MikkoViitala Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2014 Aattelin harjoitella tohon kanteen et jos sitä tekis ja ei tippuis hevoset 20% enempää mutta pietään mielessä :)
MikkoViitala Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2015 Tuossa uudenvuoden aattona tuli haettua motivaatio/kokeilu-vanne matkahuollosta eli miniliten 10x6 et -7 niin pitihän sitä mennä eilen kokeilemaan tallille. No kyllähän se tulee sieltä sen 2-3 senttiä yli kaaren seka edessä ja takana mutta aikalailla saman verran saisi vannetta viedä sisälleppäin ennenkuin osuu mihinkään. Tarkoitus olisi päästä vanne hommasta ilman levikkeitä kun en ole vielä hianoja löytänyt ja tänä vuonna kopan ulkokuoreen kosketaan niin vähän kuin mahollista. Hiano vanne on kyllä tuo mutta yritin etsiä saisiko sitä eri et:llä mutta jotenkaan en löytänyt kun illasta kattelin? Ja muistaakos kukaan äkkiseltään mikäs se on normi 4,5 peltivanteen et? Olen jotenkin tykästynyt "levipelleihin" ja mieteskelin sellaisiakin tuossa. No tuota vanne politiikkaa kerkiää vielä miettimään ennen kesää kun on vielä pikkasen muutakin hommaa :) Purin samalla kuskinpuolelta navan poies ja oli kyllä aika työläs homma kun kaikki nivelet olivat ensin tosi kovasti kiinni ja kun lähti auki niin pyörivät omassa kupissaan. No mutta sain kuitenkin purettua kuskinpuolen ja tässä joku päivä käyä sen hanttarinpuolen purkamassa.
Ado50 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Minin vakio 10" peltivanne on muuten 3½" leveä, eikä 4½". Täällä on varsin kattavasti tietoa Classic Minin vanteista http://www.wheeldictionary.net/
MikkoViitala Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Jotenkin olen aatellut että se on 4 1/2 mut tuo taitaa sitten olla coopperin vanteen leveys. Kiitos paljon tiedosta!
minorv8 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Yleensä nivelien mutterit lähtee helposti irti mutta kartiot on piukassa. Jos kartiot pyörii esim. kasatessa niin laittaa pikkuisen painoa vaikka tunkilla niin on kelpompi kiristää. Aiotko säilyttää rumpujarrut ? Jos laitat levyt niin kantsii sitten huomioida että levyt tulee enemmän ulos kuin rummut ja siten vaikuttaa myös vannevalintaan.
koirankoppi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2015 4 1/2 vanteitakin on kahdella eri offsetillä. Sisäänpäin ja ulospäin levittäviä. Sisäänpäin levittävät 4 puolikkaat sopii ilman levikettä, myös levyjarrujen kanssa, mutta voi olla aika hankala löytää. Puhun peltivanteista.
MikkoViitala Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2015 Ai perhana en muuten lainkaan aatellut että levyjarrut tulee kauenmas. Tuossakun tallilla kävin niin mittailin että peltivanteella jää kanttiin noin 4cm mutta tämä toki mitattuna takapäästä kun kattelin että aikalailla sama kummasta päästä mittaa. Pitääpi vähän mietiskellä lisää. No onneksi on aikaa :) Ja kiitos taas tiedosta.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2015 Levyjarrujen kanssa käytetään takana jarrurumpuja, jotka levittävät yhtä paljon.
MikkoViitala Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2015 Kävin eilen ottamassa hanttaripuolen navankin irti ja yllätys kumma se oli paljon helpompi/nopeampi homma kuin kuskinpuoli. Toki laitoin viikko sitten irroitusaineet muhimaan niin niiläkin saattoi olla tekemistä. Ainoa mitä en saanut auki oli vetarin mutteri mutta nivel oli sen verran heikossa hapessa ettei tuota tai noita akseleita laiteta paikalleen missään tapauksessa. Tänään jos menis niitä jousituksen kumeja vielä ihmettelemässä ja alkais miettimään että purkaisko takapäänkin poies jotta näkin mitä se on syönyt.
MikkoViitala Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Kyllähän tämän minin rakentaminen vastustaa ja kunnolla. Taloon jossa talli on tulee putki/asbesti-remppa ja tämän kuun aikan pitää sirrtää kimpsut ja kampsut poies. Onneksi kaverin tallille saa viedä auton ja katotaan rakennetaanko se siellä loppuun. Kävin sitten kasaamassa navat takaisin ja myös ulkokuoren paikalleen. Meinasi olla nuo ikkunat vähän vaikia laitttaa yksin ja ilma köyttä. Toisaalta ei niit yksin köyden kanssa olisi saanut laitettuakaan. Nyt vasta huomasin että kuinka huonosti ja väärässä kohtaa tuo maski on ollut koko ajan. Keskitin sitä vähän paremmaksi mutta pittää siihen varmaan jotain keksiä. Tänäänhän muuten mini näkyy miss farkkusuomessa kun oikein tarkasti kattoo :D
MikaJ Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Ei siinä ikkunan laitossa mitään köyttä käytetäkkään. Tässä esimerkki miten se lasi kuuluu paikalleen laittaa: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wI0x36fJpDw#t=443
MikkoViitala Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Tottahan sen noin saa laitettua jos haluaa että siinä menee kauemmin, kastella kaikki paikat ja rikkoa ruuvimeisselillä tiivisteen. Oli pakko lopettaa kattominen tohon kohtaan missä se lykkäs ruuvaria ja ilman teippaamista vielä lasin ja tiivisteen väliin. Mutta tapansa kaikilla itse suosin kyllä narulla laittamista niinkuin varmaan aikas moni muukin tiivistelaseja laittavat.
Mini1380 Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Niin no lasialan ammattilaiset laittaa sen nimenomaan ilman köyttä, köyden kanssa laitetaan ihan erilaisella tiivisteellä olevia laseja. Ja siihen on olemassa ihan omat työkalunsa.
MikaJ Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Ruuvimeisseli nyt on vähän karu työkalu tuohon, mutta noin kiilanauhalliset lasit laitetaan paikalleen.
Ado50 Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 30 harrastusvuoden aikana on tullut laitettua Minin tuuli- ja takalaseja varmasti 100-200 kappaletta. Alkuun taistelin lasit narun ja apumiehen kanssa paikoilleen. Välillä naru "repi" tiivisteen reunan rikki tai sitten takalasin ympäryksen verhoukset . . . mutta onnistui se homma noinkin. Kerran sitten silmäilin alkuperäistä korjaamokäsikirjaa ja siellä kerrottiin lasin asennuksesta juuri tuolla tavoin kuin tuossa juutuupin videoleikkeessä tehdään. Seuraavan asennuksen tein ohjeen mukaan ja havaitsin että aikaa menee vain n. kolmasosa siitä mitä narun käyttäminen vaati enkä tarvinnut apulaistakaan. Verhouksetkin pysyivät paikoillaan ehjänä eivätkä tiivisteetkään vaurioituneet. Jokainen toki tekee niin kuin itse haluaa mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan korjaamokirjan asennustapaa! Mini1380 1
FD100L Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2015 Puulasta on huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kun ruuvimeisseli tuohon hommaan ja nimenomaan hosumista ja kiirettä kannattaa välttää mahdollisuuksien mukaan. Kaveri on hyvä olla apuna.
MikkoViitala Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Ite käytin sellaista muovista verhoilutyökalua mutta omasta mielestä mitä muita laseja on tullut laitettua niin narulla helpompi. Mutta en tästä asiasta enään kaiva verta nenästä kun näköjään olin väärässä. Tilaiilin tuossa rumpujarrujen osia työpaikalle kun saattaa olla että tuo tallikuvio romutti levyjärrujen hankinnan. Onkohan tuo asennussarja kauhian erillainen etu ja takapäässä?
tailke Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2015 Ei yhtään yhteistä osaa etu/taka sarjoissa. Katso Sparescenter: Eteen GBK1733 + 27H3753 Taakse GBK 1834
MikkoViitala Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Tälläi kesäloman ruottin autofestareiden jälkeen iski kauhia kipinä tehä mini kuntoon ja niin menin tekemään 850moottoria minkä kävin hakemassa torniosta. No ensin tappelin pari päivää vauhtipyörän kanssa joka ei sitten lähtenyt ei millään poies ja vain kaikki työkalut hajosivat. No sitten aattelin et otan nyt ainakin kannen poies kun näytti että oli yhen venttiilin sokka lähtenyt kävelemään. No yllärinähän oli jäljet parissa pytyssä mutta olihan tekniikka aivan liian halpakin että olisi ollut kunnossa. Toki moottori oli seissytkin jonkin aikaa kun pahan näköstä oli myös palotilat ja vesireijät. No leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :)
hartsa112 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 tuo ulosvedin käy heikoksi noiden kulmarautojen kohdalta... se on meinaan tiukka... itse sovellettiin kanssa ulosvedintä kun eihän sitä ostaa voi ;) ainakaan pe-la yönä 00-02 välillä saa mistään... meillä oli 5-6mm lootua noi jalat... https://youtu.be/wUU7G2e1m6E kylläkin Verton irroitus mutta tuo on aika jämerä ulosvedin käytössä... mutta aika tiukassa oli itselläkin tosiaan...
MikkoViitala Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Taidan siirtyä alkuperäiseen suunnitelmaan ja vien ton alkuperäsen 1000 moottorin koneistukseen ja teen sen uusilla osilla. Koneistus hommat oli 330€ kun kävin kysymäs kuukausi takasippäin ja tämä sisälsi molempien tasojen suoristamisen ja porauksen. Männäthän oli kanssa joku 300€ kun niitä kattelin. Tästä 850 vois tehä vaikka pöydän tai sitten tekkee senkin kuntoon ku kerkiää.
tailke Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kovin on "rimpulan" näköinen ulosvetäjäsi. Tässä pari kuvaa omasta ulosvetäjästäni, jolle kaikki eteen tulleet vauhtipyörät ovat antautuneet, jopa väärin tehdyn kasauksen takia kiinni hitsautuneet. Saa ottaa mallia!
MikkoViitala Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Niin siis kuvassa se ulosvetäjä mikä hajosi. Tämän jälkeen oli aikas paljon järeempi ulosvetäjä.
faake Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Kartio on välillä todella kireällä vaikka olis järeätkin vetimet käytössä. Kuvista en erottanut missä asennossa kampiakseli mahtoi olla, siinähän piti jotkut männät olla ylhäällä(oliko 1 ja 4) ettei se c kirjaimen näkönen sokka vai miksi sitä nyt sanois, pääse liikkumaan ja estämään vauhtipyörän poispäin liikkumista.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2015 Asennolla ei ole merkitystä irti-otettaessa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään