tailke Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2011 Nipoilla on ominaisuus laajentua, kun niitä voimamiehet kiristelee! Uusi putki uusilla päillä korjaa asian.
MikkoViitala Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Tänään tai huomenna sen putken vaihdan tai siis ajattelin vaihtaa sen pään
Idefix Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Tosimies (automies) laittaa viestejä foorumille kymmentä vaille viisi aamulla. Tarpeeksi monta kertaa kun harjoittelet kartion tekemistä putken päähän, ja joka kerralla putki lyhenee 1,5 cm niin kohta pääset vaihtamaan koko putken :) Minullakin hävisi kytkin tänä aamuna töihin lähtiessä. Ei mennyt pakki päälle. Naapuri sattui sopivasti paikalle ilmattiin kytkin ja taas toimii. Tuli yllättävän paljon ilmaa vaikka periaatteessa kytkin on tähän päivään asti toiminut moitteetta. Mutta nyt taas toimii laatikkokin paremmin...eli vika on salakavalan hitaasti tullut ....
MikkoViitala Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Vuorotyön hionouksia :) Kävin motonetissä arpomassa uudet liittimet ja eiköhän oikeat tullu mukaan. Täytyy kyllä sanoa että naisvaraosamyyjiltä saa aina parempaa/mukavempaa palvelua. On joskus tullut harjoiteltua sitä kartion tekemistä niin toivotaan että ei tarvis lyhentää kuin kerran putkea :) Minin mukana tuli "ilmausletku" mutta kyllä se mun mielestä on perinteisellä tavalla parempi tehdä. Mutta makuasioita. Hei onko siellä vaihteen siirtäjän tangoissa jotain ihme pultteja vai saako sinne ihan normipultin (6m?8m?)? Perhana meinasin unohtaa etten oo sitäkään korjannu. Niin ja muistakaa että tänään on viiminen päivä kun saa olla talvirenkaat autossa alla. Itse pääsen huomenna vaihtamaan käyttöautoon niin toivotaan ettei tuli polliisit vastaan aamulla matkalla töihin :)
meerha Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2011 Hei onko siellä vaihteen siirtäjän tangoissa jotain ihme pultteja vai saako sinne ihan normipultin (6m?8m?)? Perhana meinasin unohtaa etten oo sitäkään korjannu. Ei siellä Minissä alunperin mitään millikierteisiä pultteja ole. Kaikki pitäisi olla tuumakierteisiä UNF on se tiheämpi kierrre ja UNC vastaavasti se harvempi kierre. En tiedä mikä pultti on hukassa mutta niissä laatikon ulkopuolisissa vaihdevivustoissa on yleensä UNF.
MikkoViitala Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2011 Niin tiedän ettei siellä ole millisiä pultteja alunperin mutta semmosia taitaa olla hyllyssä niin aattelin semmosia laittaa. Taitaa olla se alenpi siirtäjävipu ja että laatikon ulkopuolella on vähän isompi "holkki" kuin itse vaihteen siirtäjä niin onkos siinä läpi reijät vai kierteet? No tänään sen nähdään jos ei kauheasti ripottele tota vettä kun ulkona pitää rempat tehdä.
MikkoViitala Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2011 Kävin laittamassa miniin sen uuden kytkimenpääsylinterin ja ja uuden putken minkä sittenkin hain valmiina. No vieläkin tuntuu että on ilmaa kytkimessä mutta polkimen tuntu parani huomattavasti. Mutta kytkintä en siihen saanut pelittämään. Tilasin brittiosilta työsylinterin ja sen tangon. Otin samalla sen jousen ja sen tapin mikä tulee tangolta työsylinteriin. Ei ne kuitenkaan tullut maksamaan kuin noin 65€ niin sama se on vaihtaa ne kaikki osat. Sitten pitäis alkaa toimia. Eli täytyy se todeta että olitte täällä foorumilla oikeassa mutta jääräpäisyyttäni en sitä uskonut :) Laitoin sinne vaihteensiirtäjään olisko ollu 5mm pultin ja mutterin niin sai vaihteet takaisin. Onneksi nuo kelit ei ole vielä lämpimät. Harmi vaan kun ensi viikon yövuorossa niin täytyy katsoa miten oikein kerkeää konttorille.
MikkoViitala Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2011 Niin tosta kohtaa lähti siirtäjä silloin pois http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini+2010/IMG068.jpg Taitaa olla ihan kulutus osa. Kyllä muuten on odottavan aika pitkä. Sais osat tulla jo
MikkoViitala Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 hei kertokaas kun menin purkamaan miniä kun ei osia kuulu niin mites tuo tanko lähtee pois? http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini%25 ... IMG071.jpg tota mutteria yritin avata mutta tuo kierre tappi lähti vaan pyörimään. Ja siellä vasta puolella ei oo mitään millä pitäis vastaa. Sen verran väsyneenä yritin vähän purkaa mutta vastusti niin aattelin jättää suosiolla kesken. Epäilen että jossain postin lajittelu osastolla on joku vihanen nainen töissä joka laittaa mun paketit aina kiertämään jostain kauakaa ennen kuin ne tulee ouluun :)
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Joku tehnyt patenttiratkaisun, ei ole alkuperäinen tappi, ei.Tee pultin päähän lovi, ruuvari siihen ja avausyritys. Alun perin tuohon kuuluu sokkatappi, tuo pultti on varmasti pehmeämpi, eli välystä on tullut.Toivottavasti kopan reikä ei ole suurentunut/suurennettu.
MikkoViitala Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2011 Ok kiitos pittääpi huomenna yrittää uudestaan. Aattelinkin että onpas typerästi tehty.
Mini1380 Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2011 Niin tiedän ettei siellä ole millisiä pultteja alunperin mutta semmosia taitaa olla hyllyssä niin aattelin semmosia laittaa. Taitaa olla se alenpi siirtäjävipu ja että laatikon ulkopuolella on vähän isompi "holkki" kuin itse vaihteen siirtäjä niin onkos siinä läpi reijät vai kierteet? No tänään sen nähdään jos ei kauheasti ripottele tota vettä kun ulkona pitää rempat tehdä. Sinne ei kuulu pulttia lainkaan vaan putkisokka.
MikkoViitala Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2011 niin vähän epäilinkin mutta nno pultti sinne nyt meni. Osatkin tuli postiin niin jos nyt viikonloppuna sen kerkiäis laittaa kuntoon ja maanantaina konttorille. Kysyisin vielä etteihän mun tarvi noita rajoitinmuttereita mitkä ovat tossa akselin päässä avata? Kun vaikka tämä korjausohjekirja hyvä on niin sitä en löydä että tarviiko ne ottaa pois.
MikkoViitala Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2011 Ok no hyvä. Sunnuntaina jos sen sais kuntoon. Tuli sitä haettua kansikin torniosta club75:lta jos sitä alkais kanssa suunnittelemaan :)
MikkoViitala Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Ei perhan joku oli tehny aika hyvän sovituksen siihen tankoon. Ja kymmen vuoden aikana siitä oli tullut vähän vielä tiukempi. No menihän sitten tietenkin se alumiinikorva siitä kytkinkopasta halkirikkipoikki. http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini+2010/IMG073.jpg Voin sanoa että pikkasen masentaa kun olisin jo mielellään ottanut ajoon. Olisko kellään ylimäärästä koppaa?
MikkoViitala Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Niin ja kannattaako kokeilla edes niin että on kone paikalla vai repiikö suosiolla pois?
claymad Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 kyllä noita koppia varmaan monella on varastossa. Mullakin muutama mut varmaan sieltä lähempääkin löytyy :) Hyvin sen pystyy vaihtamaan vaikka kone onkin paikalla. Moottorin alle vaan tunkki ja sit irrottaa sen moottorin kannakkeen. Vaikein homma on saada yks kopan pultti irti sieltä takaa, mut onnistuu. Ite joutusin ottaa molemmat alakiinnikkeet irti et sai moottori sivuun sen verran että sai sen pultin pois.(Tiiät sit mistä pultista puhun kun sitä rupeet irrottaa :) ) Sit se yllättäen "unohtu" pois kun sitä koppaa takasin laitto.
MikkoViitala Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2011 No hyvä tietää ettei tarvi pois ottaa. Katotaan nyt mitä tonne markkina puolelle tulee mutta jos ei tuu niin sitten otan sulta. Ai että siellä on niin mukava pultti :) No taitaa mennä ainakin viikon päähän et kerkeää rassaamaan kun on iltavuoro ja lauantaina työporukan kanssa virkistymispäivä. tai jos sitä parina aamuna kävis tekemässä. Onneksi tuo sää kylmenee taas niin ei oo ihan niin isoja hinkuja ajamaan. Joo ei varmaan ;D No mulle silti riittää että saa sen juhannuksen jälkeiselle viikolle kuntoon kun sillo lähdetään kohti jäämerta ja kaverina -78escortti ja mahdollisesti -73saabbi :) Toimin huoltoautona :D
club75 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Niinhän sitä sanotaan että tekevälle sattuu... Ehkä antaisin olla koneen paikallaan koska ensikerralla minin moottorin irroittajalla menee sama aika kuin että taistelis sen pelkän kopan irti, saati jos ei ole ns. nostokampetta. Claymadin mainitsema pultti laittaa parhaimmillaan verenpaineet kuntoon ja vähän kiroamaan mutta kyllä se sieltä lähtee, litkuja vain reippaasti niin aukeaa. Täälläkin on koppa jos ei muualta/lähempää löydy.
minorv8 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Kaikki pultit on samanlaisia, paikka vain aika ikävä. Ei ne yleensä lujassa ole mutta vaatii kikkailua että avain mahtuu sekaan. Mä olen jättänyt suosiolla ne kaksi alanurkan pulttia kasatessa pois. Kopan/kelkan rakenne varmistaa sen ettei se koppa lähde minnekään kun moottorin paino makaa sen päällä. Samalla kun otat sen kopan veks niin tarkista missä kunnossa painelaakeri ja sen akseli on.
MikkoViitala Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2011 Joo pitää samalla tarkastella ne kunnot. On se hyvä että tälläi heti aluksi "pääsee" tutustumaan miniin vähän paremmin :) Laitoin club75 yv:tä.
MikkoViitala Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2011 Kävin kaverin verhoomossa missä mini majailee niin pääsen lauantaina ja sunnuntaina tekemään sisätiloihin miniä. Moni on kuulemma sanonut että näyttää pahasti että mini vetää tota vaunua perässä :D http://mikonmini.kuvat.fi/kuvat/Mini+2010/IMG078.jpg
MikkoViitala Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2011 Kertokaas kuinka isot venttiilit tohon tonnisen kanteen mahtuu? Kun ton ylimääräisen kannen hain club75:lta perjantaina ja vähän tässä mietin mitä sille tekisi :D Entäs mites tommonen 268 asteinen nokka mitä esim. brittiosa myy? Vai mikäs olis passeli nokka tommoseen 1100 mihin aattelin vähän tehtyä kantta + pakosatsi + kaasareita?
MikkoViitala Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2011 Saikun saikin eilen vaihdettua sen kytkinkopan. Täytyy kyllä myöntää että ei ollut kauhean helppoja ne kolme kauimmaista pulttia avata :) Yhtään ei nähnyt ja mikään muukuin lenkki mahtunut väliin. Laitoin ne silti takaisin ettei ensi kerralla olisi liian helppoa :) Muuttu muuten aikas paljon sen kytkintangon asento että kyllä se luultavasti siinä se vika oli. Eilen sitä sitten sain ilmailtua ja näin niin sitten loppu vissiin akku kun ei inahtanutkaan kun väänsi avainta. Siinä kohtaa jo alkoi aamuvuoron+ 2 asti ollut väsäämässä painaa niin paljon että jätin suosiolla tähän päivään koe ajon ja muut kokeilut. Näyttää muuten aikas hyvältä että huomenna pääsee konttorille :D Mites se akseli missä on ne 2mutteria johon sen tangon tappikin menee niin kuuluukos ne mutterit olla niin kiinni kuin mahdollista? Eli siis se mikä menee sen kopan läpi ja on laakeri toisessa päässä?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään