mikeb Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2011 Onkohan jakopään tuplaketjussa kiristäjää normaalisti lainkaan? Minulla on yksi tällainen asetelma. Katkooko liijan tiukka vai löysä asetus kiristäjän? Poikki on sinkkuketjun kiristäjä, mutta miksi? Niin ja minkälaisissa hevosvoimissa kannattaisi siityä tuplaketjuun?
minorv8 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2011 Tuplaketjussa ei ole kiristäjää, itse olen semmoisen kuitenkin kaksiriviseen laittanut kun osat sattui olemaan joutilaana. Tehoista en tiedä, tehtaalta ne laitettiin Cooper S malleihin, mitä niissä nyt sitten oli sitä tehoa, 60-75 hp koosta riippuen.
MikaJ Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2011 Moottoriteholla ei suoranaisesti ole mitaan tekemista sen kanssa, etta tarviiko tuplaketjun vai yksirivisen. Nokka-akselin profiili, valityssuhde ja venttiilienjousipaine merkitsee siihen asiaan. Sen ketjun kauttahan ei mene muuta voimaa kuin oljypumppu, jakaja ja venttiilikoneisto. Toki kaytannossa usein kovemmat hevosvoimat tarkoittavat lisaantynytta venttiilikoneiston kuormaa, kun ei vakiohiluilla enaa parjaa.
Minimalia Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2023 Kysymystä tuplaketjun kireydestä, vaikuttaako normaalilta löysältä? Jollain asennusvideolla vaikutti ketjut kireämmiltä kuin liitteen videopätkässä. IMG_9571.MOV
Minimalia Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2023 Omaan kysymykseeni vastaten, koitin toista ketjua ja se olikin jo paljon parempi. Ketjuissa näyttäisi olevan eroja vaikka uusia ovatkin. Toinen ketju selkeästi kireämpi eikä enää roikkunut, ja vaikutti jo normaalilta. Tässäkin hinta vaikuttaa. IMG_9573.MOV
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään