Jump to content

Prosenttisäännöt muuttuvat


Recommended Posts

Kirjoitettu

Jospas spekuloin täällä ihan ittekseni. Tuossa uudessa säännössä ei taida olla enään pykälää että kannen vaihtaminen laskettaisiin moottorinvaihdoksi? Eli tuolla perusteellahan noista Works kiteistä saisi kaikki prosentit pois? Kaiken lisäksi liikenneturvallisuutta lisäävät muutoksia ei lasketa prosentteihin niin tuohan vaan lisää ohitus turvallisuutta yms.  ;D

Kirjoitettu

Ajatus kannen vaihdosta on ollut enemmänkin rinnastus koneen vaihtoon kohonneiden tehojen vuoksi (+20 %) eikä prosenntirokotus. Lakiteksti on kieltämättä ollut tulkinnanvarainen. Jos siinä kuitenkin prosentteja on miinustettu niin tuntuu aika tiukkapipoiselta käytännöltä. Paljonko noista on mennut prossia ?

Kirjoitettu
Tossa suoraan lainaus rek.otteen lisätiedoissa:

Erik.ehdot: kolmitoimikatalysaattori

               ajoneuvoon asenettu: JCW Mini Cooper S tuning kit no S3759

               muutos sarja.

               Auton rakenne muutettu AKE:n luvalla nro 129/203/2004.

               Ajoneuvoon vaihdettu:

               Mekaaninen ahdin (11650300354), sylinterikansi (JCWRA050), taka-

               vaimennin (JCW0301874/75) ja moottorin ohjainyksikkö ohjelmoitu

               uudelleen.

               Vaihdettujen osien määrä 01.04.2004 yhteensä 6.0 %.

               Yhdistetty polttoaineenkulutus: 8.4 L /100 km

               ...

Minun mielestäni aivan naurettavat prosentit.

Kirjoitettu

Kaikenlaiset kit car - hörhöilyt voi ainakin suoraan unohtaa. Jos pelkkä korikehikko on 46% ja kori varusteineen 58%, niin ei tarvi matikkaa kertomaan, että ainakaan 7-kloonit ei onnistu. Westfieldillä olisi myös "single donor" elikkä yhden kanta-auton (Sierra) klooni, mutta siinäkin tulee tietysti putkirunko  :(.

 

Mutta mitä Miniin tulee, niin onko jollain sattumalta käsitystä olisko Suomessa mahdollista rakentaa tuollaista juutuubista tuttua takavetominiä, käyttäen esimerkiksi Z-carsin takakelkan korvaavaa putkihässäkkää. Siis jos unohdetaan koneenvaihto-ongelmat, pelkkä rakennemuutos käyttäen alkuperäistä konetta. Ei niin että tiedolla olisi väliä... :) Ja prosentit ei taatusti ole tässä se mikä ratkaisee...  :)    

Kirjoitettu

Itsekantavaa koria, taikka rungollisen auton runkoa ei saa vaihtaa. Eli sitä osaa missä on runkonumero.

 

Tuollainen takavetokitti voisi onnistua, mutta vähän harmailla vesillä ollaan. Mikäli on tekemässä sellaista katupeliä, kannattaa selvitellä tarkkaan ennenkuin alkaa hommiin.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu
Itsekantavaa koria, taikka rungollisen auton runkoa ei saa vaihtaa. Eli sitä osaa missä on runkonumero.

 

Vaikka ei siis meillä käviskään päinsä, niin ihmetelkääs tuota. Osui silmään vanhassa Which Kit?-lehden numerossa (Sept -99):  

 

Minipower.jpg?t=1166626549

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...