mini78 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kuullut että vauhtipyörän irroitus hankalaa, kuulemma kampiakseli pitäisi olla tietyssä kohtaa jotta irroitus onnistuu, jokin ura tms sellainen pitäisi olla vaakatasossa? Väittävät että vauhtipyörä kiinnittyy kartiolla kampiakseliin, jokin ulosvedin tarvitaan? Voiskos joka tekijäihminen valistaa asiassa miten vauhtipyörän irroitus onnistuu helpoiten? Moottori on 1.3, luultavasti mailerin tai allegron kone?
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kampiakselin asennolla ei ole väliä, ulosvetäjä miltei välttämätön.Sen pystyy tekemään itsekin, jos on ylimääräinen vauhtipyörä josta ottaa keski-osa.Lisäksi tarvitaan vielä 3 kannen vaarna tappia.Irrotus onnistuu myös lyömällä startin reiästä samalla konetta pyöräyttäen,keskiö kannattaa lämmittää ensin,(tämä menetelmä saattaa rikkoa välilaakerit, eli ei suositeltava, jos ei aio purkaa koko konetta)
mini78 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kiitokset neuvoista. Tänään alkaa koneen purku, katsotaan miten homma hanskataan. Jossain kuvissa mitä bongasin netissä oli joku kytkimen paineasetelmaa esittävä osa heti sen vokkipannun (alumiinikoppa) alla, se kolmella ruuvilla kiinni. Kun sen irroitti oli sen alla iso mutteri ja jokin laippahässäkkä muistaakseni viidellä ruuvilla, mikähän tuo laippahässäkkä mahtanee olla? Pitääkö se ottaa ensin irti jotta vauhtipyörän ulosvetimen saa paikalleen? Kuvassa ei ainakaan näkynyt mitään ruuvinreikiä mihin vauhtipyörän ulosvetimen olisi voinut kiinnittää. Mutteri varmasti syytä irroittaa ennen vauhtipyörän irroitusta :)
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Sitä laippahässäkkää ei tarvitse irrottaa(ei ole mitään hyötyä) Juuri siitä osasta sen ulosvetäjän pystyy rakentamaan.Pultin reiät kyllä löytyy sieltä.
tailke Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Irrotus onnistuu myös lyömällä startin reiästä samalla konetta pyöräyttäen,keskiö kannattaa lämmittää ensin,(tämä menetelmä saattaa rikkoa välilaakerit, eli ei suositeltava, jos ei aio purkaa koko konetta) Eiköhän tämä ole vähän kyläsepän tapa tehdä hommia joten unohdetaan tämä. Hanki korjaamokäsikirja vaikka täältä: http://servicemanual.blogspot.com/2008/ ... epair.html
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Se olikin silloin nuorena poikana, ennen netti-aikaa, ei ollu asiasta muuta tietoa, yritystä kyllä :)
claymad Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Toi muistanko oikein et sillä kampiakselin asennolla on vaan se merkitys ettei se C prikka tipu sieltä akselin urasta jolloin se vauhtipyörä lukittuu siten ettei saa irti...
minorv8 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Juurikin näin, muistaakseni ajoitusmerkit vauhtipyörässä kello 12 kohdella niin ei tule suurempia ongelmia. Oma ulosvetäjä on 12 mm teräslevy jossa 3 reikää 120 asteen välein. Mittaa vauhtipyörästä nidien paikat. Joskus vauhtipyörät tuppaa olemaan niin tiukassa että tuonkin levyn olen saanut mutkalle. Mutta kannattaa irrottaa vauhtipyörän mutteri ekaksi. Siihen tarvit 1,5" tuuman tai 38 mm hylsyn.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Niinkuin jo asiantuntevasti vihjattiin, niin korjauskirja on kyllä enemmän kuin suositeltava jos Miniäsi aiot itse laitella. Voi tulla aika kivinen taival jos pelkästään tämän palstan ohjeitten avulla alat edetä. Hyviä vinkkejä kokemuksen tuomista työtavoista täältä kyllä voi bongata.
mini78 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Kiitti vinkeistä. Se on "homppeleiden hommaa kattella manuaaleja" 8) näinhän ne jotkut tapaa kehua....vitsivitsi, kyllä manuaalit on tarpeen. Nurkassa lojuu tämä kone vähän niinkuin varakoneena, sitä tässä puretaan kunhan ehditään.
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Toi muistanko oikein et sillä kampiakselin asennolla on vaan se merkitys ettei se C prikka tipu sieltä akselin urasta jolloin se vauhtipyörä lukittuu siten ettei saa irti... En kyllä ole ikinä moiseen ongelmaan törmänny.Takaisin asennus on sitten eri juttu.
tailke Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2012 Annoin hätäpäissäni linkin korjaamokirjaan josta puuttuu pari chapteria kokonaan, mutta löytyypä kuitenkin vauhtipyörä juttu. mini78 voi ihan itse kooklata oman (paremman) version.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään