soppa Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Tuli tällainen mieleen, kun itselläni ajatus on pyörinyt jo usean kerran mielessä. Eli oletko harkinnut myyväsi Minisi pois jostain syystä (ihan mikä vain syy). Itselläni on ollut pieniä vaikeuksia Minin ja minun yhteisellä taipaleella useasti mutta kaikesta on selvitty ja taas kaikki pelaa hienosti ja ajaminen maistuu. Mutta silti mielessä on ajatus myymisestä... joskus vain tulee mieleen, että mitä helv#% sitä tuollakin tekee! Maksaa vaan pirusti kaikki laittaminen ja vakuutukset + verot! Kalliimmaksi se tulee monin kerroin kun talon muut käyttöautot. Jos myisin, niin en todennäköisesti saisi kuin murto-osan autoon palaneesta rahasta takaisin. Silti kun hyppää rattiin, niin joka kerta se on yhtä hienoa ja mukava fiilistellä, joten itse ainakin painin ajatusleikkiä myynnin ja pitämisen välillä. Mites muilla?
MikaJ Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Ei ne mitään maksa pihalla/talleissa seisoessa, kun en laske pääoma- ja varastointikuluja ;) Tämän menttaliteetin takia pihalla seittemän autoa, joka vuosi ei kaikilla ajokuntoisilla ei edes ajeta. Liikennekäytöstäpoistokaan kun ei enää maksa kuin 4euroa/kerta.
koirankoppi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Mulla on ollut kaikkine aihioineen ja romuineen reilut toistakymmentä Miniä ja ajokuntoisia rekisteröityjä 7 kpl. Tarpeettomat olen aina pyrkinyt jollain aikavälillä myymään. Parhaat kaupat on saanut aihioista, koreista ym. romuista. Niiden siirtelystä saattoi joskus saada jopa jotain vaivanpalkkaa. Sellaiset Minit joihin on uhrannut työtä, osia ym. on mennyt aina persnetolla rajusti. Niitä onkin myyty aina lähinnä lievässä pakkotilanteessa toisen projektin alta. Rakennus tai toinen Mini. Nytkin on seissyt vuosia uudenveroiseksi entisöity umpikylki 65 Vani lämpösessä tallinnurkassa joutilaana (tänä kesänä n. 10 km ajoa kats.konttorille ja takaisin). Mutta kun ei ole ihan pakko niin ei ole viitsinyt kellekään lahjaksi antaa. Ei ole tuntunut kiinnostavan edes minkäänlaisen järkevän tarjouksen vertaa. MR-autossa tosin on minimaaliset kulut säilytellä. 2 Miniä riittäisi meidän perheelle. Travelleri ja Cooper S -64
minorv8 Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Mä olisin myynyt turbon pois, ostaja olis mutta vaimo ei anna myydä. Kumpi siinä sitten on se fiksumpi ?
Idefix Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Minä olen vasta niin tuore Ministeri, että olen vasta osteluvaiheessa. Ja ensimmäistä itse rakennettua Miniä ei myydä.. Varaosia on kertynyt useammankin auton verran ja niitä on luovutettu niitä tarvitseville, yleensä nollanettotuotolla. Periaate on että jos joskut joku tarvii sinulta jotain, anna se...todennäköisesti seuraavaksi tarvitsetkin vastapalveluksen... Ja hyvä on että tavara liikkuu, ei tämä harrastus muuten leviämään pääse...ja harrastusta aloittavat jää "kalliiden" uusio-osien varaan...
mustikka Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Mä olen kanssa aikas tuore ministi ja muutenkin elämää kokematon juniori ;) , joten saatan olla väärä ihminen kommentoimaan... MUTTA... Mulle Mini oli monen monta vuotta vaan haave ja vihdoinkin kun sain sen hankittua, niin oli se TOSI iso juttu. En vois kyllä ajatellakaan myyväni -on sillä niin pirusti tunnearvoa!! Varsinkin, kun se on nyt melkeen kauttaaltaan läpikäyty... Jos rahallisesti ajattelee, ni olishan sitä saanu ihan uudenkin auton, mut olisko siitä nauttinut näin paljon? Ja hei... Kaikki harrastukset maksaa.... JA KERRAN SITÄ VAAN ELETÄÄN!! ;D 8)
club75 Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2011 Ja ensimmäistä itse rakennettua Miniä ei myydä.. vähän samoilla linjoilla olen, on noita kotturoita ollut mutta ainakin mulla tahtoo mennä jossakin vaiheessa myyntiin oli kuin hyvä/harvassa oleva yksilö tahansa esim. oli -82 alkuperäinen 244 turbo, ruosteeton ja hitsaamaton (huom ei koskaan hitsattu), ja josta oli nuorena poikana tullut haaveiltua ja kun sen vihdoin sain hommattua niin n. vuosi ja se oli myynnissä ja myyty (tätäkin voin joskus katua) tuntuu että tuo nykyinen, ensimmäinen ja ite roplatu mini vain odottaa jälkikasvun ajokorttia... ainakin tässä vaiheessa... mene ja tiedä sitten... nykyinen rojekti odottaa jo inspiraatiota/uutta omistajaa Ja hei... Kaikki harrastukset maksaa.... JA KERRAN SITÄ VAAN ELETÄÄN!! ;D 8) Ja toiset vetää pari kolme päivää keittoa naamaan viikossa ja valittaa että kun ei ole varaa hankkia mitään harrastusta/projektia/tekemistä
koirankoppi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 Parasta kauppaa harrastuksen aktiivivaiheessa on vaihtokauppa! Niin palveluksissa kuin tavarassakin! Sitä on harrastettu paljon ja ilman sitä olisi ollut paljon vaikeampaa. Nytkin on koko ajan jotain työkaluja tms. jossain päin lainassa. Tuo on tuttu lause monen tuntemani suusta "en koskaan luovu ensimmäisestä rakentamastani Ministä/muusta autosta", tai "tätä ei hukata ikinä" ;) Omastani suustani myös n. 25 v sitten. Ja kaikki Minit olen laitellut tehdessä sillä ajatuksella, ettei ikinä myydä. Aika harvalla tuntemallani harrastajalla vain enää on niitä kulkupelejä, jotka oli 25v sitten. On toki niitäkin
simonits Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2011 itselläni on vanha 60luvun mini jonka olen päättänyt pitää itselläni,muutama vuosi sitten myin kaikki muut minit pois 5kpl ja kaksi pakettiautollista varaosia pois, jätin ainoastaan harvinaiset osat itsellen.Mutta nyt kun katselee mitä varaosista pyydetään niin mielestäni ei kannata antaa osia ilmaiseksi ei edes halvalla vaikka kuinka ois harrastemieltä.aina välillä tulee mieleen mitä teen minillä mutta onneksi on mahdollisuus viedä mini muutamaksi vuodeksi toiseen talliin pois silmistä niin sen jälkeen alkaa taas kiinnostaa kyseinen mini.minun mini harrastukseni on tällähetkellä osien metsästys mitä vaikeampi osa on kyseessä sitä mielenkiintoisempi,joitakin harvinaisempia olenkin onnistunut hankkimaan.jokainen harrastaa tyylillään mutta mielestäni on tärkeää että harrastetaan :)
koirankoppi Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2011 Vaikka ne ns."harvinaiset" osat teoriassa ovat rahallisesti arvokkaita, niin todella vähän on niitä jotka niistä oikeasti mitään maksaa. Ainakin siittä porukasta joka rakentelee itse autonsa. Maksavia "asiakkaita" löytyy joitain niistä, jotka teettävät kaiken ulkopuolisilla. Joskus kun inventoi omia ns. "harvinaisia" osia ja hinnoittelee mielessään jos möisi, niin huomaa ettei kyllä itsekään olisi valmis maksamaan sellaisia hintoja ;) . Ja sinne hyllyihin ne jää. Onneksi aktiivi harrastusaika osui siihen ajankohtaan, että niitä "harvinaisiakin" osia sai halvalla ja löysi. Vaikkei se tietysti silloin siltä tuntunut. Toisaalta on sääli että ne "harvinaiset" osat päätyy keräilijöiden hyllyihin seisomaan. Niinhän se on postimerkkien ja rahakokoelmienkin kanssa, että sitten joskus perikunta hukkaa ne jonnekin.
Taisto Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 2011 Tuttu tunne. Myyntiä on tullut harkittua aina välillä. Silti kun joku kysyy autoa ostaa, jaksaa aina sanoa että ei ole myynnissä. Taannoin tein ruutupaperille myynti-ilmoitusluonnoksen ja emäntä löysi sen parin päivän päästä. Tuli kysymys että oletko myymässä miniä? Sanoin että tuli mieleen, että jos keksis sen tilalle jotain uutta... Emännän vastaus: " Mitä selität pojalle(nyt 2.5v) sitten, kun se alkaa ymmärtää millainen auto on ollut ja myity pois?" Mitä terävää tuohon nyt olisi pitänyt vastata? Mini R1:sen koneella onkin oiva ensi auto juuri kortin saaneelle :D
jane Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2012 Hei! Jos sinulla toimiva Mini, eikä sopivaa aihetta myyntiin, niin sanoisin että älä myy! Se fiilis kun ajelet Minillä pitkin maita ja mantuja, mutkaisia teitä, se on aivan ..sanoinkuvaamaton, pitää olla minifiilistä.Itsellä ollut n. 10 vuotta sattuneesta syystä mini -79 tallinperukoilla ja se muisto siitä kuinka mini kulkee mutkaisella tiellä on pakko kokea joskus vielä, siinä syy että "minttu "seisoo tallissa.
Guest Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2012 En pystyisi vain ikimaailmassa myydä, vaikka on käynyt mielessä, sillä on vain niin hyvä ajaa :)
P Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2012 Aika harvalla tuntemallani harrastajalla vain enää on niitä kulkupelejä, jotka oli 25v sitten.On toki niitäkin tulevana syksynä,marraskuun alussa tulee 22vuotta siitä kun se sininen -79 Mini tuli omistukseeni vaikka ajokorttia ei silloin ollutkaan. ei ole ollut myytävänä eikä tule olemaankaan vaikka onkin ollut muutama (ehkä 5 ??? ) välivuosi katsastuksen kanssa ;D onhan siihen moneen kertaan ehtinyt kyllästymään(niinkun nytkin...) ja varsinkin silloin kun on joku itse viilattu kone hajonnut,perävälityksen pikkupyörät+keskitappi pettänyt (tän koirankoppi ainakin muistaa kun pelasti mut ja Minin Ruskosta joskus 90-luvulla tojotalla+trailerilla) tai kun on tehty jotain peltiremonttia. kuitenkin,olen Minin 3s omistaja ja ajomäärä on muistaakseni jotain 260tkm ja olihan se hitsaamaton kun se mulle tuli mutta alkuvuosien talvikäyttö oli jo ottanut otetta Minin pelleistä :( ehkä taas jonain vuonna jopa ajankin tällä Minillä,katsotaan josko joskus huvittaisi :P
axn1 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2012 tota minulle voi myydä mininsä tai "antaa hyvän kodin" oon nyt näille kyllä hurahtanut totaalisesti. rikkinäinenkin käy :) semmonen tuhannen jörön pelikii menis tai alle O:-)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään