Jump to content

Pulley removal tool


Esaiaha

Recommended Posts

Kirjoitettu

Terve kaikki!

 

Tuli tuossa pieni tenkkapoo... oletin että autoliikkeellä olisi tuollainen Pulley removal tool ja liike oletti että minulla olisi moinen. Joten pulleyn vaihto ei onnistunutkaan.

 

Joten vetoankin pääkaupunkiseudun ministeihin. Olisiko kellään myydä/lainata tms tuollaista työkalua?

 

Tarvisisin moisen huomisaamuksi...

 

 

Suuri kiitos etukäteen!

Kirjoitettu

Pulleyn irroitus ohjeita tuskin edes löytyy MINI:n korjaamokäsikirjoista kun ei sen irroitukselle ole normaalisti syytä joten tuskin merkkiliikkeillä sellaista työkalua löytyy.

Kirjoitettu

http://www.minicarparts.net/Parts/M3065.cfm?ref=nxtfb

 

Tollasen sinne tyrkkäsivät 2 huollon yhteydessä. Samalla vaihdettiin http://www.minicarparts.net/Parts/69202 ... ?ref=nxtfb mutta punaisena.

 

Jarruiksi vaihdoin myös: http://www.minicarparts.net/Parts/M3055.cfm?ref=nxtfb

 

Hintaa näille kaikille huollon yhteydessä(korjattiin yksi pieni öljyvuoto myös) tuli noin 950€. Normaalin 2. huollon hintahan on jossain 600e+. Eli ~350e noiden asentamiset.

 

Hihna tuli myös tuolta samasta putiikista.

 

Aikaisemmin 2003:een S:ni on vaihettu Miltekin pakosarja ja putket.

 

 

 

Nyt vaan pitäs päästä käymään jossain Dynolla että näkis mitä nuo kaikki antaa.

Kirjoitettu

Setistä puuttuu enää suurempi välijäähdytin pitämään pakettia viileänä ja ECU säätö :)

 

GP minin orggis (hieman vakiojäähdytintä suurempi):

http://www.minigenuineparts.co.uk/mini- ... 5_302.html

 

GRS:n vielä suurempi (tää mulla oli omassa):

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... ntercooler

 

Rapakon toisella puolella oleva RMW tarjoaa remotetunea myös gen.1 Mineille ja hinta on tietty suolainen. Mutta onpahan 100x parempi kuin mikään "purkkiecu". Hintaa $300 laitteelle ja $350 tunelle + postikulut + tullit + verot. Yksi foorumilainen on gen.2 Miniin tuon hoitanut.

viewtopic.php?f=4&t=415&p=13161#p13161

http://www.revolutionmotorworks.com/?pa ... category=3

Kirjoitettu

Tuossa nyt kävin sitten katsastusmiehen puheilla ja puhdas paperi tuli. Mutta setä sanoi että tuo ilmanotto pitäisi peittää jollain kun olisi muka laiton tonallaan. Onkos jollain muulla tarkempaa tietoa aiheesta?

Kirjoitettu

Laiton? Millähän perusteella? Empä ole vielä moisesta kuullut.

Kirjoitettu

Eiköhän ihan sillä perusteella että EU-tyyppihyväksyttyyn autoon kaikkien esim. pakokaasupäästöihin vaikuttavien osien (putkistot, em.suodattimet, ym.) vaihto ei hyväksyttyihin osiin on laitonta .

Kirjoitettu

Jos ihan tarkkaan katotaan, niin tyyppihyväksyttyyn autoon minkä tahansa siihen autoon hyväksymättömän osan vaihto on laitonta. Jos se ei vaikuta päästöihin, se vaikuttaa kolariturvallisuuteen.

Saksassa tämä on ollut huomattavasti tarkempaa jo vuosikymmenet, mikäli autoon on vaihdettu jotain ei alkuperäistä osaa, pitää aina löytyä mukana hyväksyntätodistukset. Esimerkiksi uusimmasta Saksantuonnista löytyy hansikaslokerosta tarvikevanteiden hyväksyntätodistus siihen automalliin, koska ihan mitä vaan alumiinivanteitakaan ei siellä saa laittaa auton alle.

Kirjoitettu

Huomaa MikaJ sana esim. mun tekstissä ;) .

Kaikenmaailman tuning lipat etupuskurissa ja madallussarjat ovat myös kiellettyjä koska vaarantavat kolari-/jalankulkijaturvallisuuden.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...