Jump to content

Mini Suzukin 16V koneella


Recommended Posts

Kirjoitettu

Jep, helppouden vuoksi sitä jonkun verran käytetään kun kaasariversioita konversoidaan ruiskuiksi (Miniin helpoin tietty olisi alkuperäinen ruiskutankki). Mittaat vain että sen siirtopumpun tuotto on vähintään yhtä suuri kuin ruiskupumpun. Siirtopumppuna ne yleensä pumppaavat jonkun verrankin enemmän mitä spekoissa lukee, koska painetta ei tarvita (bensapumppujen tuotothan ovat mitattu valmistajan määrittelemää käyttöpainetta vasten). Miten sulla ruiskun paluulinja menee? Jos siirtopumpun laitat, sen paluulinjan voi laittaa siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin vaikka t-haaralla.

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Mulla on 8mm syöttöputki ja alkuperäinen 6mm putki paluuputkena. Sopivan kokoiseksi todettu yhdistelmä. Tosin mulla on ruiskuminin tankki jossa on sopivan kokoiset liittimet valmiina.

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Siirsin projektin viime viikolla viimeisteltäväksi kaverin talliin, itellä ku ei opiskelujen takia ole juurikaan aikaa heilua tallilla ja projekti pitäs kuitenki saada valmiiksi.

 

Video tältä päivältä:

 

Kirjoitettu

Tänään kaveri viel keskittyy vilkkujen ja takavalojen sähkövikoihin ja huomenna aamupäivällä on varattu aika tehonmittaukseen. Näkee sit onko koneessa vielä tehtaan ilmoittamat tehot tallessa :)

...ja että kestääkö esim vetarit rasitusta. Tähän asti en oo muutaku ajanu metrin eteen ja taakse tallissa.

 

Kuva eilis illalta. Ei mikään kauneuskilpailun voittaja konehuoneen puolelta, mutta eipä se ollu tarkoituskaan.

post-771-13848035743092_thumb.jpg

post-771-13848035746411_thumb.jpg

post-771-13848035749819_thumb.jpg

Kirjoitettu

Joo, hyvin pörisee! Dynossa ei saatu ihan parhaita lukemia mitattua, ku pyöränkulmat on pielessä niin haki rajusti vasemmalle rullien päällä. Siitä tuli vähä tehohäviötä mittaukseen. Mutta kyllä sielä se tehtaan lupaama 101hp varmasti on, koska paras veto saatiin mitattua 97hp@6000rpm ja 116nm@5000rpm. Mitään ei edes hajonnu eli kaikin puolin onnistunut päivä :) Nyt ku vaan tosiaan tulis jo se kevät et pääsis tien päälle. Nuo semi slicksit oli melko liukkaat lumella. Naapurit sai vartin verran kuunnella suzukin suloisia pörinöitä, ku en meinannu saada koko autoa edes talliin, vaikka piha on lähes tasanen :D

 

Kirjoitettu

Ei sulla ois dynolappua laittaa näkyviin? Ois kiva verrata tuohon omaan niin näkis vähän, että missä kohtaan käyrät eroavat viritysten vuoksi :) Tosin tiedä sitten vertailukelpoisuudesta kerta ei ole samassa dynossa käytetty.

Kirjoitettu

Juu voin laittaa tänään näkyville. Tosin lappu otettiin vain vedosta missä irtosi 93hp @ 6500rpm. Mutta jos siitä jotain iloa on niin hyvä :) Tein myös pienen koostevideon projektista. Laitan siitäkin linkin tänne tänään.

Kirjoitettu
Tosin tiedä sitten vertailukelpoisuudesta kerta ei ole samassa dynossa käytetty.

 

Käyrän muotoa voi verrata riippumatta dynosta, mutta tosiaan numeroarvoja on ihan turha verrata. Tästä Suomenmaastakin kun löytyy paikkojen välillä yli 30prosentin heittoja.

Kirjoitettu
Mulla ois joutavana MK 2 poxiin virilastu.En tiedä käykö myös ykköseen, Purtsi kertokoon. Saisit vähän löylyä lissee.

Mulla on mk2 boxi eli lastu vois kelvata, jos edullisesti saa :) Montakos rahaa sä siitä haluaisit vaihdossa? Ja onko tosta käytännössä oikeesti jotain hyötyä?

 

 

 

Koostevideo projektista:

 

Ja tässä dynolappuja. Se oliki 96hp eikä 97hp :D

post-771-13848035753325_thumb.jpg

post-771-13848035753841_thumb.jpg

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Mielenkiinnolla seuraillut ja oman 67 Austin Minin moottoria tässä miettinyt.

Kesä meni ja ihan mukavat ajohetket takana. Kysymys projektistasi. Ymmärsinkö, että tuo Suzukin kone suoraan sopii 67 vm Miniin? Lähinnä kelkkaan? Miten vaihteensiirtäjä? Minulla nyt 1000 kone nokalla ja n.s tunneli, eli suora pystykeppi.

Toisaalta Minin ikä huomioiden ja melkoisen hyvä kuntokin olisi oma orkkiskone oikea läpikäytävä kohde. Nykyaikaisempi kone olisi ehkä hieman jouhevampi ja ympäristöystävällisempikin.

Näillä mietteillä ensi kesää suunnitellen. Onko vinkkiä Minin moottorin tuntevasta ammattilaisesta Tampereen seudulla, joka talven aikana laittaisi moottorin hyvään kondikseen?

Kirjoitettu

Kyllä siihen tarvitaan eri kelkka (yhdistetty Minin ja rakennettu etuosa). Ruotsista saa ostaa.

Sinällään Suzukin kone/laatikko sopii/mahtuu kaikkiin oikeisiin Mineihin nokkapellin alle.

Kirjoitettu

Onko kukaan tutkinut Roverin vaihtoehtoa?

..siis jos nyt välttämättä pitää jokin muu kone Minin nokalle saada kun Minin oma.

Kirjoitettu

Roverin 16K4F kone menee heittämällä tilavuuden ja tehon puitteissa ja potentiaaliakin löytyy jatkokehitykselle.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...