Sjannis Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Minäkin aloitin nyt kunnostamaan kunnolla alusta asti tuota Paradice Carsin helmeä. Kolmessa päivässä on auto saatu osiksi. Kuvia otettu eri vaiheista jo 160 kpl ja osat on pakattu laatikoihin, joissa lukee mitä on sisällä. Näin saan todennäköisesti auton kasaankin. Alkoi tosissaan häiritsemään nuo viat, joihin ei pääse käsiksi muuten kuin purkamalla koko auto...
Sjannis Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Korille en ole jaksanut tehdä muuta kuin poistaa ruosteisia peltejä, mutta moottoria on tullut ehosteltua jonkun verran...
johnny Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2011 nonnii.. tää taitaaki olla mun katiskan jälkeen tuoreeimpia tapauksia, paitsi et tääki meni entisöinniksi d: ei siin mitään, hyvältä näyttää.
Sjannis Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2012 Sattui tulemaan jonkunlainen inspiraationpoikanen ja piti ruveta tekemään jotain tälle... Ajattelin poistaa korin pystysaumat, laittaa tankinkorkin alueen umpeen ja siirtää täyttökaulan takaluukun sisäpuolelle. Levikkeet pitäisi laittaa kunnolla kiinni ja peittää saumat... Flippikeula pitäisi laittaa... Nyt kun kävin sitä konttorilla kysymässä niin sanoivat, että pitäisi olla lujuuslaskelma mukana kun muutoskatsastaa. olisikohan täällä joku pätevä henkilö, joka osaisi laskea, onko muutettu etupää yhtä lujarakenteinen kuin alkuperäinen ja olisi valtuutettu siitä jonkinlaisen todistuksen kirjoittamaan, jonkinlaista maksua vastaan tietenkin. Eli jos laittaisi metallituet konepellin saranoiden kohdalta etukelkan etukiinnityskohtiin. Tuollaiset esimerkiksi:
Sjannis Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2012 Eli tuet tulisi noihin kohtiin, jotka ovat punaisella:
Sjannis Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2012 Tankin kaulan paikka on nyt muutettu, bensaa menee varmaan muutama litra vähemmän kun uusi paikka on alempana kuin alkuperäinen. Ei noita etukelkan vahvikkeiden laskelmia mistään tahdo saada, täytyy vain ottaa paljon kuvia hitsaussaumoista ym. ja laittaa ylös käytetyn raudan ainevahvuudet. Pahvista tein tuollaisen mallin, jonka mukaan meinaan tehdä. Pitäisi olla tukeva...
MikaJ Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Vaihdappa katsastusmiestä, tuon lujuuslaskentavaatimuksen antanut halua pelata ihan varman päälle. Se on katsastusmiehestä kiinni että hyväksyykö ilman laskelmia vai ei, mikäli hänen mielestään rakenne on vähintään riittävä, ei tarvita laskelmia. Koitan ettiä jostain kätköistä entisen AKE:n antaman luvan flipin tuille, siitä voisi olla jotain apua neuvotteluista. Ne luvat ovat niin onnettomille tuille että ei mitään määrää, jonka avulla varmasti saa luvat noille sun tuille ilman laskelmia :D
koirankoppi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Toi pystysaumojen poisto kävi sillain hienosti, että hitsasi saumat sisäpuolelta umpeen ennenkuin hioi pystysaumat ulkoa. Ei tarvinnut hitsejä hioa ollenkaan. Näin ainakin onnistui itellä joskus 80-luvun puolivälissä, ennen "mobilistiaatteen" iskemistä ;)
Sjannis Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2012 Kiva jos sellainen lupa löytyisi. Ei siellä katsastuksessa varmaan liikaa lappuja voi olla mukana... Täytyy koittaa hitsata tuo toinen pystysauma tuolla ehdotetulla tavalla. Kuulostaa vaivattomammalta. Nyt olen rälläköinyt n. 20 cm kerrallaan ja hitsannut pisteet parin sentin välein ja taas rälläköinyt jne.
Sjannis Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2012 Nyt on flippituki suunnilleen rakennettu, vielä hitsaukset loppuun ja pieni syvennys etuputkeen öljynsuodatinta varten ja maalaus...
Sjannis Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2012 Taas on jotain pientä saatu aikaiseksi ... täytyy aina inspiraation iskiessä painua talliin. :)
Mini1380 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2012 Saiskos tätä tulla joskus "naapurista" katsomaan? Joskus vissiin nähty juteltu kuiteskin.
Sjannis Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2012 Saa tulla katsomaan. Laita vaikka yv:nä tietoa, kun haluaisit käydä. Laitan sitten vaikka osoitetta... :) Olen kotona yleensä arki-iltaisin ja viikonloppuina.
Sjannis Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Nyt olisi keula tilattu Englannista. Täytyy jättää nämä etupään osat (levikkeet, tuulilasin alapelti, a-paneelit) odottamaan sitä. Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja, jos sanoo, että näiden osien kanssa tulee kulumaan aikaa sovittaessa toisiinsa...
Mini1380 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Veikkaisin kanssa että sovittelussa on pientä puuhaa. Mistä tilasit keulan?
Sjannis Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2012 Tilasin sen ebayn kautta Absmotorsport nimiseltä firmalta. Oli ainakin 100% positiivinen palaute myyjällä, joten eiköhän sieltä suht oikean mittainen keula tule... Firmalla näyttäisi olevan myös ihan pätevän näköiset nettisivut.
Sjannis Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Ajattelin välillä tehdä jotain muuta kuin korihommia. Tuli mieleen tuo rattiakselin pudotuspala, jonka tilasin joskus. Oli meinaan ihan leikkikalu, ratti akseleineen heilui ja tärisi ajettaessa. Tukevampiakin on tosin netissä myynnissä (ja kalliimpia). Kokeilin muokata alkuperäistä kiinnikettä katkaisemalla sen ja hitsaamalla väliin neliöputkea (45mm x 25mm) viiden sentin palan. Tuli tukeva ja mielestäni ihan siistikin. :)
Purtsi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Aika siisti tuosta tuli :) Oletko testannut, että mahdutko vielä ratin ja penkin väliin? Itellä on about samaa kokoluokkaa oleva säädettävä kalikka ja noin alhaalla sen ollessa ei ollut toivoakaan, että reisi mahtuisi penkin ja ratin väliin vaikka penkkikin on suht alhaalla :))
Sjannis Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2012 Piti oikein kokeilla laittaa penkki paikalleen, kun rupesi epäilyttämään. Kyllä autoon mennessä reisi hiukan ottaa kiinni rattiin, mutta istuttaessa ei ota ja asento tuntuu tosi hyvältä. Mulla on Cobran kuppipenkit.
Sjannis Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Huomenna Transpointin pitäisi toimittaa lasikuitukeula kotiin. Ajattelin odottaessa tehdä kojelautaa lasikuidusta. Halusin pois nuo pehmusteet, joita uudemmissa kojelaudoissa on. Tiimarista ostettu torkkuhuopa sai uuden elämän Minin kojelautana. :) Pingotin sen paikalleen,kyllästin hartsilla ja päälle kerros lasikuitumattoa. Täytyy vielä viimeistellä jossain vaiheessa...
Sjannis Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2012 Nyt olen saanut soviteltua keulan osia paikoilleen. Väkisinkin jää rakoja, mutta korjataan lasikuidulla... Ajattelin laminoida a-paneelit kiinni keulaan, niin menee raot samalla umpeen ja lähtee sitten koko etupää irti kivasti eikä tarvitse katkoa lokasuojien levikkeitä. Voi olla, että täytyy tehdä irroitettava keula eikä flippiä, koska nuo a-paneelit ja etulevike taitavat ottaa avatessa kiinni joka paikkaan.
Sjannis Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Etuvaloille on nyt paikat tehty ja flippi on saatu saranoitua. Etuhelmasta piti leikata keskiosa pois, jotta keula pääsee kääntymään. Täytyy keksiä siihen jotain, tai jättää tuollaiseksi... Joku hieno moottorin suojalevy voisi näkyä tuolta kivasti. Nyt kun a-paneelit on yhtä puuta keulan kanssa, niin etupään lukitukset saa asennettua vaikka sivuhelman etuosan ja etulokasuojan levikkeen liitoskohtaan, niin ei jää ulkopuolelle näkyville mitään. Saranapuolelta tarvitsee avata vain kaksi pulttia, jos haluaa keulan kokonaan irti.
FD100L Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Nyt kun a-paneelit on yhtä puuta keulan kanssa, niin etupään lukitukset saa asennettua vaikka sivuhelmanetuosan ja etulokasuojan levikkeen liitoskohtaan, niin ei jää ulkopuolelle näkyville mitään. Saranapuolelta tarvitsee avata vain kaksi pulttia, jos haluaa keulan kokonaan irti. Kantsii sitten ehkä tehä mahdollisimman nopeesti/ helposti irrotettavaksi koko keula.
MikaJ Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Itse miettisin tuota keulan saranointia vielä uusiksi, että saisi ton keulan keskipalan jätettyä paikalleen. Laittaa saranapisteen vaikka sinne helman alareunaan. Tietty sitten jos on tarkoituskin olla tuollainen, niin turhahan sitä sitten on saranointia muuttaa.
Sjannis Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Tuo keula näyttää välillä ihan kivalta noin, ja välillä taas vähän oudolta... No, kai se siitä muotoutuu. Ajattelin muuten tällaisena brittijutuista tykkäävänä, että jos tekisi tämän auton Spitfire teemalla. Onhan noita kiiltäviä Minejä jo aika paljon. En tarkoita rottatyyliä, mutta siististi tehtynä mattavihreä maali, mustat vanteet ja lampunkehykset yms., ja vaikka RAF-tunnus kattoon. :P :P Nämä nyt on näitä päähänpistoja, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään