Rauno Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 Moronta taas tuleeko vanhoista saranoista hyvät uusilla puslilla ja tapeilla (kiinnitysruuveilla) Kokemuksia ? Onko helpompi ostaa uudet saranat ? Tosin maksavat aikatavalla. Mistä tommottii tuumasia kierretappeja saisi (tietysti työkalukaupasta, mutta onko ns. minikaupoissa valmiita tappisatseja ? Kiitos jälleen kerran. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
meerha Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 tuleeko vanhoista saranoista hyvät uusilla puslilla ja tapeilla (kiinnitysruuveilla) Kokemuksia ? Itse ainakin olen saanut korjattua puslilla ja tapeilla. Katsoo vain, että aihio ei ole valmiiksi liian huono tai jonkun valmiiksi pilaama. Tuolta olen tilaillut erilaisia tappeja, kalvaimia ja helicoil-sarjoja. http://www.chronos.ltd.uk/ Toimitus on ollut myös aika ripeää. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2011 Riippuu aihion kunnosta saako hyvät, usein ne on muutoinkin kuluneet ja jäävät klapaamaan vaikka tapit ja puslat uudet. Viimeksi kun tilailin tuollaiset ne oli mun mielestä vielä kohtuu hintaisia ja laadultaan tosi hyviä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Rauno Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Just tätä mä pelkään - että puslaaminen ei riitä. Kun ne on läpeensä kuluneita ja syöpyneitä. Tarttee miettiä mille alkaisi. Satsi saranoita maksaa suomessa jotain 155€ jaettuna neljällä se tekee noin 40-50€ per sarana rahteineen. Kiitos jälleen palautteesta :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Itselle ei vielä ole vastaan tullut saranaa, jota ei olisi saanut korjattua. En epäile, että sellaisia ei olisi, mutta aika huonosta saa vielä saranan tehtyä. Jos saranan pusla on jo kulunut puhki voi sen holkittaa paksummalle holkille ja tapille. Itse laitoin viimeksi muistaakseni 6 mm tapit. Noita tappeja saa ihan laakerikaupoista. Puslat tehtiin ihan messinkiputkesta. Rokot voi puhaltaa ja palkata. Alkuperäisissä saranoissa on myös materiaalia, joten siitä voi poistaa hiomallakin. Toisaalta uudet on uudet, joten helpommalla siten pääsee, mutta minulle hinta oli liian suolainen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Idefix Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 puhumattakaan että uudet ei ole alkuperäiset ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Rauno Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 No heittäkääpä vielä, mikä kierre niissä kiinnitysruuveissa on. Jos vaikka jostakin tapin hommaisi. Kun en omista sorvia/jyrsintä, vain tavallisia pienen tallin käsityökaluja, niin rakentamiselle tulee hintaa (jos juoksuttaa osia koneistamoissa ja etsii sopivia materiaaleja). Mutta olisi se hienoa jo itsellä olisi sellainen verstas (tai edes kaverilla ;D ) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Sama kierre kuin moottorin ja laatikon kiinnitys pulteissa, itse laittelin viimeksi niistä soveltaen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Oisko 5/16-24 UNF, vai oliko niinkin pieni kuin 1/4-28 UNF. No kuitenkin mittaamallahan tuo selviää. Jos ei tuumien mittaaminen onnistu, niin 1/4 on 6,35mm ja 5/16 on 7,94mm. Muistakaa myös, että jos vaihtaa uudet tapit ja holkit alkuperäisiin saranoihin, ei ne saranat silloin enää ole alkuperäiset ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Jos saranan vastapuoli on kovasti väljä hahloon, eli roikkuva ovi kuluttanut, niin silloin ei heloilla/tapeilla saa ainakaan kovin pitkäaikaista korjausta. Itsellä on aina ollut vara valita romukasasta parempia aihioita, mutta tottahan ne hyvät loppuu kun uusia ei tule. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Jos saranan vastapuoli on kovasti väljä hahloon, eli roikkuva ovi kuluttanut, niin silloin ei heloilla/tapeilla saa ainakaan kovin pitkäaikaista korjausta.Itsellä on aina ollut vara valita romukasasta parempia aihioita, mutta tottahan ne hyvät loppuu kun uusia ei tule. Tätä meinasin kans et jos sarana kulunut liiaksi ei siitä heloittamalla uutta saa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Rauno Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2011 Joo niin minäkin, en vain osannut ilmaista. Onhan noita romuja, mutta karmee valkkaus, parin auton saranat kun irroittelee ja puhdistaa, ja lopuksi joutuu hylkäämään.... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään