Esaiaha Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Terve kaikki! Tuli tuossa pieni tenkkapoo... oletin että autoliikkeellä olisi tuollainen Pulley removal tool ja liike oletti että minulla olisi moinen. Joten pulleyn vaihto ei onnistunutkaan. Joten vetoankin pääkaupunkiseudun ministeihin. Olisiko kellään myydä/lainata tms tuollaista työkalua? Tarvisisin moisen huomisaamuksi... Suuri kiitos etukäteen!
jvuotila Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Mikähän huolto vaatii asiakkaan tuomaan omat työkalut? Kerro niin osaa kiertää.
Esaiaha Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Joo no eipä tuo 15% pulleyn vaihto kai kuulu ihan normi huolto toimenpiteisiin mut Autokeskus sellasta vaatis nytten.
Esaiaha Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Kiitos ja kumarrus moinen löytyi tuttavien kautta.
Mini1380 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2011 Pulleyn irroitus ohjeita tuskin edes löytyy MINI:n korjaamokäsikirjoista kun ei sen irroitukselle ole normaalisti syytä joten tuskin merkkiliikkeillä sellaista työkalua löytyy.
Khato Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2011 Keropa minkä valmistajan -15% pulleyn hommasit ja paljon he veloittivat vaihdosta siellä autokeskuksella?
Esaiaha Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 http://www.minicarparts.net/Parts/M3065.cfm?ref=nxtfb Tollasen sinne tyrkkäsivät 2 huollon yhteydessä. Samalla vaihdettiin http://www.minicarparts.net/Parts/69202 ... ?ref=nxtfb mutta punaisena. Jarruiksi vaihdoin myös: http://www.minicarparts.net/Parts/M3055.cfm?ref=nxtfb Hintaa näille kaikille huollon yhteydessä(korjattiin yksi pieni öljyvuoto myös) tuli noin 950€. Normaalin 2. huollon hintahan on jossain 600e+. Eli ~350e noiden asentamiset. Hihna tuli myös tuolta samasta putiikista. Aikaisemmin 2003:een S:ni on vaihettu Miltekin pakosarja ja putket. Nyt vaan pitäs päästä käymään jossain Dynolla että näkis mitä nuo kaikki antaa.
skithund Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2011 Setistä puuttuu enää suurempi välijäähdytin pitämään pakettia viileänä ja ECU säätö :) GP minin orggis (hieman vakiojäähdytintä suurempi): http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 5_302.html GRS:n vielä suurempi (tää mulla oli omassa): http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... ntercooler Rapakon toisella puolella oleva RMW tarjoaa remotetunea myös gen.1 Mineille ja hinta on tietty suolainen. Mutta onpahan 100x parempi kuin mikään "purkkiecu". Hintaa $300 laitteelle ja $350 tunelle + postikulut + tullit + verot. Yksi foorumilainen on gen.2 Miniin tuon hoitanut. viewtopic.php?f=4&t=415&p=13161#p13161 http://www.revolutionmotorworks.com/?pa ... category=3
Esaiaha Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Jees pitääkin katella jossain vaiheessa kun on taas ylimääräistä taskun pohjalla.
Esaiaha Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2011 Tuossa nyt kävin sitten katsastusmiehen puheilla ja puhdas paperi tuli. Mutta setä sanoi että tuo ilmanotto pitäisi peittää jollain kun olisi muka laiton tonallaan. Onkos jollain muulla tarkempaa tietoa aiheesta?
Turbo 69 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2011 Laiton? Millähän perusteella? Empä ole vielä moisesta kuullut.
Mini1380 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Eiköhän ihan sillä perusteella että EU-tyyppihyväksyttyyn autoon kaikkien esim. pakokaasupäästöihin vaikuttavien osien (putkistot, em.suodattimet, ym.) vaihto ei hyväksyttyihin osiin on laitonta .
MikaJ Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Jos ihan tarkkaan katotaan, niin tyyppihyväksyttyyn autoon minkä tahansa siihen autoon hyväksymättömän osan vaihto on laitonta. Jos se ei vaikuta päästöihin, se vaikuttaa kolariturvallisuuteen. Saksassa tämä on ollut huomattavasti tarkempaa jo vuosikymmenet, mikäli autoon on vaihdettu jotain ei alkuperäistä osaa, pitää aina löytyä mukana hyväksyntätodistukset. Esimerkiksi uusimmasta Saksantuonnista löytyy hansikaslokerosta tarvikevanteiden hyväksyntätodistus siihen automalliin, koska ihan mitä vaan alumiinivanteitakaan ei siellä saa laittaa auton alle.
Esaiaha Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Eli... tuo tarkoittanee että aika monet on rikkoneet lakia tms, kun ovat erinäisiä osia autoihinsa vaihdelleet. Onkos tuolle mitään muuta valvontaa kuin katsastusmiehet?
MikaJ Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Katsastus on ainut paikka missä noita käytännössä valvotaan. Koko ajan "paremmin", kun Trafi muistuttelee että ei katsoittaisi enää niin paljon läpi sormien.
Mini1380 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Huomaa MikaJ sana esim. mun tekstissä ;) . Kaikenmaailman tuning lipat etupuskurissa ja madallussarjat ovat myös kiellettyjä koska vaarantavat kolari-/jalankulkijaturvallisuuden.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään