marko v Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Tuli tuollainen austin mini 850cc vuodelta 65 hommattua "vahingossa" vuonna 2009. Tämä tuli tosiaan puolivahingossa hommattua. Myin vanhan traktorin pois ja vaihdossa tuli 600 fiatti, jonka pistin samantien myyntiin, koska siitä olisi voinut vaikka ruoste tarrtua miniin, fiattiin tuli sit mönkiä otettua vaihdossa, joka myös päätyi samantien myyntiin. Mönkkäriin tuli sit vaihdossa otettua scootteri, eipä sillekkään ollut tarvetta niin heti myyntiin ja eräänä päivänä soitti kuopiosta kaveri joka ehdotti miniä vaihdossa. Sehän kävi vaihdossa ja viikonpäästä oli kaveri pihassa mini kärrynpäällä. Välirahaa sain noiden vaihtokauppojen yhteydessä niin että lopputuloksena oli rahaa taskussa sen verran mitä alunperin pyysin traktorista ja mini pihassa.
Purtsi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Toihan näyttää hyvältä aihiolta. Tekniikka vain kuntoon ja kovaa ajoa ;-)
Idefix Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Nyt kun esittelit sen omassa viestiketjussa täällä projekti osiossa, niin voinemme olettaa että projekti on alkanut ja päivityksiä saadaan seurata tasaiseen tahtiin...? Noista kylkitarroista aloin kyselemään. Olen nimittäin nähnyt tuollaisen sinisen Minin samoin tarroin...liekö tuo ollut sattumaa vai onko tuollaista tarraa ollut saatavilla jossain VeijoEssonMyymälässä joskun 60 - 80 luvulla ???
simonits Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 eiks tuossa ole juuri sellainen mini mistä pitäis pistää tekniikkakuntoon ja pellit parsii sen verran kasaan että menee leimasta läpi.
koirankoppi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2011 Ja pistää 10" pyörät alle ;)
marko v Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 en tiedä mistä nuo tarrat ovat peräisin, mut tuli revittyä pois. konepellissä oli kans joku teippaus oiskohan ollut austinin logo ja alla kaunolla kirjoitettuna MINI. alunperin väri ollut valkoinen ja sen jälkeen maalattu pinkiksi ja sen päälle tuo punainen joka muuten ihan hyvin maalattu, mut maali lähtee pieninä lastuina pois eikä oikein sietänyt painepesuria. Tuollaiseksi jättäminen olisi ollut ihan hyvä idea ja ainakin erinlainen, mut nyt vähän myöhäistä.
marko v Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 pari kuvaa vielä konehuoneesta. projektin mukana tuli 850cc kone, jonka edellinen omistaja oli korjauttanut.
koirankoppi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2011 Soittopelitkin mukana suoraan 80-luvulta! :D Hydrolasticit ainakin tyhjänä. Mahtaako pitää?
marko v Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2011 projekti etenee mukavasti, eilen tuli purettua etukelkka ja puhallettua puhtaaksi. moottori kaipaisi maalia, joten olisiko jollain tiedossa sitä vihreän moottorimaalin värikoodia?
minorv8 Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Yksi aika lähellä oleva sävy on BLMC:n Tundra. Tosta täsmälleen oikeasta sävystä on aika paljon väännetty kättä, itse olen ratkaissut omassa asian maalaamalla punaiseksi, on ainakin riittävä väärä sävy ;D
tailke Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Olen moottorit maalaillut Hermetite Green sutimaalilla, jota on joskus tuonut maahan S&N. Purkissa lukee oikein engine emal. Käyttöturvatiedote löytyi netistä http://www.hammerite-automotive.com/hermetite_green.pdf. Täältä löytyy luultavasti vastaava maali http://www.hammerite-automotive.com/ham ... e_2010.pdf smooth finish color dark green. Olen nähnyt Hammerite maaleja ainakin paikallisessa "halpahallissa". Oman purkkini ostin JL:lta, silloin joskus. Vihje: Väriliikkeillähän on "värianalysaattorit" joilla voi scannata värin vanhasta maalipinnasta.
LeeHarvey Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 http://mk1-performance-conversions.co.u ... colour.htm Tuossa yksi mielipide asiaan.
simonits Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2011 vihree venttiilikoppa mukaan ja paikalliseen maalikauppaan sieltä löytyy kyllä samanväristä miranolia,jos haluu hifistellä niin sitten tilaa énglannista omaa moottorinväriä ;)
marko v Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2011 kertokaas mitä tarvii hommata, kun tuossa koneessa on ilmeisesti tuo vaihdelaatikko uudempaa mallia (A+?) niin eihän nuo vanhan mallin vetarit jossa on se ristikkonivel käy tohon, eli pystyykö niistä vanhanmallin vetareista hyödyntämään mitään vai onko hommattava koko vetoakseli nivelineen toisen laiset? niin ja tarjota saa sopivia palikoita tohon.
koirankoppi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Todennäköisesti et pyrikään alkuperäisyyteen, mutta varmuudeksi kerron, että tuohon laatikkoon et saa sitä alkuperäistä pitkää "koukkukeppiä" mikä 850:n kuuluu. Koneessa näkyy oleva limpullinen 1300:n hihnapyörä, ei siitä varmaan mitään haittaa ole. Osoittaa vain että voipi olla sellainen "kootut teokset" moottori. Voi olla ylläreitä tai sitten timmi peli ;)
Mini1380 Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Ulomman nivelen voit käyttää, mutta loput tarviit "uutta".
marko v Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Todennäköisesti et pyrikään alkuperäisyyteen, mutta varmuudeksi kerron, että tuohon laatikkoon et saa sitä alkuperäistä pitkää "koukkukeppiä" mikä 850:n kuuluu. Koneessa näkyy oleva limpullinen 1300:n hihnapyörä, ei siitä varmaan mitään haittaa ole. Osoittaa vain että voipi olla sellainen "kootut teokset" moottori. Voi olla ylläreitä tai sitten timmi peli ;) museo peliä yritän tästä saada, voi olla ettei onnistu mutta yritän ainakin. aiheuttaakohan tuo laatikko museokatsastuksessa ongelmia? koukkukeppinen laatikkokin löytyisi, mutta kannattaakohan alkaa vaihtamaan? ???
LeeHarvey Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Minä en päästäisi museoon, jos olisi väärä loota. Kauanko tuo kone on seissyt? Vaimon kesäauto oli kolme vuotta parkissa ja uudelleen käyttöönotettaessa kaikki tiivisteet alkoi valskaamaan. Osa syyllisenä ehkä, että kasaus oli tehty ilman lakkaa ja öljyt taisi olla olleet liian modernit. Mutta tiivisteiden vaihto ei välttämättä ole turha homma, jos kone on seissyt kauan.
koirankoppi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2011 Kyllä MR rekisteröinnin voit unohtaa tuolla laatikolla. Koukkukeppi on 850:n tavaramerkki, jonka tyhmempikin MR hyväksyjä tunnistaa. Vaikka ei pilkkua viilattaisikaan, niin lämmityslaite on liki 10 vuotta uudemmasta, joka ei pitäisi mennä läpi ja konehuoneesta on leikattu jäähdyttäjän tuulitunneli pois, joka on myös 60-luvun tunnusmerkkejä korissa. MR-vaatii ja pitääkin vaatia tiettyjä asioita, vaikka suurennuslaseja ei käytetäkään. Kyllä malliin liittyvät osat pitää oikeita. Jos auto olisi muutettu vaikka Cooperin osille jo 60 luvulla todistettavasti, niin sellainen pitäisi periaatteessa hyväksyä. Mutta se on ihan eri juttu.
marko v Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2011 oisko kenelläkään myydä tuota jäähdyttäjän tunnelia, jos olis vaikka joku raato josta vois leikata pois.?
mini850 Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2011 Piikkiöstä löytyy tyhjä keula mistä voi irroittaa
marko v Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2011 Piikkiöstä löytyy tyhjä keula mistä voi irroittaa hyvä homma, sattu vielä olemaan lähelläkin. pistätkö puhelin numeroa tulemaan niin voidaan sopia koska voi tulla irroittamaan.
mini850 Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2011 Soittele o4o-123567 niin sovitaan
marko v Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2011 koneeseen tuli sit vaihdettua vanhempi pitkäkeppinenlaatikko. milläs nimellä myydään sitä stefaa joka on vaihdelaatikossa vetoakselinulostulo aukossa, eli se stefa jonka läpi menee ton ristikkonivelen kiinnitys palikka.(toivottavasti joku ymmärsi mitä stefaa tarkoitan).
Mini1380 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2011 Tasauspyörästön stefa tai vaihteiston ulostuloakselin stefa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään