Taky Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2019 No nyt on miinus piuha ollut irti, about 30min - ei suoraan vaikutusta Myös auton ollessa käynnissä testattu - ei suoraa vaikutusta. Ei suoraa vaikutusta tarkoittaa että heti em operaatioiden jälkeen oikea ei liiku, vasen edelleen normaalisti. Jonkin aikaa kääntelin korkeussäätönappulaa niin lähteen oikeakin mukaan - mutta ei aina, siis valojen ja virtojen sammutuksen jälkeen. Taas toisella virtakatko episodin jälkeen ei lähde mukaan. Todella mystistä!!! Se kokeileeko moottorin käynnissä olessa tai konepellin ollessa kiinni tai auki, ei selkeää vaikutusta, satunnasta toiminnallisuuttta/toimimattomuutta vasemmassa umpiossa. Onko vaan sukkana mentävä lamppukauppaan - muutakaan järjellistä ei enää keksi....?
Taky Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2019 Mystisyys jatkuu, nyt säätö toiminut on ilman mitään lisätoimia vanhoilla umpioilla! Olisiko sittenkin ollut jumissa ja irroitusöljyn vaikutuksesta liuennut auki? Mikähän olisi viisain voiteluaine säätöelementille? Metallia ja muoviahan siinä näyttää olevan.
karvalakki Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2019 Eiköhän kyse ole vain tästä. Hienoa että toimii!
Laza Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2020 Sama ongelma meidän R53:ssa (xenonit). Tuo kuitenkin säätää valot ylös/alas joka käynnistyksessä, mutta ajoittain mekanismi on jumittanut. Nyt oli kuskinpuoleinen jäänyt pysyvästi ala-asentoon. Koitin muualla mainittua kikkaa, että ottaa toimivasta umpiosta johdot irti, mutta sillon ei mitään tapahtunut. Sain tuon lopulta toimimaan niin, että otin pitkien polttimon ulos, pistin sormeni sen reiästä läpi ja varovasti vemputin mekanismia. Sain sen liikkumaan ylä- ja ala-asentoon, mutta siihen välimaastoon se ei jäänyt mitenkään. Mutta parin kerran jälkeen tapahtui ilmeisesti jokin löystyminen, ja säätö alkoi taas toimia. Saas nähdä miten kauan pysyy, mitään voiteluaineita en tuonne summanmutikassa alkanut suihkimaan.
Taky Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2020 Syksyllä kun voitelulla fixasin toimi aikansa - auto seissyt tallissa koko talven liki ajamatta, tässä taannoin taas kokeilin ja ei liikkunut fixattu umpion säätö. Pitää voidella uudemman kerran ennen katsastusta.
Taky Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2020 Johan valojen korkeussäätö lähti pelittämään, uudet umpiot taistelun jälkeen sähkötkin pelittää, niin mikäs on suuntailla valoja vaikka katsastuskonttorille. Tosin ensitesti oli hämäävä ja jo luulin ettei pelaakkaan, kas kun uudet umpiot moottoreineen ei pidäkkään mitään ääntä kääntyessään, vanhat rutisi ja paukkui jos ylipäätään liikkui mihinkään. Toisen umpion (tarvike) kanssa oli vääntöä kun yksi pinni lähti liittimen painamisen yhteydessä karkuun - ei ollut huolella lukittunut runkoon kasatessa tehtaalla eikä umpiota pureta, liitännän sisäpuolella. Onneksi liittimen runko irtoaa umpion rungosta kiertämällä ja painuu sisään niin sai käännettyä siten että sai karanneen liittimen painettua takaisin paikoilleen. Tunti ja toinen siinä kyllä meni, ensin kun hokasi miksi toinen pitkä ei sytykkään.
OTV Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Kumpikin xenon umpio liikkumaton. Kirkkaalla auringonpaisteella oli vaikeuksia hahmottaa mihin osoittavat. Katsuri totesi valojen näyttävän liian alas. Muuten auto kelpasi. Vasemman umpion heijastinosa heilui sormella koettaessa hulvattomast ylös ja alas. "Uudella" umpiolla toimi normaalisti, mutta mikä merkillisintä oikeakin alkoi toimia ilman mitään toimenpiteitä. Valo jopa näyttikin liian ylös. Mikä napanuora ja logiikka näiden välissä on? Jotenkin ne ovat toisistaan riippuvaisia. En lähtenyt tutkimaan tarkemmin. Puristellaan vaan m***a, että toimisi jatkossakin.
next Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2023 Voi olla että puhun läpiä päähäni mutta muistaakseni mä saman asian kanssa joskus taistelin ja ilmeisesti se ohjaa toista xenonia antureilla ja kun sen moottori jumiutuu niin se pakottaa sen toisen siihen samaan asentoon. Tämä siis ei ole tietoa mutta mulla teki saman eli kun juuri vasen oli jumissa niin oikea oli myös "mykkä" vaihdoin vasemman umpion niin se oikeakin heräsi säätämään heti.
OTV Kirjoitettu 8. Maaliskuuta Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta Joutessani "kurkin" vasemman vaihtamani sisäosiltaan ylös alas heiluvan umpion sisään. Korkeussäätöruuvin sisäpään pallo oli pullahtanyt ulos vastakappaleestaan. Kovalla väännöllä isoilla ruuvareilla sain sen painettua takaisin pesäänsä. Nyt sisäosat ovat jämptit ja liikkumattomat. Toimiiko automaattinen korkeussäätö on vielä kokeilematta? Turhaanko vaihdoin tämän tilalle toisen umpion? Oikean umpion valo värähtää kuoppaan ajaessa, miksi? No siksi, että siellä on taas sivusuunnan säätöruuvi pois paikoiltaan. Kunhan ilmat lämpiävät pitää koettaa saada sekin paikoilleen. Mikä kumma näitä pullauttelee pois paikoiltaan? Koetin vääntää vaihtamastani irtoumpiosta säätöruuveja pois vastakappaleestaan. Vaati niin valtavasti voimaa, etten usko routakuoppien voivan niitä irroitella, tai sitten ne vaan voivat. Mystistä.
OTV Kirjoitettu 10. Maaliskuuta Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta Oikea umpio saatu kuntoon. Sivusuunnan säätöruuvi painettu takaisin pesäänsä. Enää ei sisäkalut heilu. Onko tuo nyt varmasti pohjassa? Pitääkö ruuvin vieressä pleva klipsu kiinni pallosta, vai tulisiko sen olla tuon laipan päällä? Ehkä ei kuitenkaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään