Jump to content

Kokemuksia Cabriosta?

JP

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tervehdys!   :)

Onko kenelläkään - mielellään omakohtaista - kokemusta tai kuulopuheita MINIn Cabrio malleista. Ajatuksissa on ollut yhtenä vaihtoehtona hankkia mahdollisesti MINI Cooper S Cabrio. Itselläni kun ei noista "rätttikattoisista" autoista ole yhtään kokemusta sen enempää itsellä kuin kenelläkään tutullanikaan, niin onko jollain jäsenellä täällä?

Onko kattoratkaisu ongelmallinen, esiintyykö umpimalliin verrattuna ärsyttäviä tuulen suhinoita, miten kangas kestää ja pitää kosteuden ulkopuolella meidän ajoittain hyvinkin sateisissa keleissä, miten on käyttömukavuus talvella, onko kattorakenteen toiminnassa ilmennyt ongelmia, vaatiiko tuo kangaskatto taas paljonkin omaa huolenpitoa?

Että tällaiset asiat kiinnostaisivat tälläerää.

t. JP  8-)

Kirjoitettu

Itselläni on S Cabrio Works ja on pakko sanoa, että hienompaa ja hauskempaa autoa on vaikeata keksiä! Mulla oli aiemmin vastaava kovakattoinen ja sen kokemuksen perusteella voin sanoa, että Cabrio on vielä astetta aidompi ja hauskempi (ja tietenkin paremman näköinen :)). Ajossa huomaa auton hieman kovakattoista suuremman massan. Kovakattoinen oli joissakin kuopissa jopa liian kova, kun taas cabrio antaa samoissa kuopissa anteeksi (juuri, kun luulet auton lyövän käsille, kori joustaa, kuin ajatus ja meno pysyy mukavana...). Omassa autossani ei ole ollut mitään ongelmia katon kanssa, enkä ole kuullut muillakaan olevan. Äänimaailma auton sisällä on erilainen, kuin kovakattoisessa. Puhe kaikuu, kuten teltassa (tämäkin on minun mielestäni pelkästään hauska asia). Muun liikenteen äänet (sekä oman auton pakoäänet :)) kuuluvat sisälle paremmin, kuin kovakattoisessa. Tuuli ei suhise eikä vesi tule sisään edes painepesurilla pestäessä! Mukavana lisänä katossa on kattoluukkutoiminto, jota ainakin itse käytin vielä pitkälle syksyyn. Varsinaista talvikokemusta minulla ei itselläni vielä ole mutta ystäväni ajoi Cabriolla läpi talven ilman mitään ongelmia ja kehui autoa aina vaan hauskaksi talviautoksi! Tarkoitukseni on käyttää autoa päivittäin läpi vuoden, joten parin kuukauden kuluttua minullakin on oma kokemus talvikäytöstä. Ainakin näillä keleillä auto lämpiää nopeasti pienen ohjaamon ansiosta. Katto tuntuu kyllä sisäpuolella kylmältä (kädellä koskettaessa) mutta jo 5 senttiä katosta alaspäin lämpöä on riittävästi. Itse käsittelin rätin veneen kuomuun tarkoitetulla suoja-aineella (sain vinkin täältä forumista) ja nyt katto hylkii vettä. Mikäli mielit Cabriota, niin samassa hintaluokassa ei yksinkertaisesti löydy parempaa vaihtoehtoa. Minin Cabriossa yhdistyvät kustannustehokkuus (edullinen hankkia ja ylläpitää), hauskuus sekä riittävän kokoinen takapenkki (itse olen 175 senttinen ja minun takanani pystyy "mukavasti" istumaan samankokoinen henkilö). Eli, jos multa kysyt, niin todella hienoa auto! Suosittelen! Mikäli päädyt hankkimaan auton ja mietit, mitä lisävarusteita siihen kannatta hankkia, niin ole yhteydessä niin voin taas kertoa omia kokemuksiani.

Kirjoitettu

Mulla sitten taas on -04vm. Cooper cabrio ja tähän mennessä ei ole muutakuin hyvää sanottavaa, mullakaan ei vielä kunnon talvikokemusta ole, mitä nyt muutama pakkasaamu. Kuulin että joku sanoi että olisi jopa lämpimämpi kuin kovakattoinen talvella. Tietysti kannattaa panostaa lohkolämppäriin sisäpistokkeella niin pysyy koko auto sulana. Ainut mitä kaipaisin avoautossa on penkeistä niskaan puhaltavaa lämppäriä niin vois ajaa hiukan kylmilläkin keleillä katto auki  ;D

Kirjoitettu

Täällä myös cabrio ministeri. Kokemusta autosta nyt reilu pari kuukautta eikä ainakaan vielä ole mitään negatiivista ilmennyt, ei siis suhise eikä vettäkään ole tullut sisälle. Pakoäänet kuuluu kivasti cabiiniin  8-)

Enemmän mua huolestuttaa talvea ajatellen mahdollinen lukkojen ja ikkunoiden jumiin jäätyminen... autoon olis kuitenkin tarvis päästä sisään talvi pakkasillakin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...