Sjannis Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 On tullut purettua kone ja tarkastettu/maalattu/putsattu osat. Tilasin Minisparesilta ylä- ja alapään tiivistesarjat. Onkohan suositeltavaa laittaa joihinkin pintoihin tiivisteiden lisäksi tiivisteliimaa ja minkä merkkistä. Esim. vaihteiston ja lohkon väliin, ajoituskopan ja päätylevyn väliin, päätylevyn ja moottorin väliin...?
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Minä olen käyttänyt 3m:n tai wurthin liimatiivistemassaa, hyvin on pitänyt öljyt sisällä.Viimeksi tosin laitoin pelkät tiivisteet ja nyt kone vuotaa pahasti.
Sjannis Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Ok, täytyy varmaankin sitten laittaa hiukan tiivistemassaa tiivisteen kummallekin puolelle. Sitten ajoitus aiheinen juttu: Korjausoppaan mukaan kun moottori on yläkuolokohdassa (1. sylinteri puristustahdissa ja 4. sylinterin venttiilit saksaa), niin nokka-akselin ja kampiakselin hammaspyörien ajoitusmerkit pitäisivät olla vastakkain. Minulla purettaessa osia ajoitusmerkit näyttivät molemmat n. kello kahteen. Kun pyöräytti konetta 360 astetta lisää, jolloin 4. sylinteri oli puristustahdissa, niin merkit olivat kohdakkain. Jos korjausoppaan mukaan kasaisin osat, niin virranjakaja antaisi kipinää 1. sylinterille kun 4. on puristustahdissa. Ja 1. sylinterihän oli ajoituskopan puolella... Ja tätähän ei voi muuttaa mitenkään rattaiden asentoa muuttamalla, koska saa vain yhteen asentoon akseleiden päihin. Onkohan jollain tullut tällaista vastaan.
Kumppari Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Itse olen todennut, että mikään ei ole vielä tätä tuotetta voitanut: http://www.usindustriallubricants.com/PerfectSeal.html Joustaa -> ei kovetu, kestää pakkasta ja rankaakin kuumuutta (mulla oli joskus saabin pakosarjan ja putken liitoslaipassa tätä ja se kävi välillä punahehkullakin...) ja ennenkaikkea tuon poistaminen tiivistyspinnasta korjauksia tehdessä ei ole hankalaa.
Kimi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 Moi, Kun sulla on nokan rattaiden merkit vastakkain, niin silloin vakio-nokalla on nokan ajoitus kohdallaan. Sitten sulla on nokasta se akseli joka tulee jakajalle, sen voi laittaa noin kymmeneen eri asentoon. Yleisin tapa on mitata nokan ajoitus ykkösen imusta nokan vaihdosta(saksaa). Laita kone ajoitusmerkille (15 astetta), nelosen puristukselle, ja laitat virranjakajan väliakselin sellaiseen asentoon että saat virranjakajan pyörijän nelosen kohdalle. Käytännössä voit laittaa sen väliakselin ihan mihin asentoon vaan, mutta sitten tulee ongelmia alipaineletkujen kanssa kun joudut pyörittelemään jakajaa kohdalleen. Muistaakseni vakioasento tuolle väliakselille on 20 vaille 2, eli noin reilun 45 asteen kulmassa pysty-asennosta, Akselin hahlo ei ole ihan keskellä. Hahlo laitetaan muistaakseni yläpuolelle, jos ei nelonen osu kohdalle, käännä akselia 180 astetta. Tuossa virranjakajan ja nokan väli-akselissa on kierteet keskellä, johon laitat pultin, niin että saat sen mukavasti pois/paikoilleen. Joku supertumppu on joskus saannut sen putoamaan laatikon pohjalle, joten ole tarkkana. /Kimi
Sjannis Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Luulisin vahvasti saaneeni osat oikein paikalleen. Alipaineletkuja ruiskumallin jakajassa ei olekaan. Jakoketjun kireys pitäisi säätää, purettaessa oli aika löysä. Kiristimen liukuosaan oli kulunut ketjun jättämät railot. Nyt on uusi kiristin paikallaan, säädin sen nyt niin, että ketjun liikerata on rattaiden välissä (ei kiristimen puolella) n. 5mm. Onkohan liian kireällä? Muistelen vaan moottoripyörän ketjuja, jotka pitää melkein roikkua, etteivät laakerit rasitu liikaa...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään