Jump to content

Mini "1000" -75


vilhokustaa

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

:'( :'( :'( :'( :o :o >:( >:(

 

Ei tiijä itkiskö vai nauraisko... Laikkaa laulatettu (meni ainakin 6 katkasulaikkaa ja 7 fiiberiä). kuvia myöhemmin (en oo saanu uudelle läppärille kaikkia kuvia laitettua, entinen kone sano poks!)

 

Repsikan puoli kohtuu kasassa (osat hepattu paikallensa), kuskin puoli kesken, suurin osa osista sovitettu ja hepattu. Siis pelkät helmat, etujalkatilat ja ne lokasuojan kohdat :P

Ihan uskomatonta jälkeä koitettu paikata, parhaillaan 6 peltiä päällekkäin!! Voi kele ttu :( Muutama paikka piti laittaa (jää helman sisään).

 

Repsikan puoli vähän outo, kuskin puoli meni paremmin, mut osat "meni" paikallensa. Koitin linjarilla katella paneelien ja korin suoruuksia mut tuntuu ettei autossa ole yhtään suoraa kohtaa, olkoot :P Onko oikeesti ovipellitkin kaarevat??

Kirjoitettu

Kun itse olen käyttänyt pikkunippeleitä, jarru/kytkinpääsylintereitä myöten sähkösinkissä (tulee kuin uudet alkup.), niin kyseinen tekijä on painottanut että ruostetta voi osissa olla, mutta ei maalia.

Eli pelkän ruosteen takia ei tarvi päivätolkulla liotella.

Tietysti irtoruoste pois ettei liemet sotkeennu.

Itse olen puhaltanut silti ensin lasikuulalla.

Kirjoitettu

Mobilistissa on ollut artikkekkeleita anodisoinnista ja muistaakseni sinkityksestäkin(Timo Happonen).Sitruunahappo toimii myös jäähdytysjärjestelmän putsauksessa,pistin omaan seokset sisään,käytelly konetta muutaman kerran lämpimäksi,ei pettäny syyläri eikä kenno ja tosi töhnäset vedet tuli tyhjennettäessä.Pitää vielä muutaman kerran huuhtoa systeemi.Tällä systeemillä varmaan löytýy varmaan myös vaihtokuntoiset/korjausta vaativat kennotkin jo koekäytössä,eikä tien päällä. ;)

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Viikko vietetty Vuokatissa 8) aijai, aikataulu kärsii yhä enemmän ja enemmän ???

Päk tu pisnes pikkuhiljalleen. Kasailin joutessani etunapoja. Tuleeko palloniveliin ne pikkujouset ylä- ja alapuolelle? Vai pelkästään alapuolelle/yläpuolelle (setin mukana tuli ainoastaan kaksi jousta) :o

Kirjoitettu

Kyllä se aika nihkeästi liikkuvaksi täytyy säätää muuten joutuu vähän ajan päästä taas säätämään uudestaan. Herkistyy yllättävän paljon kääntelyn ja rasvaamisen jälkeen. Alapallolle kannattaa kokeilla oikeat shimmilevyt ilman jousta ja sitten kun löytää oikeat laittaa jousen koloonsa ja nivelen nippuun.

Kirjoitettu

Mä olen tavannut hioa pallonupin ja mutterin pariksi venttiilihiomatahnalla. Oon tehnyt tuon sorvissa mutta onnistuu myös ruuvipernkissä porakoneen avulla. Sillä saa pahimmat knöölit hioutumaan eikä noita välyksiä tarvi niin usein olla säätämässä. Välys "nihkeäksi" niin että saa vielä käsivoimin liikkumaan. Alapallon kannattaa säätää ilman jousta, kunhan muistaa laittaa sen jousen sinne paikoilleen. Sitten viimeiseksi rasva. Sitä rasvaprässiä kannattaa sitten käyttää säännöllisesti ;)

Kirjoitettu

Pyöränlaakerit kasasin jo kertaalleen, mut onneks muistin et rasvaakin pitää laittaa O:-) Ei miulla oo mitään väliholkkeja laakerin ja stefan väliin.. vaikee laittaa stefa oikeaan syvyyteen ettei nojaa laakeriin (sparesin levyjarrusetti).

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Noh, kyljet on mitä on, koitettu leipoa johonkin suuntaan.. N. 10mm kittiä löytyny parhaimmillaan.

Taas on pari viikonloppua hitsailtu piiitkää päivää, vielä muutama edessäpäin :-\

 

Kaikenkaikkiaan 71.2% "valmista". Tää viikonloppu menny takapään kimpussa.

Ens viikonloppuna keulapeltien kimppuun + pikkuviksiä sinnetänne

 

Ylimäärästä ongelmaa tuottanu takapyöränkotelo minkä vaihdoin kokonaisuudessaan. Se kun ei istu niinkuin orkkis niin ei sitten, mm n. 10mm kapeampi -> takakelkan lattiatukirautaa joutunu leipomaan uuteen uskoon + muuta kivaa :(

Sama juttu takahiekkapellin kanssa, ei istu.

 

Tarkoitus olisi pääsiäisenä vetää epoksia pintaan 8)

 

Niitä fotojakin on kunhan sais laitettua näytille.

 

Millä sais moottorin alumiiniosat takasin alumiinin näköseks? Pientä hapettumaa ja paskaa pinnassa, maalaamaan en lähe. Peittaushappo on liian jymäkkää O:-)

Kirjoitettu

Laitteles vaan kuvia..kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

 

Alumiiniosat varmaan saa parhaiten lasikuulapuhalluksella...Minä vein omat alumiiniosat Tammerdieseliin jossa ne pestiin koneessa...puhtaaksi tuli mutta ei niikuin uusi olisi...

Kirjoitettu

Keula näyttää jotaikuinkin tältä

_smaller.jpg

 

Kaikki paikat on siis tehty päittäisliitoksilla. Etukelkan kiinnityskohtaan laitoin tukipellit, "tuuletusreikien" kohdat vedin umpeen kokonaan, niiden yläpuoliset kohdat vielä kesken kun kaikki orkkispellit hapettuneet pois ja paikkapellit oli mitä oli + sikamassaa tuol tuubia >:(

Kirjoitettu

Ainiin, koitin lasikuulaa, en tykkää sen jättämästä pinnasta. Ilmeisesti riippuu mitä alumiinia on, koska joskun puhalsin alumiinikannen ja siitä tuli tosi hyvä ja siisti!

Sokeria ajattelin kokeilla seuraavaksi O:-)

Kirjoitettu

Minkä karkeuksista lasikuulaa sulla on? Liian karkea jättää todella karkean pinnan alumiiniin, mutta riittävän hienolla saa ihan mattakiiltävän pinnan. Itse en ainakaan Suomesta aikoinaan löytänyt riittävän hienoa ainetta, joten tilailen sitä Saksasta (tulee jopa halvemmaksi posteineen, hullua sekin...)

40-70mikron kokoisilla kuulilla puhaletut osat:

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/IMG_0049.jpg/full

Kirjoitettu

Osia tilattu lisää.

Värikarttoja tutkittu lisää :D Voi ristu settä osaa olla vaikeeta päättää väri. Jos ei ole mielikuvitusta niin ei.

Tänään vietetty yli 12h tallilla pelkkiä keulapeltejä turaamassa sillai että osat istuis edes jotenkuten. On se kumma että mikään osa ei istu >:(

Huomenna hommat jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...