simonits Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2011 itse olen sekoitellut sitruunahappo litkun ihan summamutikassa enkä ole mitaillut suhteita joten olen kyllä käyttänyt aika vahvaa suhdetta,vahvempi suhde putsaa tehokkaammin ja nopeemmin,jos haluu mittailla niin se 5-10% suhde on varmaankin sopiva jos on aikaa odotella eikä oo kiire ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2011 Huomenna UPSin pitäis tuoda pari pakettia 8) Harmi vaan kun ollaan hesassa koko vkl.. Uutta osatilauslistaa vääntäny tässä hiki otassa :o Kallista kallista.. Auton värin valinta teettää eniten tuskaa :-\ Apuja kaivataan ;) Netistä varastin fotoja värin valintaa varten, tuolla: http://xworks.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/Mini+-75/Malleja/ Tällähetkellä miellyttää sini/musta väritys. Pitkään on ollut ehdokkaana RS Focuksen oranssi (House of Kolorin Tangelo on helpompi maalata?) valkosella katolla ja coopperin raidoilla. Sisusta on varmaan penkkejä ja ovipahveja myöten musta..kait. Vanteet on todennäkösesti 12x6, levikkeistä ei tietoa, ehkä wood&picketit :-\ Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2011 Eiköhän tuo väri selvinne siinä koria kunnostellessa ;) Minä olen itse aina haikallut ns. "Britax ratacooperien" Värityksestä. Kirkkaankeltainen, musta katto, mustilla raidoilla. Omaa silmäähän se on tietysti miellytettävä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
simonits Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2011 värinvalinnassa on vaikee kenenkään auttaa koska jokaisella on erillainen maku,tiedän kokemuksesta miltä tuntuu kun alkaa miettimään mikä väri sopisi autoon parhaiten,älä huoli kyllä se loksahtaa kohalleen kun tarpeeksi selailet värikarttoja (tukka saattaa kyllä tuossa hommassa ohentua vähäsen) ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2011 Eilen kävin Decoväriltä hakemassa yhen pikkupurkin maalia. Sain samalla mukaan House of Kolorin "kuvaston". Uijui mitä värejä ^-^ Hintakin on kyllä kohdallaan... :o Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2011 Huomenna alkais hitsuuhommat.. Käytin puhalluksessa kaikki vaihdettavat pellit, näin sai helposti sen varastomaalin veks ja pinta on nyt valmiina imemään epoksia (PPG Delfleettiä, vai mitä se ny oli..). Pääsee huomenna testaamaan uutta Esabin 200:sta mig:iä 8) Jos kiireeltä ehtii, viikonloppuna lähtee taas osatilaus :)) Mielipide vaihtuu vanteiden ja värin osalta varmaan kymmenen kertaa päivässä :o Nyt taas 10x6 kiinnostaa ja old English white :-X Koitan saada uudet fotot järjestykseen ja esille lähiaikoina C:-) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 Hohhoi >:( Iso "kiitos" edellisella hitsarille. Ratsupaikkaa paikan päällä. Takapää kaipaa reilusti uutta peltiä, saimoin etupää. Helmoja en ees vielä viittiny laikata auki.. Sielläkin varmaan kaikki vanhat paskat jätetty alle. Teki mieli köijätä koko koppa korumlavalle! >:( >:( >:( Ois ollu paljon helpompi lähteä tekemään ruosteisesta HITSAAMATTOMASTA kopasta. Kamera jäi tallille/hallille, fotoa huomenna.. Jotain hyvääkin, minissä on uusi katto!! O0 Ei ole enää kattoluukunreikää C:-) Rakentaminen viivästyy nyt kun joutuu tilaamaan uusia paneeleitaj aventtaamaan niiden saapumista, kele. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
simonits Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2011 miten tilkitsit kattoluukun reijän vaihoitko tolppakaton vai kattopellin tai paikkasitko vanhan katon? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Noniin, vihdoin votoja 8) *viikonloppuna tapahtunutta* Lauantaiaamuna pirteänä tallille. Iloisuus hävisi päivän mittaan aika äkkiä siinä laikkaa laulattaessa.. On sitä yritetty turata.. "saranapelti" ihan kynnöspeltoa, ja tietenkin vanha ruosteinen pelti jätetty alle, en ees viittinyt vielää laikata auki.. kaipaa pikku siistimistä Nättiä nättiä.. koppa pöydällä ja laikka soimaan ;D alta löyty pikku ylläri (taas). En viittiny tästäkään laikata enempää auki ennen kuin saan uudet paneelit, vaikeuttaa muuten kopan liikuttelua jos kaikki paikat on laikattu auki. tallikamera temppuilee, sori. Uus hitsuukone O0 mallikuvaa miten laitoin uuden kattopellin (vähän päällekkän peltejä) hattu pois sisällä! jäykistehitsasin vähän saumoja vanha katto talteen (muistiinpanot katossa) heppiä sinnetänne jottei lämpene liikaa ja vetele. pari tuntia heppailua niin alkaa olla sauma aika tiiviit näillä on hyvä hioa. Vaikka olenkin haukkunu kopan kunnon täydeksi %¤#&"/ksi ja moni teistäkin katsoo että hyvähän tuo on, mutta on aika vttumoista korjata huonoja hitsauksia :o Helpommalla pääsis jos olisi ruosteinen koppa mitä paikkais. Tällä mennään ja kesäksi ajoon oli mite oli! O0 Englannista tulollaan taas iso kasa tavaraa, oikeen lompakkoa pakottaa ??? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Kyllä se siitä.Missäpäin Imatraa rakentelet?Näyttäs olevan isot tilat. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2011 Tässä Mansikkalassa Sukkulakadulla 8) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Kävin tallilla putsailemassa osia, painepesurilla tuhaustin moottorin ja sisätilanpuhaltimen purin. Lisäilin sinnetänne votoja (kännykällä otettuja, laatu on mitä on kun aina ei muista kameraa ottaa mukaan..) Sekalaisia fotoja matkan varrelta: sisätilanlämppärinpuhaltimen purkua DIY vpyöränirrotustyökalu vaikio vs. kisapyörä (en laita tota kisapyörää, tilasin semi-mallin) moottori pestynä, kaipaa maalia uusi vs takapallo vs etupallo ensimmäisen osatilauksen saldoa irtilaikattu takahiekkapellin nurkka :o sopivan alustakorkeuden mietiskelyä ::) koppa jätetty puhallettavaksi ja jatkuu..... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2011 Mitenkäs kun tuo lämppäri on peltikuorilla ja puhallin sisällä? Muuttuiko kuoret joskus takaisin peltikuorisiksi, kun ne kuitenkin 60-luvun lopulla vaihtui muovisiksi. Itse olisin veikannut että tuollaisia ei kuulu olla kuin Coopereissa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
meerha Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Muuttuiko kuoret joskus takaisin peltikuorisiksi, kun ne kuitenkin 60-luvun lopulla vaihtui muovisiksi. Joo, muuttui. Ainakin vm. -70 on muovinen mutta vm. -72 taas peltinen koppa. Läpän käyttövivustoja on molemmissa koppaversioissa tarjolla pysty- ja poikittaissuuntaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Tarttee varmaan koittaa sitä happohoitoa noille ruosteille. Testin testing.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
meerha Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Ihan kannattaa maltilla kokeilla sitruunahappoa. Ei kuitenkaan kannata unohtaa osia likomaan sillä siinä vaiheessa kun ruoste on kokolailla lähtenyt onkin käsittelyvuorossa puhdas metalli. Koneistetuissa osissa saattaa terävät särmät hieman pyöristyä ja kierteet hieman alkaa löystymään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Joo, pitää harjotella ekaks johonkin romuun ennen kuin tuhoaa jotain tarpeellista ;D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
club75 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 mites tuo sitruunahapotukseen jälkeen, pitäskö ne huutoa vedellä tms. ennenkuin käsissä alkaa pyöritteleen? ei muuten mutta taitaa uudet sorminahat olla aika kivuliasta kasvattaa... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
meerha Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 mites tuo sitruunahapotukseen jälkeen, pitäskö ne huutoa vedellä tms. ennenkuin käsissä alkaa pyöritteleen? ei muuten mutta taitaa uudet sorminahat olla aika kivuliasta kasvattaa... Itse ainakin huuhtelin kuumalla vedellä ja puhaltelin paineilmalla kuivaksi. Ei siihen liemeen lihat ja nahat kädestä ensimmäisenä irtoa jos sinne kouransa sattuu työntämään...liemi on kuitenkin sen verran paskasen näköistä käytön jäljiltä ettei sinne paljasta kouraa viitsi työntää. Itse ainakin käyttelin kumihanskoja osien siirtelyssä, loppuharjailussa ja huuhtelussa. Oman sitruunahappo kokeilujeni pointti oli juuri tuon happoliemen käytön helppous eli ei polttele ja tee reikää ympärilleen jos sattuu roiskumaan. Ei kuitenkaan pidä aliarvioida sen vaikutuksia ja tehoa kun itse näkee miten ruoste lähtee. Eli ei pidä ahnehtia vaan kokeilla maltin ja järjen kera. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Hapotuksen ja pesun jälkeen ei varmaan kannata näpelöidä osia paljainkäsin ettei sormista tartu rasvaa ja paskaa.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kävin taas talllilla hypistelemässä osia :D Koneesta purin kytkimen päästä kaikki ylimääräset lohkoon asti pois (pitää koittaa elvyttä siitä alumiinikopasta pinta alumiinin näköseks jollakin konstilla). Hyllystä löysin yllätykseks ison nipun tiivisteitä O0 Samoin kuin uuden öljypumpun ja käytetyt mintexin takahihnat ja AP:n massakytkytinlevyn. Noh, uusi levy on jo tilattu.. Lisäksi löytyi joku minin kansi :o Vertailun vuoksi seuraavissa kuvissa on yhden kaverin kansi mitä on laskettu liikaa ja öljykanava menny puhki (laskettu n. 2-3mm !!! ) Voisko joku fiksu kerto mikä/mitkä kannet nää on, palotiloissa on kuintenkin aikapaljon eroa, samoin venttiileiden koossa (tussilla kirjotin n. mitat). Pitääkö tässä vielä omasta koneesta ruuvata kansi pois... >:( Ei pitäis laskea kantta liikaa.. erona myös kaivetussa kannessa vesikanavien reijät Mut mikä tää alempi, hyllystä löytyny kansi on ja kannattaako miun ottaa koneesta oma kansi irti? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
simonits Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 en ole havainnut että sitruunahappo ois syönyt metallii vaikka olen joskus unohtanut osat sinne kaverini piti lohkoa muutaman viikon liemessä eikä lohko viottunut mitenkään tuli ainoastaan puhtaaksi.mutta jos on oikeeta tietoa että litku söisi puhdasta metallii niin kannattaa mielestäni tarkkailla että käykö näin,ainoa huono kokemukseni oli aikoinaa kun laitoin mopon kaasarin se sulasi käyttökelvottomaksi metalli oli jotain pehmeetä valu seosta.sitruunahappoa käytetään ainakin elintarvikkeissa,wc pönttöjen puhdistamisessa,viemäreitten puhistamisessa yms.kumihanskoja itse ainakin käytän kun osia liikuttelen mutta jos happoa menee käsiin niin ei se polta ihoa rikki. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
matikju Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Noista kansista toi ylilaskettu näyttäis tonnisen kannelta ja tuo toinen valunumeron ja venttiilien koon perusteella MiniManian tietokannan mukaan tälläinen 12G940* imu/33.33 pako/29.2 1275GT, Austin 1300, all late A+ models inc. Turbo but not MG Metro Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
vilhokustaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Eli ois samanlainen mikä nyt koneessa kiinni..? edit: löysin kuitin uusista std venoista (33/29). Eli tuosta kannesta voi kairauttaa "kireemmän" O0 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
meerha Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2011 en ole havainnut että sitruunahappo ois syönyt metallii vaikka olen joskus unohtanut osat sinne kaverini piti lohkoa muutaman viikon liemessä eikä lohko viottunut mitenkään tuli ainoastaan puhtaaksi.mutta jos on oikeeta tietoa että litku söisi puhdasta metallii niin kannattaa mielestäni tarkkailla että käykö näin Tulin kokeilleeksi eli jätin tarkoituksella muutamia romuosia likoomaan 3-4 päiväksi. Halusin katsoa kuinka puhtaaksi lähtee ja millainen on se ylimääräinen kerros joka alkaa niiden pintaan alkaa lopulta muodostua. No, sain niihin aikaiseksi sellaisen vaalean paskakerroksen, jonka sain vielä harjaamalla lopulta pois. Peltiset osat eivät kärsineet lainkaan mutta valuosissa oli koneistetuista pinnoista reunat pyöristyneet ja kierteet olivat väljistyneet selvästi eli helicoilit tarttis laittaa jos käyttöön tulisivat. Noi romut olivat ihan OK ja ihan puhtaat vielä 2 päivän jälkeen. Kannattaa tosiaan pitää silmällä etenkin valuosia. Sitruunahapon tuoteselosteita löytyy googlettamalla netistä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään