MikaJ Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Jep, helppouden vuoksi sitä jonkun verran käytetään kun kaasariversioita konversoidaan ruiskuiksi (Miniin helpoin tietty olisi alkuperäinen ruiskutankki). Mittaat vain että sen siirtopumpun tuotto on vähintään yhtä suuri kuin ruiskupumpun. Siirtopumppuna ne yleensä pumppaavat jonkun verrankin enemmän mitä spekoissa lukee, koska painetta ei tarvita (bensapumppujen tuotothan ovat mitattu valmistajan määrittelemää käyttöpainetta vasten). Miten sulla ruiskun paluulinja menee? Jos siirtopumpun laitat, sen paluulinjan voi laittaa siirtopumpun ja ruiskupumpun väliin vaikka t-haaralla.
Purtsi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Mulla on 8mm syöttöputki ja alkuperäinen 6mm putki paluuputkena. Sopivan kokoiseksi todettu yhdistelmä. Tosin mulla on ruiskuminin tankki jossa on sopivan kokoiset liittimet valmiina.
minorv8 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2012 Miten sulla ruiskun paluulinja menee? Ellei tuo normaali tankin huohotusletku ole ihan tolkuttoman ylimitoitettu niin näyttäis menevän sitä kautta takaisin tankkiin ?
TeePee Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2012 Siirsin projektin viime viikolla viimeisteltäväksi kaverin talliin, itellä ku ei opiskelujen takia ole juurikaan aikaa heilua tallilla ja projekti pitäs kuitenki saada valmiiksi. Video tältä päivältä:
TeePee Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Tänään kaveri viel keskittyy vilkkujen ja takavalojen sähkövikoihin ja huomenna aamupäivällä on varattu aika tehonmittaukseen. Näkee sit onko koneessa vielä tehtaan ilmoittamat tehot tallessa :) ...ja että kestääkö esim vetarit rasitusta. Tähän asti en oo muutaku ajanu metrin eteen ja taakse tallissa. Kuva eilis illalta. Ei mikään kauneuskilpailun voittaja konehuoneen puolelta, mutta eipä se ollu tarkoituskaan.
TeePee Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Vähä koneen kiusaamista ennen huomista dynotusta :) :
Purtsi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2012 Hyvät on pörinät 8) Nyt vaan odottelemaan, että lumet sulaa ja pääsee tien päälle.
TeePee Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Joo, hyvin pörisee! Dynossa ei saatu ihan parhaita lukemia mitattua, ku pyöränkulmat on pielessä niin haki rajusti vasemmalle rullien päällä. Siitä tuli vähä tehohäviötä mittaukseen. Mutta kyllä sielä se tehtaan lupaama 101hp varmasti on, koska paras veto saatiin mitattua 97hp@6000rpm ja 116nm@5000rpm. Mitään ei edes hajonnu eli kaikin puolin onnistunut päivä :) Nyt ku vaan tosiaan tulis jo se kevät et pääsis tien päälle. Nuo semi slicksit oli melko liukkaat lumella. Naapurit sai vartin verran kuunnella suzukin suloisia pörinöitä, ku en meinannu saada koko autoa edes talliin, vaikka piha on lähes tasanen :D
Purtsi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Ei sulla ois dynolappua laittaa näkyviin? Ois kiva verrata tuohon omaan niin näkis vähän, että missä kohtaan käyrät eroavat viritysten vuoksi :) Tosin tiedä sitten vertailukelpoisuudesta kerta ei ole samassa dynossa käytetty.
TeePee Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Juu voin laittaa tänään näkyville. Tosin lappu otettiin vain vedosta missä irtosi 93hp @ 6500rpm. Mutta jos siitä jotain iloa on niin hyvä :) Tein myös pienen koostevideon projektista. Laitan siitäkin linkin tänne tänään.
MikaJ Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Tosin tiedä sitten vertailukelpoisuudesta kerta ei ole samassa dynossa käytetty. Käyrän muotoa voi verrata riippumatta dynosta, mutta tosiaan numeroarvoja on ihan turha verrata. Tästä Suomenmaastakin kun löytyy paikkojen välillä yli 30prosentin heittoja.
Nike Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Mulla ois joutavana MK 2 poxiin virilastu.En tiedä käykö myös ykköseen, Purtsi kertokoon. Saisit vähän löylyä lissee.
TeePee Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2012 Mulla ois joutavana MK 2 poxiin virilastu.En tiedä käykö myös ykköseen, Purtsi kertokoon. Saisit vähän löylyä lissee. Mulla on mk2 boxi eli lastu vois kelvata, jos edullisesti saa :) Montakos rahaa sä siitä haluaisit vaihdossa? Ja onko tosta käytännössä oikeesti jotain hyötyä? Koostevideo projektista: Ja tässä dynolappuja. Se oliki 96hp eikä 97hp :D
Nike Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 2012 Soittele numeroon 040 5015210 niin tuumaillaan.
Mini vm 67 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Mielenkiinnolla seuraillut ja oman 67 Austin Minin moottoria tässä miettinyt. Kesä meni ja ihan mukavat ajohetket takana. Kysymys projektistasi. Ymmärsinkö, että tuo Suzukin kone suoraan sopii 67 vm Miniin? Lähinnä kelkkaan? Miten vaihteensiirtäjä? Minulla nyt 1000 kone nokalla ja n.s tunneli, eli suora pystykeppi. Toisaalta Minin ikä huomioiden ja melkoisen hyvä kuntokin olisi oma orkkiskone oikea läpikäytävä kohde. Nykyaikaisempi kone olisi ehkä hieman jouhevampi ja ympäristöystävällisempikin. Näillä mietteillä ensi kesää suunnitellen. Onko vinkkiä Minin moottorin tuntevasta ammattilaisesta Tampereen seudulla, joka talven aikana laittaisi moottorin hyvään kondikseen?
inno75 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Kyllä siihen tarvitaan eri kelkka (yhdistetty Minin ja rakennettu etuosa). Ruotsista saa ostaa. Sinällään Suzukin kone/laatikko sopii/mahtuu kaikkiin oikeisiin Mineihin nokkapellin alle.
Mini vm 67 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Kiitos! Oliko tuon Ruotsissa toimivan yrityksen nimeä, tai yhteystietoja sinulla?
inno75 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2014 www.minigarage.se muistaakseni.
FD100L Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Onko kukaan tutkinut Roverin vaihtoehtoa? ..siis jos nyt välttämättä pitää jokin muu kone Minin nokalle saada kun Minin oma.
ek Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Roverin 16K4F kone menee heittämällä tilavuuden ja tehon puitteissa ja potentiaaliakin löytyy jatkokehitykselle.
Mini vm 67 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2014 Tarkennusta. Meneekö tuo versio Rover kone Minin kelkkaan 67? Miten vetoakselit? Onko kokemusta muutoksesta?
minorv8 Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Minin kelkkaan sopii ainoastaan oma kone. Kaikki muut vaatii enemmän tai vähemmän leikkelyä. Vetarit joutuu tekemään tavalla tai toisella. Suomessa ei taida olla K-sarjalaista Minissä.
FD100L Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 ..Suomessa ei taida olla K-sarjalaista Minissä. Toi oliskin mielenkiintoista kuulla onko? Englannissahan niitä on tehty: http://dave.view-photos.co.uk/davesminis/html/k-series_mini.html
minorv8 Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Karmean näköistä hitsisaumaa jossa linkin Minin etukelkassa. Täältä löytyy kanssa lisää: http://www.theminiforum.co.uk/forums/forum/61-engine-conversions/
FD100L Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2014 Karmean näköistä hitsisaumaa jossa linkin Minin etukelkassa. Täältä löytyy kanssa lisää: http://www.theminiforum.co.uk/forums/forum/61-engine-conversions/ Jep, toi on parempi linkki ja muitakin on olemassa (jonnekin hukkunu) joskus mielenkiinnosta niitä lueskelin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään