Jump to content

AUTTAKAA miestä mäessä!!


Banze84

Recommended Posts

62-Vanin keulapellissä ei alunperin ole ollut sitä "mustaa alumiinilätkää"

Se musta alumiinilätkä on ollut alunperin aina kiinnitettynä 2:lla peltiruuvilla jäähdyttäjän tuulitunnelin yläpinnalle kaikissa 60-luvun Mineissä.

Taisi tulla vasta silloin sinne keulapeltiin kun "tuulitunneli" poistettiin korista Mk3?

taas oppisi jotain uutta, siinä jäähdyttäjän tunnelin yläpinnalla oli tosiaan kaksi pientä reikää jossa on joskus ollut se alumiinilätkä, eipä ollut enää.

mahtaako tuo valmistenumeron alku M-AV4L- olla myös austin vaneissa? en tiedä onko omani austin vai morris. jos jollain on 62 vani missä eri alku numerot niin laittakaa tietoa. voi helpottaa omien papereitten löytymistä trafin tietokannasta.

Link to comment
Share on other sites

Mk1 ja Mk2 Austin Cooperit alkaa C-kirjaimella, Morris Cooperit K-kirjaimella. Muut Morrikset M-kirjaimella, lieneekö Austinit sitten A-xxx ?

 

Edit: täältä tietoa:

 

http://mk1-performance-conversions.co.uk

 

sieltä valitsee technical ja body ja alimpana VIN

 

Yritin linkittää suoraan mutta ei pelittänyt...

Link to comment
Share on other sites

Teilläpäin ei kats.mies ole tainnut koskaan verrata rekisteriotteen ja tuon lätkän numeroita! ;)

Sillä tuo EI ole rungonnumero.

Harvinaisen typeriä katsastusmiehiä! Sinun onneksesi!

Link to comment
Share on other sites

Koittakaa nyt kaikki uskoa, että OIKEA rungon/alustannumero on meistetty KORIIN, eikä mihinkään pistehitsillä tai niitillä/ruuvilla kiinnitettyyn palaan.

Hienoa että jossain on niin hyväuskoisia ja tietämättömiä kats.miehiä Minejä kohtaan. :)

Tampereella ei ole!

Link to comment
Share on other sites

niimpä.... Minullakin noita oli kolme eri numeroa kiinni, yksi lattiassa, yksi konepellin lukkopellissä, ja yksi tuulitunnelin päällä (sen alumiinilätkän paikalla). Ja yksikään niistä ei tosiaan ole runkonumero...

 

sillä tässä vaan kyselin että jos katsastusmies kerran on tuon "runkonumeron" katsonut, niin todennäköisesti on sitä silloin papereihin verrannut...eli ilmeisesti tuo numero kuitenkin on sama kuin mitä papereissa on... ;D

Link to comment
Share on other sites

Siinä lukkopellissä oleva pistehitsattu lätkä 60 lukulaisissa ilmaisee ns. korin numeron, joku löytyy alkuperäistodistuksesta, jonka voi tilata Englannin arkistosta.

Se selvittää onko mahdollisesti kori vaihdettu. Mistään Suomen asiapapereista, rek.ote ym. sitä numeroa ei löydy.

Tosin voihan senkin lätkän irroittaa ja vaihtaa toiseen koriin.

Katsastuksessa/rekisteröinnissä sillä, eikä muillakaan "irtolätkillä" ole mitään virallista merkitystä.

Siis jos numeroita oikeasti aletaan tutkimaan ;)

Link to comment
Share on other sites

Tuo on hanttarin lattiassa tuo lätkä. No tuoota kyllä me verrattiin konttorilla tota numeroa paperissa oleviin numeroihin mutta kun sai niin heikosti selvää niin siirryttiin eteenpäin katsastuksessa :D

 

Ite joskus myös katsellut kun porin suunnalla on lyöty jälkeeppäin tommoset saman tyyliset laput sierraan ja ladaan :) Mutta tosi asia se on ettei tuollaista saisi olla ja talvella kun alan rakentaa tota uudestaan niin lyön sen numeron lattiaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...