TOX Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2010 Mulla on mini1000 1980. Piti katsastaa auto ja viedä sitten talviteloille se, mutta eipä menekään päästöistä läpi. Nyt olen säätänyt venttiilit ja sytytyksen kuntoon ongelma on ilmeisesti kaasuttimessa tai sitten palanut venttiili. Siinä on kuulema su hs4 waxstat mallinen kaasutin niin kiinnostais tietää mikä ero on waxstat ja ei waxtat kaasarilla? Sit siihen tulee kaasuläpän ja männän väliin putki joka lähtee kumiputkena lohkon kyljessä olevaan "peltipurkkiin" mikähän tarkoitus tuolla putkella on? Kaasarin säädössä on ongelmana se ettei tyhjäkäyntiä saa alle 1000 kierroksen millään vaikka tyhjäkäyntiruuvi on täysin auki ja seosruuvilla ei tunnu olevan merkitystä vaikka kuinka kääntelis.
MikaJ Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 2010 Waxstat pitäisi liittyä vain seoksen hienosäätöön, yrittää periaatteessa imuilman lämpötilan mukaan haistella oikeeta seosta. Tuo kumiletku on todennäköisesti huohotus, sekään ei kyllä lisää tyhjäkäyntiä. Jos kaasuläppä oikeasti menee kiinni asti, niin sitten sinulla on imuvuoto jossain. Imusarjan tiiviste, kaasarin tiiviste, mahdollinen jarrutehostimen letku tai virranjakajan, sekä todennäköisin että kaasarin läppäakseli on täysin väljähtänyt ja imee sieltä ilmaa. Ensimmäiset helppoja korjata, viimeinen vähän työläämpi. Imuvuotoja on helppo etsiä vaikka starttipilotilla, kone tyhjäkäynnille ja se kyllä selkeästi muuttuu jos ruiskuttaa johonkin kohtaan mistä imee ilmaa koneeseen.
TOX Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2010 Nyt sain minin katsastettua. Kaasuläppäakselissa on tosiaan väljyyttä josta varmaan johtuu toi vika. Meni kuitenkin nyt täpärästi päästöihin. Onkohan noissa kaasuttimissa holkkit kaasuläppäakselille jotka vois vaihtaa? Kiitos vastaukssista.
MikaJ Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2010 Ei ole vaihdettavia holkkeja. Vaihtoehtona on reikien kalvaaminen reilusti isommiksi ja holkittaminen, tai sitten paksumman akselin tekeminen ja sille kalvata sopivat reijät. Tuppaavat kaikki käytetyt yleensä olemaan huonoja, ei hirveän kestävä rakenne kun messinkiakseli hinkaa alumiinia. Yksi SU:n suunnittelumokia, tai siis kustannussyistä se varmasti tuollainen on. HIF malleissa tilannetta parannettu lisäämällä tiivisteet, mutta samalla lailla ne kuluu silti (ei vaan vuoda tiivisteen takia niin herkästi).
koirankoppi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2010 Tuo holkittaminen on melko tarkka homma, eli tehtävä huolella. Reijät on saatava kunnolla linjaan. Itsellä on ainakin tällaiseen "normaalikäyttöön" aina riittänyt läppäakselin uusiminen. Kyllä se akseli siittä pääasiassa kuluu. Sehän selviää kun tutkit asian. Suinpäin ei kannata lähteä turhaan holkittelemaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään