soppa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Talvi unet lusittu ja ajot alkaa.... Nyt olisi aikaa tutkia myös vikoja kaiken muun kiireen loputtua, joten vikaan joka on alusta asti ollut: Nopeusmittari neula heittää jatkuvaa "vipatusta" eli jos ajan navigaattorin mukaan esim. 60km/h niin neula soutaa 40-90km/h välillä...?! Uusein silloin rakentelu vaiheessa vaijerin mutta ongelma ei loppunut, kummassa vika? Moottorin vai mittarin päässä? Itse kuvittelisin että moottorin puolella jos esim. "pesä" johon vaijeri menee, on pyöristynyt? Sinneppäs ei vaan näe, joten onko muuta mahdollisuutta kuin nostaa kone pois? Toivottavasti vika olisi mittarissa, vai onko mahdollista?
Purtsi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Kyllä se vika voi olla mittarin päässäkin mikäli se kolo mihin se vaijeri menee, niin on pyöristynyt. Näin on käynyt itsellä yhden mittarin kohdalla. Mittarin irroituksellahan se selviää :)
koirankoppi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Pitääkö matkamittari kutinsa? Vai toimiiko ollenkaan ;) Jos matkamittari pitää kohtuutarkkuudella paikkansa, niin voisiko olettaa että vika on nopeusmittarissa. Itse veikkaisin muutenkin mittaria.
Idefix Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Minun veikkaus osuu myös mittariin. Tarkista että magneettipyörä ei ole liian lähellä vastelevyä tai taittunut, jolloin se hipaisee vastelevyä ja tempaisee sitä mukaansa. Minullakin hyppi 40 - 100 väliä tasaisesti pihatiellä ajaessa, ja syynä oli vähän epätasainen magneettilevy.
soppa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2011 kyllä matkamittari pitää suurin piirtein paikkansa, joten vika siis mittarissa. Täytyy ottaa irti ja tutkia sen sielun elämää. Olisko jollain räjäytys kuvaa?
soppa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2011 Minun veikkaus osuu myös mittariin. Tarkista että magneettipyörä ei ole liian lähellä vastelevyä tai taittunut, jolloin se hipaisee vastelevyä ja tempaisee sitä mukaansa. Minullakin hyppi 40 - 100 väliä tasaisesti pihatiellä ajaessa, ja syynä oli vähän epätasainen magneettilevy. Mittari purettu ja vastelevyn pinnassa oli selvät hankaus jäljet. Magneetti osassa oli jotain "röpöjä" pinnassa, ne poistin ja öljysin kaikki paikat mutta silti seilaa muttei ehkä niin paljoa kuin ennen. Mites sitä vastetta tai magneettiosaa saisi liikkumaan toisiinsa nähden paremmin? hiominen vai mikä? Mielestäni siinä neulan "tangossa" oli vähän reilun tuntoisesti klappia joten eläisikö se liikaa mukana ja näin ollen nappaa kiinni välillä? Mikä neuvoksi?
soppa Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2013 Uppia!! Edelleen sama ongelma vaivaa, eli viisari seilaa omiaan.... Miten se mageneettilevyn ja vastalevyn pitäisi olla toisiinsa nähden? Pienellä välyksellä varmaankin, muistelisin että ne saattaa hiukan ottaa toisiinsa?! Olisiko jotain korjaus ehdotuksia? t, Marko
soppa Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Tarttis nyt muidenkin ajatuksia miten korjata vai onko uusi mittari ainoa vaihtoehto.... Katsuri ei välttämättä pidä jos mittari seilaa jo piha testilenkillä 0-140km/h :-\
MikkoViitala Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Vikaan en osaa sanoa kun itelläkin heittelee 70km vaihissa 60-90 välillä mutta missäspäin suomea olet? Jos oot oulun suunnalla niin voidaan kokeilla mun mittaria siellä paikalla. Sillähän se selviää onko se mittarissa vai muualla.
soppa Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Kiitos tarjouksesta mutta Raumalta on vähän matkaa Ouluun ;) Vikaan en osaa sanoa kun itelläkin heittelee 70km vaihissa 60-90 välillä mutta missäspäin suomea olet? Jos oot oulun suunnalla niin voidaan kokeilla mun mittaria siellä paikalla. Sillähän se selviää onko se mittarissa vai muualla.
kemini Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Minulla aikoinaan samanlainen vika ja syyllinen oli kuitenkin loppujen lopuksi vaijeri, joka oli liian tiukalla mutkalla. Voitelin ja etsin vaijerille suoremman reitin ja vipatus loppui.
minorv8 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2013 Ota vaijeri irti ja pyöritä akkuporakoneella mittaria. Katkaistu naula pelittää hyvin apuna. Jos edelleen lepattaa niin mittari viallinen. Jos ei niin kantsii tutkia vaijeria.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään