Rauno Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Löytyisikö jostain toimenpidelistaa/ ohjetta, kuinka MK1-2 muutetaan kuivaksi? Jos vanhojen pussien tilalle laittaisi esim. tällaisen paketin: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... S0400.html Niin mitä muita osia pitää hankkia/ muuttaa tms? Varmaankin joku on tällaisen muutoksen tehnyt. Googlettamalla en ole oikein yksiselitteisiä ohjeita löytänyt. Kuivan auton kelkkoja en haluaisi ryhtyä metsästämään, kun on hyvät/ uudet hydron kelkat.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Itellä on just sama operaatio tekeillä.Hydrot voi vaihtaa kuivaksi,muttei toisinpäin niin helposti.Nuo palikat käy hyvin,lisäksi tarvitset etuiskareitten ylä-ja alakiinnikkeet.Yläkiinnikkeiden paikat on korissa valmiina(pultinreiät).Kiinnikkeitä on uusiakin,mutta aika helpot tehdä itsekin jos löytyy malli(ruostunutkin käy).
club75 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Kyllä kuivankin kelkan voi muuttaa hydrolle aika helposti, ei siitä tarvi kuin tampilla/tms. lyödä jousipallojen kupit pois ja hydron elementti paikalleen.
meerha Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Kannattaa huomioida myös erot takatukivarsissa. Takaiskarin alapääkin täytyy saada johonkin kiinni. Taisin joskus vaihtaa pelkän akselitapin kuivan varresta hydron varteen.
minorv8 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Mä ole porannut ja kierteyttänyt reiät iskarin alapään kiinnitykselle. Iskari pultilla kiinni. Etuna se että iskarin pystyy vaihtamaan irrottamatta takatukivartta.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Mä ole porannut ja kierteyttänyt reiät iskarin alapään kiinnitykselle. Iskari pultilla kiinni. Etuna se että iskarin pystyy vaihtamaan irrottamatta takatukivartta. :o :o ???? Pystyyhän ne vaihtamaan muutenkin tukivartta irrottamatta,tosin samalla tavalla oli itelläkin yhet sen jälkeen,kun pultti katkesi.
Rauno Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Minisport on myymässä mulle seuraavia osia tuon paketin lisäksi, onko tarpeellisia: 2A7351 Stub axle dry rear RH 2A7364 Stub axle dry rear LH FNN2410 Nut rear hub L/H thread NL610041 1 rear hub nut R/H thread BTA672 2 washer - hub assembly rear C-AJJ3359-3360-3361, iskarien kiinnikkeet eteen ylös ja alas 21A2690 1 Suspension Arm FRONT UPPER -RH - Dry 21A2691 1 Suspension Arm - Front Upper- LH- Dry Noi kaikkiko siis vielä tarvitaan ? Kun ei ole koneistamoa itsellä niin onko helpoin näillä osilla ? Rauno
koirankoppi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Jos on rahaa käyttää ja haluaa että kaikki on virallisilla oikeilla/uusilla osilla, niin siinähän ne kaikki on. Takatukivarressa on vielä akselin lisäksi ero jarruputken kiinnityksessä.
meerha Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Itse tuskin ostaisin ylempiä etutukivarsia uusia, jos kerran muuten ovat kunnossa.Ylemmille etutukivarsille en ole tehnyt muuta kuin suurentanut kumityynyn pultin reiän poraamalla sopivaksi iskarin pultille. Hydron ylävarressa pultin reikä on pienempi kuin kuivan varsissa. Joskus aikoinaan oli saatavina hydroihin ihan oikeita apuiskaripaketteja ja niissä tuo iskarin pultti oli ohuenpi tukivarren puolelle tulevalta osalta. Kannattaa katsoa tarkkaan asennatko etuiskarin ylätukivarren etu- vai takapuolelle... Jos menee väärin niin voi pyörä hangata kiinni käännettäessä iskariin.
minorv8 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 ? Pystyyhän ne vaihtamaan muutenkin tukivartta irrottamatta,tosin samalla tavalla oli itelläkin yhet sen jälkeen,kun pultti katkesi. Kyllä se aika murjomista on. Sisäloksussa on syvennys iskarille ja jos irroitat sen yläpäästä ja alat vääntään sitä taaksepäin niin aika rujoa hommaa on. Mulla ei ainakaan Spaxin säädettävä sopinut muuta kuin avaamalla tukivarren akselin ulompi kiinnitys ja liu´uttamalla tukivartta muutama sentti ulospäin. Orggis iskari saattaa olla sirompi ?
Mini1380 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Hydromystikin etutukivarren kuulatapin paikka on hivenen erikohdassa (paremmassa väittävät) kuivaan verrattuna, niitä (hydronmalleja) on ainakin ko.syyhyn vedoten käytetty Minipommeissa.
Rauno Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2011 Moronta taas Euroja ei ole, siksipä avasin tämän keskustelun. Olen uusi minien kanssa, vaikkakin jo -70luvulta lähtien autojen parissa. Ei ne minit silloin kiinnostaneet, nyt kyllä.. Siis kiitos vinkeistä kaikille. Ja laittakaa lisää tulemaan. Ihan ei vieläkään mulle ole tämä aihe kirkastunut, mutta kyllä se tästä. Tyäohje ranskalaisin viivoin ois poikaa... Autohan on ihan palasina, pelkkä hylsy, ja sellaisena hankittu, joten kaikkien komponenttien hahmottaminen vie aikaa. Osia pitää hankkia aina kun on rahaa ja varsinkin alennuskampajoita tarjolla. Levyjarrut seuraavaksi tilaukseen... rauno
Rauno Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 huomenia keskustelusta vedän seuraavat johtopäätökset: * kumijousihärpäkkeet sopivat kelkkoihin suoraan, kelkat eivät ongelma ? * etupäähän hommattava iskarin kiinnikkeet ja porattava ylätukivarren pultinreikä isommaksi iskarin pulttia varten * taakse ehkä viisainta laittaa ne "stub axle" joihin saa iskarit sitten kiinni. Vaihtoehto porata ja tehdä kierteitä. Nuo osat maksaa 20€ + rahti. Elikkäs tuosta liittämästäni osaluettelosta jätän pois etuylätukivarret. Kiitos :)
cooper998 Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Mulla olis tarve vaihtaa kuiva jousitus takaisin alkuperäiseen hydro-systeemiin. Elikäs löytyisi kaikki kuivan osat, jotka voisin vaihtaa päittäin hydron vastaaviin, ml. kelkat, tukivarret jne. Soittele, jos kiinnostaa. Tero 0400-947 655
meerha Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Noin sen itse olen aikoinaan tehnyt ja käyttänyt ihan hydrolasticin kelkkoja. Tietenkin kannattaa tarkastaa samantien ettei ettei se takatukivarren etummainen akseli joka tulee takakelkan etureunaan kiinni ole täysin lonksu.
Rauno Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Hydrona minäkin pitäisin, jos vain saisi kunnon pussit jostain, ehjine letkuineen. Niitä etsiessä/ odotellessa voi kokeilla kumihärpäkkeillä.
claymad Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Niin ja tulikohan jo mainittua että niistä hyrdomysticin kelkoista pitää naputella ne mehupussien kiinnikkeet suoraksi siten että kumipallot sopii niiden paikalle... Mut hyvä tosta tulee, itteä vähän harmittaa ku vaihdoin lähes uuden veroiset hydron kelkat kuiviin kelkkoihin ja sitte ne kuivat ei ihan niin hyvin sopinukkaan alle.
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 ? Pystyyhän ne vaihtamaan muutenkin tukivartta irrottamatta,tosin samalla tavalla oli itelläkin yhet sen jälkeen,kun pultti katkesi. Kyllä se aika murjomista on. Sisäloksussa on syvennys iskarille ja jos irroitat sen yläpäästä ja alat vääntään sitä taaksepäin niin aika rujoa hommaa on. Mulla ei ainakaan Spaxin säädettävä sopinut muuta kuin avaamalla tukivarren akselin ulompi kiinnitys ja liu´uttamalla tukivartta muutama sentti ulospäin. Orggis iskari saattaa olla sirompi ? No johan on,itelläkin on spaxin säädettävät.Yläpää irti,auto ylös,iskari sisään,pyöräytys alas ja irti.Ei ole yhessäkään Minissä pistänyt hanttiin,etteikö mahtuisi.Onko kellä muuten kokemusta seka jousituksesta?Muutama vuosi sitten hain yheltä hajottamolta tonnisen raadon,siinä oli toisella puolellá hydrot ja toisella kumit.Minkälainenhan olisi ajaa?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään