MikkoViitala Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2011 Laitetaanpas tännekin: Olisko kellään ideoita miksi tuota vanhaa tappia on hitsattu? http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini+2010/IMG088.jpg Ja minkähän pituinen sen pitäisi oikeasti olla?
MikaJ Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Sitä on hitsattu pidemmäksi sen takia kun kytkimen muut vivustot on kulunut, ja tuolla tavalla koitettu saada kytkintä toimivammaksi. Toimii kyllä tilapäisratkaisuna tiettyyn kulumaan asti, mutta tietenkin suositeltavaa on vaihtaa kytkimen vipuvarsi ja se palikka mitä vipuvarsi työntää paineasetelmaan päin. Kuvista katteltuna tuo uusi on ihan oikean pituinen, vanhaa on jatkettu todella roimasti, mikä kielii täysin loppuunkuluneista kytkimen vivuista.
minorv8 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Joskus tuli sellainen viritys vastaan missä työsylinteriin oli survottu kaksi mäntää peräkkäin (ei ollut ilmeisesti hitsauskonetta millä jatkaa tota tappia...) ;D
MikkoViitala Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Ahaa kiitoksia tiedosta. Eli jos vaihdan vielä sen akselin mikä menee kytkinkopan läpi ja missä on ne rajoitin mutterit niin sitten se toimii oikein? Tämä tilapaisratkaisu on muuten kestänyt 10vuotta ja tietysti mulle sopivasti lopetti toimintansa :) Niin ja kaikki muut osat olenkin jo ulkopuolelle vaihtanut.
Kimi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Tappia jatkettu kun siihen on vaihdettu työsylinteri, jonka kiinnitys on edempänä (verto) kuin alkuperäisessä. Verto ja vakion kiinnityskorvat on eri etäisyydellä, eroa noin 3 cm. /Kimi
Idefix Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 aaaa-aivan..Se selittääkin että miksi jotkut jatketut tapit on niinkin pitkiä...minulla on noita tappeja jotka on jatkettuja on vajaan sentin verran pitempiä kuin uudet..... Ja minä olenkin ihmetellyt mitkä minulla hyllyssä on kaksi työsylinteriä jotka on erilaisia....
MikkoViitala Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2011 Noup kun vertossahan se ilmausruuvi on ylöspäin. Ja tässä on ihan siellä päässä se ilmaruuvi
minorv8 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2011 Eli jos vaihdan vielä sen akselin mikä menee kytkinkopan läpi ja missä on ne rajoitin mutterit niin sitten se toimii oikein? Aika suurella todennäköisyydellä tuon akselitapin pesä (mihin se kytkimen vivun kuulapää uppoaa) on myös kulunut kuopalle. Jos siellä on esim. 1 mm syvä kuoppa niin työsylinterillä se tarkoittaa usean millin liikettä. En muista tarkkaan mikä sen kytkinvivun vipusuhde on mutta kaikki ylimääräinen kuluminen on mekanismissa pahasta. Mulla oli cooperissa käytännössä kaikki roina uutta mutta kumiletkulla kytkin ei vain suostunut toimimaan. Teräspunosletkulla toimi niin kuin pitikin. Ota niistä sitten selvää ::)
MikkoViitala Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2011 No mulla alkaa olemaan kaikki kytkimen ulkoiset osat uusia. Täytyy pitää mielessä tuo letku homma jos ei ala pelittää
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään