MiniABC Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 jarrupolin painuu liki lattiaan, mahtaako olla 40v vanhassa minissä enemmän luonteenpiirre kuin vika? Jarruja olen yrittänyt ilmata, mutta sillä ei käytännössä mitään vaikutusta asiaan ollut... päinvastoin tuntuu että polin jopa entistä syvemmälle painuisi. auto toki pysähtyy mutta ei kyllä voi sanoa mitenkään tehokkaaksi jarruttamiseksi tällaista :-) Katsastus olisi edessä ja mietityttää että mahtaako tällaiselle läpi mennä.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Onko rummut joka nurkassa? Säädä kengät mahdollisimman lähelle, melkein laahaamaan.Jos niissä ilmaa olis, pitäisi useammalla polkaisulla jäädä ylemmäs. Eturummut säädetään kiertämällä säätöruuveja pyörimissuuntaan.
MiniABC Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 joo, rummut joka kulmassa on... keulan säätöruuveja en vielä tarkemmin tutkinut mutta takapäässä olivat NIIN ruostuneet jumiin että oli mission impossible niitä saada liikkumaan. Tietty voisi säätöruuvin säädön korvata laittamalla jotain peltiä tms. siihen säätöruuvin kohtaan, missä se säätö pitäisi luonnostaan tapahtua. Ja silleen saisi kenkiä hieman ulommas.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Empä suosittelis, ainoa keino saada ne järkevästi säätöihin, on saada ruuvit liikkumaan. Liuotus hoitoa kehiin.
Mini1380 Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Joo kaikenmaailman vippaskonstit jarruissa on aikast vaarallista touhua kun ne voi laittaa kuntoonkin. Ei kyllä kauhea ihme jos poljin menee pohjaan jos ei jarruja ole säädetty lähelle (etupäässä muuten sit 2 säätöruuvia poislukien vanhimmat mallit)
koirankoppi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 Jos jarrut on tuossa kunnossa että säätöruuvit on yhtä puuta, niin kyllä ainoa konsti saada kunnon jarrut on purkaa kaikki palasiksi, tarkistaa/uusia kaikki kulahtaneet osat ja herkistellä säädöt. Veikkaan ettei mikään liuotushoitokaan ulkopuolelta enää auta, vaan reilusti purkuun ja kuumilla säädöt auki, putsata ja rasvata kuparirasvalla kierteet. Mahdollisesti joutuu uusimaan taakse säätöruuvit ja pahimmassa tapauksessa ainakin eteen jarrukilvetkin. Edessä ympäripyörivät saadöt. Kyllä rumpujarruista saa hyvät kun kaikki vaan on kunnossa.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 MiniABC:tä ei varmaan enää tässä vaiheessa kevättä huvita käydä isompiin remontteihin, kun on jo myöhäistä. Itsekin törmäsin tossa pari talvee sitten takajarruihin joitten säädöt ei lähteny liikkumaan edes kuumentamalla. Tai lähti, mutta kierteet meni. Joutu hommaamaan "uudet" kilvet.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään