vilhokustaa Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2011 Huomenna alkaa pitkä viikonloppu hitsaten ja laikkaa laulattaen O0 Katotaan miltä koppa näyttää sunnuntai-iltana ::)
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2011 :'( :'( :'( :'( :o :o >:( >:( Ei tiijä itkiskö vai nauraisko... Laikkaa laulatettu (meni ainakin 6 katkasulaikkaa ja 7 fiiberiä). kuvia myöhemmin (en oo saanu uudelle läppärille kaikkia kuvia laitettua, entinen kone sano poks!) Repsikan puoli kohtuu kasassa (osat hepattu paikallensa), kuskin puoli kesken, suurin osa osista sovitettu ja hepattu. Siis pelkät helmat, etujalkatilat ja ne lokasuojan kohdat :P Ihan uskomatonta jälkeä koitettu paikata, parhaillaan 6 peltiä päällekkäin!! Voi kele ttu :( Muutama paikka piti laittaa (jää helman sisään). Repsikan puoli vähän outo, kuskin puoli meni paremmin, mut osat "meni" paikallensa. Koitin linjarilla katella paneelien ja korin suoruuksia mut tuntuu ettei autossa ole yhtään suoraa kohtaa, olkoot :P Onko oikeesti ovipellitkin kaarevat??
MikaJ Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2011 Mielenkiinnosta tuli itsekkin haettua ämpärillinen sitruunahappoa. Toimii erinomaisesti ultraäänipesurissa. Pultti oli 3min pesurissa, rautalevy ja kompuran ilmansuodattimen kansi 40min. Putkenpätkä oli testinä kuinka kauan kestää että keltapassivoinnin saan pois, 30min. http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/Sitruunahappo/
vilhokustaa Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Millä ja miten sitruunalla käsitellyt pultit pitäisi käsitellä (sinkki, passivointi, maalaus?) jotta kuppa ei iskisi käytössä?
koirankoppi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Kun itse olen käyttänyt pikkunippeleitä, jarru/kytkinpääsylintereitä myöten sähkösinkissä (tulee kuin uudet alkup.), niin kyseinen tekijä on painottanut että ruostetta voi osissa olla, mutta ei maalia. Eli pelkän ruosteen takia ei tarvi päivätolkulla liotella. Tietysti irtoruoste pois ettei liemet sotkeennu. Itse olen puhaltanut silti ensin lasikuulalla.
vilhokustaa Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2011 Äsken tehtiin testi alumiinin anodisoinnissa, hyvin toimi (kunhan on oikeanlaistä väriainetta). Pitääkin guuglettaa että voiko itse sinkittää osia 8)
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2011 Mobilistissa on ollut artikkekkeleita anodisoinnista ja muistaakseni sinkityksestäkin(Timo Happonen).Sitruunahappo toimii myös jäähdytysjärjestelmän putsauksessa,pistin omaan seokset sisään,käytelly konetta muutaman kerran lämpimäksi,ei pettäny syyläri eikä kenno ja tosi töhnäset vedet tuli tyhjennettäessä.Pitää vielä muutaman kerran huuhtoa systeemi.Tällä systeemillä varmaan löytýy varmaan myös vaihtokuntoiset/korjausta vaativat kennotkin jo koekäytössä,eikä tien päällä. ;)
Purtsi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2011 Happosen omilta kotisivuilta löytyy varsin hyvää infoa anodisoinnista ja kaikesta muustakin. http://www.timohapponen.net/
vilhokustaa Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Viikko vietetty Vuokatissa 8) aijai, aikataulu kärsii yhä enemmän ja enemmän ??? Päk tu pisnes pikkuhiljalleen. Kasailin joutessani etunapoja. Tuleeko palloniveliin ne pikkujouset ylä- ja alapuolelle? Vai pelkästään alapuolelle/yläpuolelle (setin mukana tuli ainoastaan kaksi jousta) :o
meerha Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Vain alapalloihin tulee se pikkujousi. Kannattaa varmistaa, että pallonivelien pallopinnat ovat hyvin kosketuksissa toisiinsa nähden. Pallonivelien laatu tahtoo vähän vaihdella...
vilhokustaa Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2011 Mitenkäs tiukkaan niillä shimmilevyillä välys pitää laittaa?
meerha Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Kyllä se aika nihkeästi liikkuvaksi täytyy säätää muuten joutuu vähän ajan päästä taas säätämään uudestaan. Herkistyy yllättävän paljon kääntelyn ja rasvaamisen jälkeen. Alapallolle kannattaa kokeilla oikeat shimmilevyt ilman jousta ja sitten kun löytää oikeat laittaa jousen koloonsa ja nivelen nippuun.
minorv8 Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Mä olen tavannut hioa pallonupin ja mutterin pariksi venttiilihiomatahnalla. Oon tehnyt tuon sorvissa mutta onnistuu myös ruuvipernkissä porakoneen avulla. Sillä saa pahimmat knöölit hioutumaan eikä noita välyksiä tarvi niin usein olla säätämässä. Välys "nihkeäksi" niin että saa vielä käsivoimin liikkumaan. Alapallon kannattaa säätää ilman jousta, kunhan muistaa laittaa sen jousen sinne paikoilleen. Sitten viimeiseksi rasva. Sitä rasvaprässiä kannattaa sitten käyttää säännöllisesti ;)
vilhokustaa Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Maaliskuuta, 2011 Pyöränlaakerit kasasin jo kertaalleen, mut onneks muistin et rasvaakin pitää laittaa O:-) Ei miulla oo mitään väliholkkeja laakerin ja stefan väliin.. vaikee laittaa stefa oikeaan syvyyteen ettei nojaa laakeriin (sparesin levyjarrusetti).
vilhokustaa Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2011 Pojjaat, laittaapa linjari takakylkeä ja ovea vasten ja kertokaa kuinka suoria teidän minien kyljet on.. :-\
vilhokustaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Noh, kyljet on mitä on, koitettu leipoa johonkin suuntaan.. N. 10mm kittiä löytyny parhaimmillaan. Taas on pari viikonloppua hitsailtu piiitkää päivää, vielä muutama edessäpäin :-\ Kaikenkaikkiaan 71.2% "valmista". Tää viikonloppu menny takapään kimpussa. Ens viikonloppuna keulapeltien kimppuun + pikkuviksiä sinnetänne Ylimäärästä ongelmaa tuottanu takapyöränkotelo minkä vaihdoin kokonaisuudessaan. Se kun ei istu niinkuin orkkis niin ei sitten, mm n. 10mm kapeampi -> takakelkan lattiatukirautaa joutunu leipomaan uuteen uskoon + muuta kivaa :( Sama juttu takahiekkapellin kanssa, ei istu. Tarkoitus olisi pääsiäisenä vetää epoksia pintaan 8) Niitä fotojakin on kunhan sais laitettua näytille. Millä sais moottorin alumiiniosat takasin alumiinin näköseks? Pientä hapettumaa ja paskaa pinnassa, maalaamaan en lähe. Peittaushappo on liian jymäkkää O:-)
Idefix Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Laitteles vaan kuvia..kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Alumiiniosat varmaan saa parhaiten lasikuulapuhalluksella...Minä vein omat alumiiniosat Tammerdieseliin jossa ne pestiin koneessa...puhtaaksi tuli mutta ei niikuin uusi olisi...
vilhokustaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Pari fotoa löysin (koneella kaikki kuvat ihan missäsattuu..) Viime viikonlopun saldoa, nyt jatkoin näistä kuvista ja tunnelmista.
vilhokustaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Keula näyttää jotaikuinkin tältä Kaikki paikat on siis tehty päittäisliitoksilla. Etukelkan kiinnityskohtaan laitoin tukipellit, "tuuletusreikien" kohdat vedin umpeen kokonaan, niiden yläpuoliset kohdat vielä kesken kun kaikki orkkispellit hapettuneet pois ja paikkapellit oli mitä oli + sikamassaa tuol tuubia >:(
vilhokustaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2011 Ainiin, koitin lasikuulaa, en tykkää sen jättämästä pinnasta. Ilmeisesti riippuu mitä alumiinia on, koska joskun puhalsin alumiinikannen ja siitä tuli tosi hyvä ja siisti! Sokeria ajattelin kokeilla seuraavaksi O:-)
MikaJ Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2011 Minkä karkeuksista lasikuulaa sulla on? Liian karkea jättää todella karkean pinnan alumiiniin, mutta riittävän hienolla saa ihan mattakiiltävän pinnan. Itse en ainakaan Suomesta aikoinaan löytänyt riittävän hienoa ainetta, joten tilailen sitä Saksasta (tulee jopa halvemmaksi posteineen, hullua sekin...) 40-70mikron kokoisilla kuulilla puhaletut osat: http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/IMG_0049.jpg/full
vilhokustaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2011 Flunssa pilas sitten tän viikonlopun tekemiset >:(
vilhokustaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2011 Tarjouspyyntöä lähti taas Englannin suuntaan :o Ihanan kallista :-X Tän jälkeen pitäis olla kaikki... Vielä kun tää flunssa lähtis pois niin pääsis tositoimiin.
vilhokustaa Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2011 No eihän ne malta vastata sähköposteihin, kele. MAALASIN MOOTTORIN O0 Ja kävin taas ihastelemassa värikarttoja.. :P
vilhokustaa Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2011 Osia tilattu lisää. Värikarttoja tutkittu lisää :D Voi ristu settä osaa olla vaikeeta päättää väri. Jos ei ole mielikuvitusta niin ei. Tänään vietetty yli 12h tallilla pelkkiä keulapeltejä turaamassa sillai että osat istuis edes jotenkuten. On se kumma että mikään osa ei istu >:( Huomenna hommat jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään