eekisa Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Moikka, Olin siinä käsityksessä, että Motonet olisi myynyt 90 luvun miniin varaosia (siis Rover:in valmistama MK7). Yritin päästä sinne puhelimella läpi ja ei onnistunut, joten laitoin yhteydenottoa. Vastaus oli, että emme tunne kyseistä kaaraan lainkaan. Siis kertokaas, että mistä Pirkanmaalla saa tuohon varaosia. Ymmärrettävästi tilaamalla UK:sta tai HKI:n alueelta mutta ajattelin ihan tällaista paikallista vaihtoehtoa. Hakusessa etupään ulommat alapallonivelet t. Kimmo
MikkoViitala Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 motonetissä on vanhat minit blmc-automerkin alla. Noista uusista en tiedä. minitron.fi ja brittiosa.com oon itte tilaillut mutta oma minini on -75 joten en tiedä löytyykö noin uuteen.
ahola Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Kannattaa ottaa yhteyttä semmoiseen putiikkiin kuin Urjalan tarvike ja varaosa. Itse olen sieltä ostanut kaikenmoista. Ja se on pirkanmaalla.
minorv8 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Pallonivelet ovat Minissä samat vuosimallista riippumatta. Jos Motonet ei tunne niin Minitron tai Brittiosa pystt auttamaan. minissä pallonivelet ovat purettavat joten ellei nuo ole ihan paskat niin säätölevyjä vähentämällä saat nykyiset taas piukoiksi.
eekisa Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Aa, onpa hyvä tietää. Ehdin kyllä jo tilaamaan brittiosasta http://www.brittiosa.com/images/images/Uudet%20varaosat/Mini/Eturipustus/DSC01383.JPG "Pallonivel pari (sis.yläpallo ja alapallo) GSJ 166 24 €/kpl" Nyt on pakko kysyä, että kuinka iso duuni on vaihtaa nuo itse? Mopoja sun muita on tullut korjailtua ja väittäisin, että olen kohtuu näppärä käsistäni muutenkin mutta tällaista ei ole koskaan tullut tehtyä. Ts. jos olisi hyviä vinkkejä, miten noi voi itse vaihtaa, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sekin on ihan hyvä vinkki, että "Älä tee mitään, vie ammattilaiselle :)"
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Jostakinhan se on aloitettava, mopo kokemus riittää.Korjaus oppaitakin on olemassa :) .Pallonivelen ulosvetäjä on kans kova sana ja onhan Siulla talvi aikaa ::).Eli ei se "pitäs"olla paha rasti.Nii ja kaikki nivelet kannattaa käydä samalla läpi/vaihtaa.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Ei se iso duuni ole jos on vaan oikeat työkalut, toi pallonivelenkiinnitysmutteri vaatii kohtuu ison/pitkän hylsyn et saa vanhan pois ja uuden tilal en nyt muista kokoa mut ei ihan peruspakista löydy.
MikaJ Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Pitkä 1,5" hylsy. Sama käy myös vauhtipyörän pulttiin. Millikoko on 38,1mm, joten 38mm hylsy käynee hienosti myös.
Sjannis Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Itse ostin Biltemasta 38 mm kiintolenkin, hinta 8 euroa. Tuota käytettäessä tosin koko pyörännapa pitänee olla irti autosta... On sen verran harvoin käytössä, että sille tuli löydettyä tuollainen säilytyspaikka:
Mini1380 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2011 Hylsyn kans saa käytetyä pulttimopoa säästyypi aikaa.
MikaJ Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2011 Ja momenttiavainta kiristettäessä ;)
koirankoppi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2011 Jos vanhoissa nivelissä on säätöprikat paikallaan, niin ei kannata heittää pois. Voi uusia niveliä sopivaan kireyteen passatessa tarvita! Varsinkin ohuimpia Nämä "jälkituotanto" nivelet ovat välillä olleet laadultaa/mitoitukseltaan vaihtelevia, että sopivan tiukkuuden säätö on ollut tarkempaa puuhaa. Tässäkin voi muistella alkuperäisosia, joihin sai uutena laittaa kaikki mukana tulleet säätölevyt ja vetää kiinni. Olivat silloin sopivassa välyksessä.
Pehri Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2013 Jos vanhoissa nivelissä on säätöprikat paikallaan, niin ei kannata heittää pois.Voi uusia niveliä sopivaan kireyteen passatessa tarvita! Varsinkin ohuimpia Nämä "jälkituotanto" nivelet ovat välillä olleet laadultaa/mitoitukseltaan vaihtelevia, että sopivan tiukkuuden säätö on ollut tarkempaa puuhaa. Tässäkin voi muistella alkuperäisosia, joihin sai uutena laittaa kaikki mukana tulleet säätölevyt ja vetää kiinni. Olivat silloin sopivassa välyksessä. Oon juuri omaani -75:seen moisia asentamassa ja mietityttää tuo että mikä on se oikea välys/tiukkuus?
Juge Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2013 Hei! Ite oon tilannut Briteistä Minispares:lta osia vuosimallin -88 Mini 1000 Automatic:iin. Positiivinen yllätys, kun postikulut n. 28£ sisältää toimituksen kotiovelle aina 28 kiloon asti. Kahdesti olen tilannut sieltä tavaraa, ja kummallakin kerralla toimitus on tullut alle viikossa. Vielä positiivisempi yllätys oli se kun sieltä löytyy hyllystä classic-automaatti-Miniin öljynsuodatin suoraa hyllystä, eikä maksa paljon, alle 5,70£ kpl sis. verot. Toisaalta tuossa pitää ite vähän tietää mitä sieltä on tilaamassa, koska esim. jarrulevyjä tarjotaan neljää erilaista. Piti käytännössä mitata Mini orkkis levyt ennenkuin uskalsi tilata ettei tulis väärää. Ja kannentiivistesarjan kanssa sama juttu. Montaa erilaista tarjolla, onneksi tuli oikea :) Jarrulevyjen ja etuiskareiden vaihto ei ollu hirvee rasti, kun vain eka sai navan auki. Piti käyttää jessus suurta ilmapyssyä että navan mutterin sai auki... Mä ainakin suosittelen tuota Minisparesta - jos vain luottokortti löytyy, kun muuta maksutapaa ei oikein ole kun täältä tekee tilauksen :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään