simonits Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 miten erottaa cooper 998,1275 ja mailer Gt:n niin sanotun lehtiharava mallisen pakosarjat toisistaan.en jaksa lähteä irroitteleen autoista ja alkaa vertaliemaan joten jos jollakin ois tietoa tai jonkunlaisia mittoja millä voisi todeta mihin vekottimeen mikäkin kuuluu niin olisin kiitollinen tiedoista :)
minorv8 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Mun MG 1300 pelissä (eli sama kuin GT mailer) oli LCB. Eli tämmöinen: http://www.gumtree.com/p/cars-vans-moto ... d/97531015
LeeHarvey Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Allekirjoittanut on joskus purkanut MG 1100:sta irti lehtiharavan.
simonits Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 olen purkanut 3 gt maileria ja kaksi mg:tä ja muutamasta cooperista myös ottanut nuo sarjat irti mutta siitä on kulunut tovi aikaa jote toivoisin että jos jollain ois tietoa mitoista niin ei tarvitsisi otta irti eri malleista ja mittailla eroja.muistaakseni mg:ssä mailer gt:ssä on tuo lehtiharava voin toki olla väärässä kun en muista vuosikymmenten takaisia asioita (ehkä dementtia vaivaa) ;)
koirankoppi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Siinä puretussa GT Mailerissa, mikä minulla on ollut, oli LCB tyyppinen pakosarja. Vähän sellainen "kulmikkaamman" oloinen mitä nämä myytävät on. Tiedä sitten oliko alkup.? Kyllä se jossain navetan seinällä maalla roikkuu muistaakseni. Mulla on sellainen muistikuva, että 998:n ja 1275:n lehtiharavat oli samanlaiset? 1070:ssä ja 970:ssä oli eri mitoilla (matalampi lohko)? Näin muistaisin, mutta vannomaan en mene.
simonits Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2012 998 ja 1275 cooppereissa oli eri pituiset pakosarjat kun lohkoissa on 14mm milliä korkeusero,kaikissa mg ja gt mailereissa on ollut lehtiharava mitä minulle on tullut vastaan pitää tarkastaa vielä kun maalla on kaksi koskemantonta MG:tä ja yksi GT maileri ja 1100 mini joissa kaikissa on lehtiharava.ystävän luona vertailtiin pakosarjoja kaksi oli samallaista mutta yksi oli erillainen ala kulma oli loivempi joten meinattiin jos on loivakulma osuu minin kelkkaan,toivottavasti joku kertoo mistä erotta 998 ja 1275 sarjan toisistaan ettei tarvii mennä maalle asti tutkimaan kait joku löytää netistä vastauksen joka osaa kaivaa tarpeeksi.sen takia kyselen tyhmiä kun englannista tuli sarja ja haluaisin varmistaa mihin tämä kuuluu eikä ole irrallaa muita sarjoja ja haluaisin päästä helpolla kun jollakin on varmaan tietoa asiasta onhan 998 cooppereita entisöity vai onko niihin laitettu eri auton pakosarjoja ;)
simonits Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2012 kävin tänään lopensepän luona jututustelemassa ja kyselin noista pakosarjoista ja itse mestari sanoi että lehtiharava mallisia pakosarjoja oli vain ja ainoastaan cooper 997 ja 998malleissa.muissa cooper malleissa oli toisenlainen sarja niinkui gt ja mg malleissakin.
pepe65 Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 asiassa sen enempiä aliarvioimatta ja epäilemättä mutta auttaskohan noi vanhat luokitustodistukset asiassa http://mk1-performance-conversions.co.u ... papers.htm näköjään on tullut lisää noita luokkareita sitten edellisen visiitin jälkeen sivustolle
simonits Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 paljon on tietoa mineistä ja osa noista papereista löytyy kotooltakin nuo fia paperit yhestä ministä,en osaa ulkomaata joten nuo teksti osuudet menee ohi mutta kuvia on ihan kiva katella.mutta pitääkö tuo lopensepän väite paikkaansa selviääkö se noista teksteistä mikä pakosarja oli missäkin minissä tehtaan liukuhihnalta tullessa
koirankoppi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Varaosakirjan mukaan ja kuten itsekin hieman arvelin, niin 997, 998, 1070 ja 1275, niissä kaikissa on ollut samalainen "lehtiharava", osa numero 12A271. Vain 970:ssä on ollut omansa osa numero 12A721. Itse muistelin että myös 1070:n olisi ollut erilainen, mutta varaosakirja on eri mieltä. Tässä asiassa uskon ainakin toistaiseksi olevani oikeassa ;) Vaikka sepän tietämys onkin kiistaton :)
pepe65 Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 itsekikin samaisessa pajassa vierailin "edellisessä mini elämässä" 80 luvulla. ja muuten on on myös oma arvostus seppää kohtaan suuri sillä ei tässä maassa kovin montaa vanhaa mestaria ja velhoa ole näissä mini asioissa joitten työn tuloksilla on meriittiä samassa mitassa.
MikaJ Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2012 Enpä Minien varaosakirjoista niin tarkkaan tiedä, mutta muitten merkkien kirjojen kanssa ei ihan suoraan voi niistä lukea mitä autoissa on tehtaalta lähtiessä ollut. Pakosarja on hyvä esimerkki, vie paljon tilaa varastossa, kiertoaika todella pitkä ja vaikutus moottorin käytökseen todella pieni. Varaosana helposti tuollainen korvataan "sinnepäin" osalla, mikä sopii täydellisesti vanhan tilalle, mutta ei välttämättä ole ihan samanlainen.
koirankoppi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2012 Niin, minä puhun tehtaan alkuperäisten 60-luvun puolivälin varaosakirjojen mukaan. Ja väitteelläni on myös pientä omien havaintojen pohjaa. Vaikka yleinen tietämykseni mineistä, kilpamineistä ym. ei ole varmaan murto-osaakaan "sepän" tiedoista, joita vastaan en ollenkaan edes yritä omiani väitellä (vaikka joku taas halusi näin ymmärtää ;) ). Tuli jonkun verran harrastettua Cooperien varaosien alkuperäisyyksien ja niiden vuosimalleista riippuvien erojen vertailua ja tutkimusta tuossa 80-90 luvun taitteessa entisöintiä tehdessä. Pakosarjoja on varmasti useanlaisia Mineihin/coopereihin. Lukemattomat virityspajat tekivät jo 60-luvulla virityssarjoja kaikkiin minimalleihin. Imu/pakosarjoja on monenlaisia. Mutta se pellistä 2 puolikkaasta prässätty "lehtiharava" on se tehtaalta lähtenyt alkuperäinen ;) . LCB mallista sai jo 60- luvun puolivälissä alkuperäisenä varaosana. Ja myös yksiosaista vähän LCB mallista. Tällaista väitän. Ainakin toistaiseksi, kunnes joku dokumentein toisin osoittaa 8)
MikaJ Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2012 Juu, en väitäkkään että tässä tapauksessa kirjat ovat väärin. Kunhan vain totesin että niistä ei aina voi totuutta löytää, ei edes alkuperäisistä tehtaiden tekemistä kirjoista. Minin tapauksessa taitaa olla kerrankin positiivinen asia että Englantilaiset tekivät asiat kuten halusivat, ja kustannuksia/resursseja todennäköisesti tuhlattiin siihen että kaikki osat sai "alkuperäisenä". Sittenhän myöhemmin tuli Japsit ja Sakemannit opettamaan miten niitä hommia tehdään ja Englesmannit taantuivat autoteollisuudessa autotalleihinsa.
Idefix Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2012 Vähän tässä Simonitsin viestiketjua lainaan, mutta jospa tästä olisi hyötyä jollekin muullekin... Osaisiko joku valaista että mitä peltisarjoja nämä on?
Mini1380 Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2012 Vasen just sellanen "lehtiharava" tosin pätkä puuttuu ja oikea jonkinsortin "freeflow" sarja eli "lehtiharavan" jälkimarkkina korvaaja.
koirankoppi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2012 Niinpä, vasen on se kahdesta puolikkaasta prässätty alkup. "lehtiharava", aika raakasti pätkäisty. Toinen on joku niistä lukuisista "virisarjoista", ei tehtaalainen. Varmaan hyvänmallinen, toimiva.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään