Lehto Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2011 Noh päätimpä nyt aloittaa oman projektipäiväkirjani tänne foorumille kun tota miniä on tullut nyt tehtyä vähänmatkaa. Joskus kun olin 10vuotias niin minulla oli mini "peltoautona" (ei kuitenkaan ajettu pellolla vaan yksityisillä metsäteillä), jonka isäni myi koska raha oli tiukassa. Sen jälkeen olen aina halunnut ostaa minin mutta en ole koskaan saanut aikaseksi. Nyt sitten päätin että ostan minin kun vanhan projektini sain ajokelpoiseksi ja kilpiin eli menin ja ostin ajokelpoisen 998cc minin ja aloitin siitä tekemään itselleni sopivaa kulkuvälinettä. Joudun heti ekana nyt sanomaan että peltityötä en ole koskaan aikaisemmin tehnyt ja hitsannutkin olen ehkä 30cm ennen tätä, eli työjälki on sitten sen mukaista. Auto oli täysin 100% ajokuntoinen vehje kun sen hain, tarkoituksena oli aluksi korjata se vain nopeasti liikennekelpoiseen kuntoon (ajoneuvo eestin kilvissä, joten rekisteröinti piti suorittaa suomeen). Noh jottei asiat olisi menny liian hyvin niin mini sai pientä kuljetusvauriota toisen liinan irrottua kuljetuksessa ja ajoneuvon peräpää oli pääsyt ottamaan kuorma-auton takalaitaan. Vaurio rajoittui kuitenkin taittuneeseen takapuskuriin ja rikkoutuneeseen takavalon lasiin, mutta v****us oli valtava ja päätin sitten pistää koko auton paloiksi ja aloittaa sen "kunnostuksen". Tältäpä tuo näytti kun se talliin viimein päätyi. Eli päällisin puolin näytti ihan ehdalta menopeliltä, myyjä kuitenkin sanoi autossa olevan ruostereikiä siellätäällä, jonka jokainen miniä ostava henkilö tietää etukäteen valmiiksi. Aloitin purkamalla kaikki levikkeet irti autosta ja katsomalla missä sitä ruostetta pesii. Sitä olikin aika monessa kohdassa. Tässä nyt muutama kuva Päätin purkaa koko auton koritöiden helpottamiseksi. Sen jälkeen kun olin kaikki jota ei tarvittu auton rullaamiseen pyörillään irroittanut vedin sen painepesurilla käyttäen kovemmanluokan liuotinpesuaineita ja 90c vettä. Tuloksena oli puhdas mini tai mitä siitä nyt oli jäljellä. Etulokarit oli korjattu lasikuidulla edellisenomistajan toimesta ja tämähän ei itselle käynyt ei sitten mitenkään, joten lokarit sai lähteä. Lokarien alta paljastui taas lisää ylläreitä. Samoin iskunvaimentajien yläpäiden rautojen alta Myöskin taka hiekkapelti oli joskus korjattu tyypilliseen mininkorjaus tyyliin vetämällä uusi vanhan päälle. Akkukotelo oli myöskin täysin mätä ja akku oli paikallaan puupalan päällä joten akkukotelo sai lähteä myös sekin Vähänaikaa sahaa ja kulmahiomakonetta autolle näytettyäni jäljelle jäi tämä. Helmat olivat lahot joten ne sai myöskin lähteä, helmojen alta paljastui vähän haperoa peltiä jonka päätin myöskin tökerösti vaan rälläköidä pois ja hitsata peltiä tilalle. Taka lokarien päissä oli myös vähän sanomista joten vasara ja peltisakset laulamaan ja tuloksena oli tämä. Toisella puolella sama vika... Reikää joka paikassa, lisäksi jonkun vanhat korjaukset oli taas...!!! Kulmahiomakone, peltisakset ja migi lauloi taas... Koska vasen helma oli ruosteessa, oikea luonnollisesti oli sekin myös ja sai sekin lähteä. Etukelkka irti ja auto kyljelleen pehmusteille... Noh kai tästä pohja vielä tulee. Oli myöskin reikä oikeanpuolen kaaren alla joten päätin senkin sitten leikata ja hitsaan kunhan kerkiän. Tämän ajattelin tunkea miniin jossain vaiheessa. Löysin nurkista pyörimästä hylätyt XJ40sen puhallinyksiköt, otin toisen ja päätin että siitä tulee miniin uusi sisätilan puhallin. Testasin että sen saa sinne käymään kunhan patentoi. Hiekkapuhalsin osia ison kasan Sain ajoneuvon edelliseltä omistajalta mukaan myös vanhanmallisen keskimittarin, jota tekisi mieleni käyttää. Laitan auton eka kasaan kuitenkin alkuperäisellä ja laitan tämän kun kerkiän. Hiekkapuhalsin ja maalasin mittarin pohjapellit, tarkoituksena olisi toteuttaa joku hämärä UV luminenssi valaistus siihen, saa nähä nyt kuitenki mitä saan aikaiseksi. Ja tältä minin kori näyttää tällähetkellä. Ohhoh tulipahan monta kuvaa, toivottavasti ketään ei haittaa.
Turbo 69 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Voi ei,taas näitä :'( .Toivottavasti et maksanu aihiosta paljoa,kyllähän tuo jo voiton puolella alkaa olla,tsemppiä!Onks tuo kone Susna vai Honda?
Sjannis Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Kysykää vaikka Paradice Carsin myyjältä niin tuo on hänen mielestään ruosteeton loistoyksilö. >:D Itselläni ei ollut sentään noin paha, mutta ei paljon puuttunut... Voimia korjaukseen.
Lehto Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Voi ei,taas näitä :'( .Toivottavasti et maksanu aihiosta paljoa,kyllähän tuo jo voiton puolella alkaa olla,tsemppiä!Onks tuo kone Susna vai Honda? Empähän ministä paljoa maksanut ja peltihän on halpaa, aikaahan tässä tulee enemmän menemään. Kalliimmankin aihion olisin voinut ostaa mutta tässä hyvänä puolena oli se ettei kukaan ollut kerennyt vielä räveltämään sen suurempia, joten saa rauhassa räveltää itse. Kone on Roverin 1.4L K sarja, ekaks tietty vakio litrasella kasaan ennenkun lähden "tehon" perään. Kysykää vaikka Paradice Carsin myyjältä niin tuo on hänen mielestään ruosteeton loistoyksilö. >:D Itselläni ei ollut sentään noin paha, mutta ei paljon puuttunut... Voimia korjaukseen. Eiköhän tästä vielä ehta mini tule, osatkin olen jo tilannut british motor heritagelta. Peltihommathan on varsin terapeuttista puuhaa kun tekee rauhassa, varsinaista tuhoa ja rakenna uudestaan toimintaa.
tumppi1966 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2011 Kone on Roverin 1.4L K sarja, ekaks tietty vakio litrasella kasaan ennenkun lähden "tehon" perään. .... Hienoa nähdä, että joku muukin uskaltaa poiketa "valtavirrasta".. tallissa myös samaa sarjaa oleva kones. Inventaario ja osien keruu menossa.... mm. Allspeedin kelkka tuohon tuli marraskuussa, täytyy sanoa, että on laatutyötä ! Juttua yms.. alkaa varmaan tulla tämän kevään aikana, oma tavoite on saada valmiiksi 2012 kesään mennessä.
Lehto Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2011 Ei ole tämä mini projekti tullu unohdetuksi... nytkun sain osat ja löysin aikaakin niin miniä on keretty räveltämään. Tietysti pohjasta aloitettiin ja ylimääräiset tuuletusaukot tukittiin. Reikiähän oli jos jonkunnäköstä ja joutui ottamaan aika reiluja paloja pois että sai tehtyä helposti korjauspalat tilalle. Etukelkan sain myös maalauksesta ja se on suorastaan harmittavan siistin näköinen. Kelkka on ensin puhallettu puhtaaksi ja sen jälkeen vedetty international paintsin 2komponentti maalilla, jonka jälkeen 2k musta päälle. Kun pohjan sain hitsatuks niin peräpää oli vuorossa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään