Rauno Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 moronta Osaatteko kertoa voiko 7,5" levyjen kanssa käyttää tavallisia 850/1000 vanteita? Vai pitääkö olla ässäcoopperin vanteet noille jarruille? Ottaako satulat tms kiinni tavallisiin peltivanteisiin? tv rauno
koirankoppi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 Toisiin ottaa kiinni, toisiin ei. Läheltä liippaa. Ulospäin levittävät 4,5" "reikävanteet" sopii pyörimään ja myös kapeammat cooperin vanteet sopii.
Rauno Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2011 Kiitokset sinne koirankoppiin :) Suunnittelin evyjarruja + peltivanteet + super deluxen kapselit, siksipä askarrutti vannekysymys. rauno
LeeHarvey Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 2011 On myös olemassa 7"-levyjarruja.
minorv8 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Saako pikkulevyihin nykypäivänä enää osia ?
LeeHarvey Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Jarrupaloja, satuloita ja levyjä on aina välillä näkynyt. Levyt maksaa paljon enemmän kuin 7,5". Vetolaippoja en ole löytänyt uustuotantona.
koirankoppi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Tuskin kannatta vanteitten takia metsästää kalliimpia/huonompia jarruja. Valitsemalla/pienellä puolilaittomalla modifioinnilla tavallisetkin vanteet sopii.
simonits Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2011 ebayssa on tälläkin hetkellä huudettavana 7 levyjarrut osina vetolaipat oli muistaakseni 20puntaa lähtö eikä ole oikeen kiinnostuneita samat osat ovat samalla myyjällä toistamiseen myynnissä,osina kun myy niin voi saada enemmän,itse olen ostanut yhdet täydelliset 7 levyjarrut jotka maksoi muistaakseni 100puntaa postimaksuja ei tarvinnut maksaa kun tulee muitten romujen mukana
Rauno Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Ei oikein innosta ryhtyä kunnostamaan 40vuotta pellossa maanneita 7" jarruja. Ajattelin pistää 7,5" kun niitä saa niin kivasti. Jos vaikka sitten ajankanssa touhuaisi noiden seiskatuumaisten kanssa.
Mini1380 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Ja noi 7" levyjarrut ei juurikaan eroa rummuista, 7,5" rupee jotain jo tekeenkin.
koirankoppi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Entisöinnissä tarvitaan niitäkin. Missähän mahtaa nykyään olla Tampereen suunnalla värkätty musta Clubman 1300 replica GT (Savusen joskus)? Siinä on pikku levyjarrut, jotka löytyi mun varastoista. Kaauan sitten. Ei löytynyt siihen hätään muita. Hyvin kelpasi leimamiehelle.
simonits Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Ja noi 7" levyjarrut ei juurikaan eroa rummuista, 7,5" rupee jotain jo tekeenkin. 7"levyjarrut eroo rummuista,kun kerran laittaa levyt kuntoon niin ei tarvitse rassata niitä sen jälkeen kun taas rumpujarruja joutuu sääteleen joka katsastukseen,itse olen ajellut 7 vuotta 7"levyjarruilla eikä niihin ole tarvinnut kajota kun taas takajarruihin kylläkin ;)
Mini1380 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Ja noi 7" levyjarrut ei juurikaan eroa rummuista, 7,5" rupee jotain jo tekeenkin. 7"levyjarrut eroo rummuista,kun kerran laittaa levyt kuntoon niin ei tarvitse rassata niitä sen jälkeen kun taas rumpujarruja joutuu sääteleen joka katsastukseen,itse olen ajellut 7 vuotta 7"levyjarruilla eikä niihin ole tarvinnut kajota kun taas takajarruihin kylläkin ;) Mutta teho on melkeest jopa parempi rumpu-jarruissa.
minorv8 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Kai Lari sulla on 7 tuumaiset ihan keveyden vuoksi ??? ;D
simonits Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 höpö höpö kyllä mini pysähtyy 7"levyjarruilla ihan hyvin jos ne on vain kunnossa,moniko on kokeillut kunnossa olevia 7"jarruja,vai onko vaari kertonut että ne ei pidä ollenkaa :)
Mini1380 Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2011 höpö höpö kyllä mini pysähtyy 7"levyjarruilla ihan hyvin jos ne on vain kunnossa,moniko on kokeillut kunnossa olevia 7"jarruja,vai onko vaari kertonut että ne ei pidä ollenkaa :) Mulla on ihan itsellä ollut ennen 7" levyt uusilla rojuilla ja ne ei kyl ollut mitenkään tehokkaat yhtään sen tehokkaammat kuin 2-syl rummutkaan ja asvaltailla ei tarvinnut paljoakaan leikkiä niin noi sai "häviämään". On tässä vuosien mittaan aika paljon eri variaatioita Minin tekniikkaosista tullut kokeiltua ihan oikeassa elämässä ja vielä on tuoreessa muistissakin asiat eikä aika ole päässyt muistoja kultaamaan ;) . Surkeat ne on! 7" ja 7 1/2" jarrujen ero tosi-elämässä on huima toisilla tekee jotain toisilla ei.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Kunnossa olevat rumpujarrutkin ovat aivan riittävän tehokkaat normi Miniin, jolla ajetaan normaaliliikenteessa Minitonniahan ajettiin rumpujarruilla 90-luvulle saakka, jos joku vielä muistaa ;) Eikä se mitään "hyssyttelyä" ollut. Levyjarrujen huoltovapaus on normaalikäytön tärkein ominaisuus.
cooper998 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Komppaan Mini1380 tässä asiassa, ei noissa 7" levyissä paljon kehumista ole. Kuriositettina: oon niiden kanssa ajanut 5 vuotta kilpaa puitten välissä > ei jarruja > kello tykkää ;)
koirankoppi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Turkulaisten ontuvat perustelut murenevat kommentti kommentilta ;D Isoja ja vielä isompia jarruja tarvitsevat vain korttelinkiertäjä vinguttelijat, eivät oikeat kilvanajajat ;) Edes heidän väittämänään ei mene läpi ettei myös rallissa tarvittaisi jarruja 8)
cooper998 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Ei rallissa mitään jarruja tarvii, ajoin viisi vuotta samoilla 7" levyillä ennein kuin meni vaihtoon. Tosin sorapyörät saa sitten ihan tohjoksi 2-3 pätkän aikana ;)
LeeHarvey Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Ei rallissa mitään jarruja tarvii, ajoin viisi vuotta samoilla 7" levyillä ennein kuin meni vaihtoon. Tosin sorapyörät saa sitten ihan tohjoksi 2-3 pätkän aikana ;) Eli 7"-jarrut on kestävätkin vielä... ;D
Mini1380 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Jotain kokemmusta itselläkin on noista eri Minin etu-jarruista, seuraavia ollut autossa: 1-syl ja 2-syl rumpujarrut, 7" ja 7,5" levyt 2-mäntäisillä satuloilla, 7,9" levyt 6-mäntäisillä satuloilla. Ja tehostajista tullut kokeiltua 997 cooperin neste-tehostinta ja S:n alipaine-tehostinta. Korttelinkiertämisen lisäksi olen ollut mukana (huollossa/rakentamassa autoja) : Historic rata- ja rallipuolella, Mini-tonneissa, Asfaltti- ja sora-sprinteissä sekä F-ryhmässä rallissa ja kaikki tietysti Mineillä.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Uskotaan,uskotaan! :) Asiantuntija on vastapelurina ;) Mutta se joka väittää, että Minin painoinen laite ihan oikeasti tarvitsee jotkut 6-mäntäiset satulat isoilla levyillä johonkin muuhun kuin että ne näkyy hienosti vanteitten välistä ;) , ei tunnu kovin uskottavalta 8) Suurimmat saavutukset Minillä oikeissa nopeuskilpailuissa on saavutettu 60-70 luvuilla, eikä niihin tarvittu vakio osia kummempaa. Joskus kannattaa, turkulaistenkin, joskus ajella Tampereen Pyynikillä silloinen rata ympäri, millä käytiin Pyynikinajot 60-luvulla. Parina vuonna ajettiin myös autoilla. Keskinopeuskierrosennätys on Mäkisellä Cooper S:llä reilut 120 km/h ja millä renkailla! Saisi olla aika kova rattimies millä tahansa vehkeellä. Kun reitin ajaa, niin huomaa että muutamassa kohtaa on pakko jarrujakin käyttää. Nyt taidetaan olla jo tarpeeksi kaukana alkuperäisestä aiheesta :) Toivottavasti huumorintaju riittää myös länsirannikolla ;) Sille pilke silmäkulmassa tässä tarinoidaan ::)
Mini1380 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Toivottavasti muinaisilla pirkanmaalaisillakin riittää huumorintajua ;) Kylläpä tuolla Historic PM-kisoissa yksi tuntemamme kuljettaja kaipaili Mini-tonnin jarruja, jos ei tiedä paremmasta ei sitä osaa kaivata veikkaanpa että Mäkinen ja kumppanitkin olisivat tykänneet paremmista jarruista jos olisivat sellaisia päässeet kokeilemaan toisaalta silloiset renkaat eivät pitäneet samaa kuin nykyiset niin ei jarruiltakaan vaadittu yhtä paljoa.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2011 Ennen vanhaan korjattiin mahdolliset tekniset vajavaisuudet (jos niitä nyt oli) taidolla ja rämäpäisyydellä. Et uskokaan kuinka piristävää on tylsän työpäivän lomassa vähän nokitella ;)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään