nevis84 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2011 Terve! Saatiin eilen purettua jumittunut mylly päreiksi. Miten pitkään lienekkään ollut kone jumissa kun sai hakata mäntiä pölkky männän ja lekan välissä hiki otsalla.. Yksi mäntä lähti suht suosiolla mutta 3 viimeistä.. Ajan kanssa pyttyihin tullut pientä syöpymää, jota kaveri arveli että saa pois hoonaamalla pois, mutta menee väljäksi.. Männät kun on jo valmiiksi 0,060 ylikoossa. Tuosta isompia mäntiä ei taida olla edes tarjollakaan? Pitäiskö lohko viskata kuutamolle ja aloittaa etsimään jostain suosiolla 1000 kuutioista vai vieläkö tuosta saisi pelin? Moottorilla nyt ei tiestysti mikään kiire olisi, kun koria katsoo ;D
LeeHarvey Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2011 Joku aika sitten 850 männät oli kovasti kortilla. Eli jos tahtoo sen 850 cc koneen keulille, niin selvittäisin ensin männät. 850-lohkoja saa harrastajilta edullisesti, kun eivät tahdo oikein kellekkään kelvata. Jos tekee kesäautoa eikä välitä auton alkuperäisestä moottorikoosta, on koon kasvattaminen houkuttelevaa, koska näin saa mukavamman kyydin, kun pysyy liikenteen seassa paremmin.
rampe_58 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Menitte sitten hakkaamaan sen moottori kappaleiksi. Jumiutunut moottori keitetään polttoöljyssä. EI LEKALLA. 850cc mäntiä saat hakea, vaikka kissojen ja koirien kanssa. halkaisija lienee sama,mutta puristuskorkeus on vähän eri.
rampe_58 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2011 Leeharveylle tiedoksi. että sylinterimitta on sama 849 ja 998 moottorilla. Iskunpitudella on hoidettu tämä kuutiotilavuuden mutos. Kampi on pitempi ja männäntapin paikka on eri. Aito 850ccm on meillä pihalla kaatosateessa.
koirankoppi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Mulla olis 3 kpl kasipuolen alkup. uusia std. mäntiä renkaineen BMC:n paketissa jouten. Yksi on tarvittu joskus jonnekin? Ei taida vain kovin monelle apua olla.
nevis84 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Enpäs ole vielä tuollaista kuullutkaan. No nyt tietää senkin.. Tuo moottorin hankinta/korjaus jätetty tuonnemmaksi, kunhan korin saa ensin rullaavaksi niin katsoo sitten mitä tekee.. Kiitokset vastauksista! T;JPN
Idefix Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2011 Käyttäjällä apb-06 taitaa olla parikin 850 konetta ylimääräisenä. Luopunee niistä kohtuuhintaan... ja tästä lähempääkin löytyy, koitas nimimerkkiä vanamees. On yksi käyntikuntoinen 850 valmiina portinpielessa odottamassa uutta omistajaa...
LeeHarvey Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2011 Leeharveylle tiedoksi. että sylinterimitta on sama 849 ja 998 moottorilla. Iskunpitudella on hoidettu tämä kuutiotilavuuden mutos. Kampi on pitempi ja männäntapin paikka on eri. Aito 850ccm on meillä pihalla kaatosateessa. Joo ei. Tarkoitit varmaan 948 ja 848 koneita. Niissä on sama poraus, kun 848 on tehty 948 koneesta (62.9 mm). Tuosta ei vainen taida olla liiemmälti hyötyä, koska 948 männät on vielä hankalampia löytää. 998 ja 1098 koneessa on myös yhtenevä poraus, mutta kuitenkin eri kuin 848 ja 948 poraus(64.58 mm).
simonits Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 itse törmäsin samaan juttuun kun tehtiin 998cooperin konetta niin männänrenkaita ei löytynyn helpolla kun oli standarti koko ja halusin säilyttää sellaisena,sitten 50-luvun brittipyörästäni hajos kone purinkoneen ja mäntä oli sulannut kas kummaa samankokoinen kuin mini 998 std mäntä mutta vähän erillainen mutta renkaat sammallaisia prittipyörä varaosakauppiailta löytyi osat suoraan hyllystä ja mini kauppurit sanoivat että kyseisiä renkaita ei ole eikä saa enään,kannattaa katella välillä muittenkin logojen alle kuin mini niin voi yllättyä mitä sieltä löytyy :)
cooper998 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 Kaikissa Minin koneissa on samanpituiset kiertokanget pl. 970 S, jossa hieman pidemmät. Männät kuten LeeHarvey sanoi, paitsi ettei ole suoraan vaihtokelpoiset kun ovat vallan erikorkuiset, johtuen em. iskunpituudesta
nevis84 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2011 Käytin lohkoa paikallisella sepällä hoonauksen jälkeen ja hylkytuomiota ei tullut.. Sylinterit on ihan ok kunnossa. ebaytä tarkkailla jos sattuisi meren tuolta puolen löytymään mäntiä. Viikolla tulisi peltiä vinopino matkahuoltoon, joten tekemisen puute ei pääse iskemään ;)
Jamppa Maijala Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Moi Minulta taas löytyisi uudet vuodelta -68 850 männät .010 ylikoossa.(Genuine BMC parts var-os no: 12A.012013 +.010)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään