minorv8 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Jakopää puoleiset kaksi pulttia on aika helppo missata, tarkista että ne on irroitettu. Ne on monesti paskan peittämänä.
Mini1380 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Jos meinaat tota "välittäjäpyörän"-päittäislaakerin öljyuraa niin kyllä se sinne kuuluu vai mikä oli mielessä? Piukassa ne monasti on jos on paljon silikoonia ja myös minorv8:in mainitsemat 2 ruuvia jää helposti huomaamatta.
Turbo 69 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Ja kun kaikki pultit irti, helpoiten saa irtoamaan kampeamalla varovasti kytkinpuolelta laakeripukin ja laatikon välistä.
MikkoViitala Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Yritin kyllä tarkistaa että kaikki pultit on poissa mutta pittääpi kattoa vielä kun sinne ensi kerralla menen. Kiitoksia neuvosta :) Jep juuri sitä uraa tarkoitin kun ei ole ennen tullut vastaan.
minorv8 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Niitä välipyörän paksuja shimmejä on sitten liuta eri paksuisia. Eli ei ole ihan se ja sama millä läiskit paketin kasaan. Mä olen säästänyt nuo shimmit puretuista koneista jotta olis suht hyvä lajitelma millä sitten säätää tuon rattaan välys.
MikkoViitala Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2013 Kiitoksia pittää pittää mielessä :) Eka kerta kun on kun minin moottoria puran niin kaikki neuvot on enemmänkin kuin toivottuja.
MikkoViitala Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2013 Eihän sitä kerinny vappuna kuin miettimään että mites ton minin kanssa kun tuntuu olevan pikkasen liikaa projektéja. Tulin siihen lopputulokseen että koppa hitsaillaan vasta talvella mutta moottoria tehään tässä aina kun kerkiää käyttis projektiltaja "piha" töiltä. Löysin hyvän moottoripukin :) http://imageshack.us/photo/my-images/577/img0893gw.jpg/
MikkoViitala Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2014 Nonniin nyt olis tallikin hommattu täältä rollosta ja kaikki muut rojektit hävitetty vain siksi että sais minin kuntoon ensi kesäksi. Työkaverin kanssa löytiin veto piällä että liikkuuko sen 309 sauna mersu ennen miniä ylläksen huipun päälle! Täytyy varmistaa että näin ei käy. Tuli otettua pari kuvaakin eilen kun kävin uuteen talliin viemässä hynraillisen minin osia
MikkoViitala Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2014 Mini käytiin eilen hakemassa rolloon. En tiiä olis varmaan pitäny olla vähän pidempi kärry :) Enään vaan pikku tallin järkkääminen ja saa alkaa tekemään.
minorv8 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2014 Juu kärry on Minin haalaamiseen alimittainen. Ja tallissa on liikaa tilaa, ei siellä pääse tunnelmaan :-) Pitää olla kaikki paikat romua täynnä.
MikkoViitala Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2014 Vieläkun tuo mersu (kyseessä ei ole minun merseeres) vaihtuu tuosta subaruun niin pitää varmaan hommata toinen mini et olis tunnelmaa :) Oli muuten minissä vasen eturengas jumissa mutta eipä tuo kauhiasti haitannu railerille saantia kun oli vielä vinssikin millä se vedettiin kyytiin. Huomenna pitäisi mennä tarkastelemaan (muistelemaan) mitä kaikkea sitä onkaan tekemistä kopassa ja suunnittelemaan miten auton saa pikkasen maasta ylöspäin. Töissä suunnittelin tälläistä ideaa http://www.motonet.fi/fi/tuote/807509/Moottoripyoranostin-max-680kg-140-410mm + eurolava mutta pittääpi kahtoa vielä.
MikkoViitala Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2014 Tänään pääsi taas tallille ja yllätys kummastus se lohkohan lähti melekein itestään irti laatikosta kun otti pinnapultit poies yläpuolelta ja käänsi moottorin väärinpäin ja vähän kampesin sinne väliin isoa lenkkiä. Kaikki lähti nätisti irti ja yllättäin yksi yllätyskin löyty! eli kampiakaselia on rälläköity ja sitten laitettu jotain maalia? JA kyllä oikiasti rälläköity! Tuossa alhaalla kuva siitäkin. Ja jos joku tietää miksi näin on tehty niin olisin kovasti iloinen siitä tiedosta että tämä on jokin hyväksytty korjaus tapa :) No löyty sieltä toinenkin yllätys kun kaikissa männissä oli naarmut kyljissä. Tai enemmänkin hinkkauman jälet ja ei sellaisia mitä kynnellä tunsi paitsi yhdessä männässä. Lohko oli tarkoitus käyttää koneistamossa oikaisussa mutta katotaan nyt. Männissä oli 040 ja se jamppa minkä sen teki -90luvun alussa oli sen porauttanut mutta kait tuossa vielä on varaa? Kolmas vai kuinka mones tämä nyt jo olikaan kysymys on että kun tuo laatikko on tossa nyt esillä niin onko jotain mitä siihen kannattaa tehä? Muistelisin että itse laatikko taisi olla aikalailla ainut osa mikä toimi silloin kun autolla kerkesin hetken ajamaan. Vielä viimine kuva onkohan mtx:n sarja missä on hyvin milliset ja tuumaset hylsyt samassa. Voin sanoa et tämmöselle jotka tekee kaikenlaisia autoja niin ihan kätsy.
Ado50 Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Minusta tuo kampuran "rälläköinti" näyttää siltä että vastapainosta on otettu painoa pois tasapainoituksen yhteydessä. Olen nähnyt useammankin samankaltaisesti "rälläköidyn" kampuran,
minorv8 Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 28. Marraskuuta, 2014 Ja yhdessä kuvassa (3355 tai jotain) on kevennys ettei hilppaa jakajan käyttöakseliin kiinni. Ei noi kuvat näytä mitenkään ihmeellisiltä.
MikkoViitala Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Oli vaan aikalailla härskin näköinen kun ei oo ennen tuollaista tullut vastaan :)
koirankoppi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2014 Kyllä akseli on ihan täys peli, jos muuten on vaan ehjä. Ei lohkoakaan kannata lähteä suinpäin porauttelemaan, jos ei ole kulunut. Tarkistusmittaukset ja hoonaus voi hyvin riittää ja tarkistaa männän renkaat. Pienet "leikkuujäljet" ei männissä haittaa, jos muuten ovat kunnossa. Sylinterit/männät oikeille välyksille.
MikkoViitala Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Tänäään aattelin kunnolla kattella nuo sylintereiden kunto. Mitenkäs onkos teillä mielipidettä männistä? Tuleeko noissa tasapäissä (flathead) niin paljon hyötyä verrattavissa vaikka kiillotettuihin et kannattaa ostaa? Eräs harrastaja meinas että normi mäntä olis parempi kun on "kuopalla".
koirankoppi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Mitähän oikein tarkotat kiillotetuilla männillä? :) Jos teet normi vakio moottoria, niin juuri ne omat vakio männät on parhaat. Niillä "kuopilla" tai tasapäillä vaikutetaan puristussuhteeseen, joka on taas viritysasiaa. Pelkillä mäntien muuttamisilla ei saa mitään hyötyjä. Sitten pitää tehdä muutakin. Nokka-akseli muutoksia ym.
MikkoViitala Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Niin suunnitelmissa on laittaa nokka ja tehä kannellekkin pikku muutoksia mutta katsotaan nyt sitä. Minisportilla oli 2 mallia eli kiillotettu ja sitten tasapäätä. Tämä mäntä asiakun on yksi asia mitä en ole ennen niin ajatellut (kun on noita turbo-dieseleitä tullu tehtyä enemmänkin kuin bensa) niin ajattelin juurikin että mitähän on eroja. Sen verran kuitenkin ymmärrän että se muuttaa palotiloja mutta mieteinkin sitä että missä kohtaa kannattaa jjompi kumpi mäntä valita? Katselin tänään töissä että siellä olisi ollut sellasia sopivia pukkeja ylimääräisenä mihin olisi mini hyvä nostaa orrelle. Kannoin tuntia ennenkuin mentiin kiinni ne ulos niin joku oli ne tunnin aikana käynyt sieltä viemässä. Yllättäin minun tuuria :) Tallille kun päästiin laitettiin mini sitten ihan normi pukkien päälle ja sitten aloin katsomaan sitä lohkoa niin kyllä ne naarmut on aikas pahoja omasta mielestä. Kynnellä kun kokeilee niin oikein kunnolla stoppaa. No pitää kysyä koneistamosta että mitä mieltä ne on mutta epäilen että pitää se porata.
FD100L Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2014 Niin suunnitelmissa on laittaa nokka ja tehä kannellekkin pikku muutoksia mutta katsotaan nyt sitä. Minisportilla oli 2 mallia eli kiillotettu ja sitten tasapäätä. Tämä mäntä asiakun on yksi asia mitä en ole ennen niin ajatellut (kun on noita turbo-dieseleitä tullu tehtyä enemmänkin kuin bensa) niin ajattelin juurikin että mitähän on eroja. Sen verran kuitenkin ymmärrän että se muuttaa palotiloja mutta mieteinkin sitä että missä kohtaa kannattaa jjompi kumpi mäntä valita? Katselin tänään töissä että siellä olisi ollut sellasia sopivia pukkeja ylimääräisenä mihin olisi mini hyvä nostaa orrelle. Kannoin tuntia ennenkuin mentiin kiinni ne ulos niin joku oli ne tunnin aikana käynyt sieltä viemässä. Yllättäin minun tuuria :) Tallille kun päästiin laitettiin mini sitten ihan normi pukkien päälle ja sitten aloin katsomaan sitä lohkoa niin kyllä ne naarmut on aikas pahoja omasta mielestä. Kynnellä kun kokeilee niin oikein kunnolla stoppaa. No pitää kysyä koneistamosta että mitä mieltä ne on mutta epäilen että pitää se porata. IMG_3427_2.jpgIMG_3428.jpgIMG_3429_2.jpgIMG_3430.jpg Pyöräytä hiukan hoonilla niitä sylintereitä niin näkee kunnon paremmin. Käytetyt männät kantsii kyllä tarkastaa huolellisesti jos laittaa takaisin, mut jos ehjä niin miksei. Voihan sitä puristusuhdetta hieman nostaa, vaik männillä jos porautat, semmonen lievä viritys ja olikos 1100 nokka pikkasen "ärjympi" :) ..kun vakio 1000 :sen muistaakseni joskus laitettiin niin?? Jokatapauksessa jos oikeen jyrkemmän virinokka-akselin vaihtaa niin puristussuhdetta on pakko nostaa.
MikkoViitala Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Kyllä männät menee joka tapauksessa vaihtoon kun ne on tossa pöydällä jo niin samapa ne on vaihtaa. Nokkaa oon aatellu jotain 276 tai kuitenkin semmonen nokka että toimis jotenkin edes alle 3000:kin :)
minorv8 Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2014 Katoin ihan mielenkiinnosta tuota mäntäjutskaa enkä löytänyt Minisportin sivuilta tonniseen koneeseen kuin kuppipäisiä (dished) ja tasapäisiä. Mistä olet ton kiillotetun männän tempaissut ?
MikkoViitala Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2014 Heh enpäs tiiä kun en enään itekkään löydä :) Mä oon varmaan sekottanut ton dished sanan. Oon netistä lueskellut kaikenlaista bensavehkeiden moottoreista niin varmaan sieltä jäänyt päähän tommonen sana :)
MikkoViitala Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2014 Tuli käytyä taas tallilla ja mietiskelin että kummasta kannesta alan tekemään mutta ajattelin että teen tuosta mikä ei ole ollut paikallaan niin sitten on varalta tuollainen kansi mikä on toiminut autossa jo ennenkin. Muuta ei oikein kerinnyt tekemään kuin purkaa venttiilit poies ja pikkasen suunnittelemaan mitä sitä tekisi kannelle. On toi mini oikein rakkauden auto kun palotilat on syrämmen muotosia :D
Mini1380 Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2014 Raportoi Kirjoitettu 9. Joulukuuta, 2014 Mul ois 997 cooperin kansi jouten jos haluat hiukan paremman kannen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään