletkujen vaihto teräspunoksiin, ilmastoinnin tarkistusta... raidepään tanko vaihdettiin yms. Joten hankala sanoa mitä pelkästään ois maksanu. Mutta kaiken kaikkiaan oli 546 mikä on kohtuullista työmäärään nähden.

Kirjoitettu
Minkä hintainen huolto oli Lauttasaaressa?

Laakkoselta tuli vastaus, että noin 310 euroa maksaa, eikä siinä kuitenkaan olellisesti mitään vaihdeta vaan tsekkailaan ja lisäillään öljyä. Kuulostaa kohtuuttomalta.

 

 

No hyvä, että ilmottavat nykyään hinnan edes vähän lähemmäs totuutta. Jos Laakkoselle viet, varaudu maksamaan extraa tai muista ainakin sanoa, että soittavat jos lisäilevät esim.pissapojan nesteitä, kun velottavat triplana nuo. Jos mahdollista niin öljythän kannattaa ostaa itse, mutta kannattaa kysyä että ottavat vastaan ne  :-?

Kirjoitettu

Nyt sitten löytyi super edullinen paikka, Huolto+ Kaivokselassa 155,- tuo varsinainen I Huolto, tekevät Minin määräaikaishuollon siis puolet halvemmalla kuin L itse.

 

Huomenna aika, ilmoittelen miten meni.

:) :)

Kirjoitettu

Jeps, erittäin halpa ja hyvä paikka, suosittelen.

Merkinnät huoltokirjaan ja huoltomittarin nollaus.

 

I huolto 158,- sis. öljyt, raitisilma- ja öljysuodatin + kuntotarkastus.

Tuolla sivuilla voi laskea huollon about hinnan ja antaa S:n II huollolle hinnaksi 212,-.

Öljyn osuus 38,40,- ei huimaa päätä  ;)

Kirjoitettu

Aihetta liipaten itse kuitenkin merkkiliikkeessä töissä olevana niin en tiedä kannattaako kovin vanhaa autoa käyttää jossain öljynvaihto huollossa merkkiliikkeessä.Yleinen tapa on että vain vaatimammat testeriä vaativat yms remontit tehdään vain merkkiliikkeessä ja loput itse/nyrkkipajassa.Nykyään on kuitenkin ihan hyviä pikkukorjaamoita olemassa joilla on hinnat kohdallaan ja ammattiylpeyttä tehdä työtkin kunnolla.Ja tietotaitoakin löytyy,kiitos netin ihmeellisen maailman.. ;D

 

Auton arvon alenemista puutteellisen huoltokirjan osalta mm on tutkittu paljon ja ihmiset eivät sitä kovin tarkkaan tutki/arvosta autoa ostaessa.Hieman sama kuin ruostesuojauksen suhteen.Jotkut autot ruostuvat tuskin ollenkaan joten suojauksen tarve aikas turha.Nykyinen maailmanmeno suosii muutenkin hurlumhei meininkiä,vai ollaanko erimieltä?

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Käytin, luettuani edelliset viestit, oman -08 ässän huollossa Kaivokselan huolto plussassa.

 

Tiedustellessani huoltohintaa (ykköshuolto) sain hintahaarukaksi 220-230€. Lopullinen hinta oli 221€!

Huoltoajan sain kahdenpäivän päähän. Auto valmistui ajallaan ja luovuttaessa käytiin läpi huollon kohteet.

 

Vertailuna Laakkoseen (ylhäältä voi lukea edellisen huollon tapahtumat), tästä reissusta jäi käteen hyvät fiilikset...

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Minulla ei ole Tampereen Autokeskuksen toiminnasta oikeastaan mitään pahaa sanottavaa kuin tolkuttomat jonot silloin tällöin.

Toki jos menee kyrpä otsassa itse tiskille, niin saa sieltäkin varmaan vastakaikuna samaa takaisin . . .

 

Palvelu on asiallista, asiantuntevaa ja hommat tulee tehtyä ajallaan.

Hinta ei ole halvin mutta se on merkkihuolto. Mineissähän on tämä 5 vuoden minitakuu joka hoitaa sinut ja auton inarista kotiin, jos huolto-ohjelmaa on noudatettu merkkiliikkeessä. Voipahan sitten koeponnistaa tuonkin toimivuuden todellisuudessa jos sattuu näin käymään  8)

Kirjoitettu

Käytin joulukuussa Minin 1-huollossa Herttoniemen Laakkosella ja hinta oli 215 eur. Tiskillä kysyttiin pyyhkijöiden kunto ym, eikä mitään ylimääräistä huollon aikana ollut tehty.

 

Huolto tehtiin odottaessa, tunnin kertoivat kestävän ja sen se kesti. Ei mitään valitettavaa palvelussa. Lopuksi vielä kertasivat mitä oli tehty, ja tyytyväisenä sieltä lähdin.

 

Joskus on ollut Laakkoselta huonojakin kokemuksia, mutta ovat kovasti petranneet niistä päivistä.

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Yksi asia on ruvennu kummastuttamaan R56 MCS:ssä.

 

Ensimmäiseen huoltoon auto ilmoitti itsepintaiseksi huoltoväliksi 36-39 tkm. Kun huolto oli tehty, on seuraava huoltoväli samalla öljyllä ja  ajotyylillä yhtä-äkkiä 12-15 tkm.

 

Eli:

 

- Onko näissä huoltoväli "antureissa" jotain tyyppivikaa? Tuliko ajeltua liian pitkään ilman öljynvaihtoa?

- Vai onko huoltoväli softaa muutettu BMW:llä kaikessa hiljaisuudessa n. 15 tkm / huolto joka vuosi malliseksi?

 

Itse epäilen jälkimmäistä koska ongelmaa MCS:ssä riittää.

 

Sakemanneja omistaneena tuo käytös ei ole kyllä normaalia, yleensä ennusteet ovat samantyyppisiä, koska sama kuski ajaa yleensä samalla tavalla.

 

Jälleen kerran alkaa hiipiä suuri epäilys MCS:n moottorin pitkä-ikäisyydestä..

Kirjoitettu

Mulla ykköshuolto oli myös sitkeästi 35-37 kunnes eräänä aamuna se oli enää 17???? Vein ykköshuoltoon ja nyt se näyttää taas että yli 30 tonnia saisi ajella ilman huoltoa.

 

Epäilen että anturit ja softa tekee omiaan. Kannattaa mainita asiasta huollossa.

Löytyyhän tuolta saksanmaalta yli 200 000 ajettuja MCS:iä ja tuskin niihin on montaa konetta vaihdettu?

 

(Saa muuten ajaa aika huolella, että saa 2007 malliseen 212500km aikaan)

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt on auto huollettu, lopulliseksi hinnaksi tuli 470€ (kyseessä siis II-huolto), jäi hieman huono maku suuhun kyseisestä firmasta.

 

Moniurahihnaa ei vaihdettu, oli kuulemma hyvässä kunnossa, sekä ne "paremmat" tulpat jäivät vaihtamatta vaikka ne siihen 490€ hintaan oli luvattu, tosin loppujen lopuksi ne "iridium" tulpat olivatkin nelikärkitulpat.

 

Huoltovihkokin jäi täyttämättä, piti erikseen käydä viellä sekin täytättämässä.

 

Soittelin viellä jälkeenpäin tuosta tulppa-asiasta ja lupasivat hyvittää sekaannusta myymällä iridium tulpat puoleen hintaan.. Että sellasta..

 

 

 

 

 

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Käytin autoa 3. huollossa (öljyt+suodatin) Konalan Autokeskuksessa. Hintaa oli 180 € paikkeilla. Samalla oli tarkoitus tsekata auton takavakaajan kiinityspuslat ja koiranluut ja tarvittaessa vaihtaa vaikka kaikki, kun on perästä alkanut kuulumaan kolinaa. No sitten menin hakemaan auton ja sanoivat, että mitään ei vaihdettu. Kolina oli kuulemma peräisin takakontin työkalutilassa olevan hinausköyden koukusta, joka hakkasi sinne metallipohjaan. Köysi oli otettu pois ja kolina oli kuulemma poistunut. Just joo.

 

Heti liikkeelle lähdössä perästä kuului tuttua kolinaa. Eihän se vetokoukku voinut mitenkään sitä aiheuttaa, kun olin sen sinne itse laittanut ja huolellisesti pakannut köyden koukkuineen pehmusteisiin. Tuskin siis olivat edes koeajaneet ja kuulostelleet köyden poistamisen jälkeen.

 

Vein sitten pirssin Ant-Autoon ja siellä katsoivat, että koiranluut on tiiviit mutta vakaajan kiinnityksissä on löysää. Uudet puslat pistettiin tilaten ja sovittiin uudesta ajasta. Samalla reissulla vaihdatin laiskana miehenä kesänakit alle ja jätin talvikumit säilöön. No siinä taas koheltivat niin, että olivat jostain järjelle vieraasta syystä kuitenkin heittäneet paskaset talvirenkaat juuri sisäputsatun auton perään. Sitten olivat vissiin hokanneet, että "ai niin, näähän pitikin varmaan varastoida". Eipä ole tuon auton takaosa ollut koskaan yhtä likainen, kun eivät putsanneet mitään jälkiään: hiekkaa, vettä ja kuraa oli joka paikka täynnä.  :o

 

On se kyllä ***kelettä aina välillä näiden huoltojen kanssa!

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Ensimmäinen öljynvaihto alkaa olemaan ajankohtainen ja tuli tuossa selviteltyä hintoja.

Haitari liikkuu pikkukorjaamojen noin 200 eurosta merkkikorjaamojen noin 300 euroon. On kyllä aivan käsittämätön hinta operaatiolle joka ei varmaan puolta tuntia enempää aikaa vie. Öljyt ja raitisilmasuodattimen voisi toki vaihtaa itsekin, mutta tällöin korjaamot eivät suostu antamaan leimaa (veisi sinne vaikka vain tarkastukseen) ja auton takuun kanssa voi kuulemma tulla ongelmia, kun ei olla noudatettu valmistajan huolto-ohjelmaa. Pieni vedätyksen makuhan tästä suuhun jää, leima on pakko saada vihkoon ja siitä saa sitten maksaa kunnolla. Tosin pakko myöntää että Klaukkalasta löytyi pikkupaja joka tekee pelkän öljynvaihdon 59 eurolla, totesivat vain että "eihän se varmaan muuta tartte" ;D

Tähän pelkkään öljynvaihtoonkin sisältyy kuulemma huolto-ohjelman mukaan kaikenlaisia tarkastuksia, mutta kuka niitä oikeasti tekee...

Kirjoitettu

Oma R56 oli juuri edellisellä viikolla ensimmäisessä "isossa huollossa" Laakkosella (30tkm pyörähti juuri mittariin). Jarrunesteiden osalta auto alkoi ilmoittelemaan huollon tarpeesta 28800km kohdalla.

 

Öljyt on tullut vaihdettua auton tarjoamaa huolto-ohjelmaa useammin (syksy/2010 ja kesä/2011) ja se on ollut n.150€ per vaihto.

 

Huollossa tehtiin seuraavaa, hinnat suluissa on tarvikkeet + työ:

- Jarrupalojen ja -levyjen tarkistus

- Jäähdytinnesteen pakkaskestävyyden tarkistus

- Vikakoodien tarkistus

- Jarrunesteiden vaihto (18.43€ + 46.20€)

- Öljyn vaihto, 4.2 litraa (130.97€ + 27.50€)

- Tulppien vaihto (104€ + 27.50€)

- Raitisilmasuodattimen vaihto (64.43€ + 8.80€)

- Lasinpesunesteen lisäys (4.13€)

  • 2 years later...
Kirjoitettu

Vehicle inspection 2 alkaa olemaan ajankohtainen.

 

Paljonkos jarrunestettä menee? Dot4 vai Dot 5.1 litkua sisään?

Syyläriin riittänee 10 litraa nestettä :)?

Kirjoitettu

Paljonkos jarrunestettä menee? Dot4 vai Dot 5.1 litkua sisään?

Syyläriin riittänee 10 litraa nestettä :)?

 

Jarrunesteen määristä huoltoraamattu ei mainitse mitään, mutta DOT4.

Jäähdytysnestettä menee ässään 6 litraa (ei-ässä 5.3 litraa).

Kirjoitettu

jarrunestettä menee puolesta litrasta litraan. vähän riippuu miten hyvin sen haluaa tehdä  ;) vettä taas.. alavesiletkun kun kiskoo irti nii sieltä tulee kolmisen litraa pois, jos sitäkään. ostat pari litraa raakaa ja jatkat sitä vedellä. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...