Jump to content

Hihnapyörän ulosvetäjän tarvetta.


uZu

Recommended Posts

Yhdenlaista MINIn remmiahtimen hihnapyörän ulosvetämiseen tarkoitettua ulosvetäjää 10min. käyttäneenä täytyy todeta, että ilmeisesti tuo skithund:n huoralaite on jopa toimiva?

 

Hihnapyörän pitäisi muussa tapauksessa irrota millä tahansa riittävän järeällä ulosvetäjällä.

Muussa tapauksessa konetta täytyy nostaa 20-25cm ylöspäin paikaltaan. Oikeanlaisella kalulla riittää hyvin paljon vähempi nostaminen, jolloin tarvitsee irroittaa vain koneen etupään tuennat.

Link to comment
Share on other sites

Asun Helsingissä ja mielelläni noukkisin lainaan pääkaupunkiseudulta.

 

Kevätpörriäinen riivaa ja ulosvetäjällä on kysyntää :)

 

Omani on kahden ulosvetäisyn kierroksella Keski-Suomessa ja paluun ajankohdasta ei ole täyttä varmuutta. En tiedä löytyisiköhän jostain muualta?

 

Kaupasta löytyy mut mut.. Saattaa vielä susirajan kautta kiertää.. Jos vaan sulle käy laitan sitten postilla takas jos kävis jyppiä fanittamassa...

Link to comment
Share on other sites

Asun Helsingissä ja mielelläni noukkisin lainaan pääkaupunkiseudulta.

 

Kevätpörriäinen riivaa ja ulosvetäjällä on kysyntää :)

 

Omani on kahden ulosvetäisyn kierroksella Keski-Suomessa ja paluun ajankohdasta ei ole täyttä varmuutta. En tiedä löytyisiköhän jostain muualta?

 

Kaupasta löytyy mut mut.. Saattaa vielä susirajan kautta kiertää.. Jos vaan sulle käy laitan sitten postilla takas jos kävis jyppiä fanittamassa...

 

Jesh, kiertoon vaan.

Link to comment
Share on other sites

Oli muutama testeri saatavilla, joten laitoin mopoauton narun päähän.

Moottorinohjaukselle ei ollut ilmestynyt mitään vikakoodeja pyörän vaihdon vuoksi. Annoin autolle kenkää ja totesin imuilman lämpöjen nousevan maksimissaan 64 asteeseen. Ulkoilma oli noin 4 asteista.

Ahtoja oli maksimissaan 1,1bar. Käyrä näytti terveeltä, eli hihna ei enää lipsu.

 

Vbox oli myös käytettävissä, mutta pitovaikeuksien(kitkarenkaat, pölyiset tiet) vuoksi piti suorituskykymittaukset jättää isompien vaihteiden kanssa kiihdyttelyyn. Tarvii kahlata tuo data läpi joku ilta, jos löytäisi jotakin vertailukelpoista aikaa.

Link to comment
Share on other sites

Rankan kuuloiset lämmöt kyllä.

IC koneen päällä nostaa kyllä lämmöt paikallaan tyhjäkäynnillä tuonne päälle 60 °C vakionakin, mutta ajossa viilenee.

Omaani meinasin vaihtaa -17 % hihnapyörän kaveriksi GP:n välijäähdyttimen, pitää mittailla millaisiin lämpöihin tuolla pääsee kun saa hilut kiinni.

 

Hihnapyörän kanssa ajattelin kokeilla ihan normiulosvetäjää. Vaihdan ahtimeen öljyt samalla niin joutuu joka tapauksessa irroittamaan koko laitoksen.

Link to comment
Share on other sites

Eihän naarmut tietenkään hyvästä ole, mutta on paljon pahempiakin tullut nähtyä. Tuottoa tietenkin nuo laskevat, kun ei lamelli/kotelo liitos enää ole niin tiivis kuin uuten.

 

Ihan mielenkiinnosta, onko autossa alkuperäinen ilmansuodatin vai joku muu? Yleensä yhdistävä tekijä on ollut että autoon on vaihdettu tuuning suodatin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...