Pke Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Tietääkö kukaan, että onko -03 Mineissä mahdollisesti jotain eroa Saksan vs. skandinavia -malleilla? Joissain automerkeissä/malleissa kuulemma eroja saattaa olla mm. lämmityslaitteen tehossa (koossa).
fifty Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Ostin vuonna 2007 Cooper ässän uutena Luxembourgista ja kyllä lämppärin teho oli vähintäinkin riittävä. Eli varmasti samanlainen kuin aidossa ;D "suomiautossa". Jotenkin vaikea kuvitella, että autotehtailla olisi jokin erillinen suomi- tai vaikkapa arktisten alueiden kokoonpanolinja. Joo, nyt tuli mieleeni; kerran kun vahingossa laitoin penkin lämppärin päälle niin meinasi persuus palaa ;D
Pke Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Joo, en kyllä itsekään oikein usko, että eroa olisi. Mutta oli tuola jossain topicissa uudemman mallin -08(?) tehdasvaruste koodilista, ja sielä oli mainittuna joku "kylmän alueen paketti" tjsp. Mitä sitten lieneekään... No, ainakin lohkolämppäri puuttuu. 8) Kovin montaa kymppiä ei onneksi Motonetissa maksa, mutta onkohan kuinka paha asentaa?
fifty Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 No jos joku kylmän alueen paketti on olemassa, niin voihan niissä sitten jotakin eroa olla. En tunne asiaa, mutta toivottavasti joku muu tietää enemmän.
JPTT Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2010 Osta saksasta mini, jossa varustelistalla on ns. winter package. Se on sama kaikkialla euroopassa. Saksassakin on talvi suurimmassa osaa maata. Uusissa mineissä winter package tarkoittaa ainoastaan lämmitettyä imusarjaa. R53, eli vanhemmista mineistä en osaa sanoa. Suomen mineissä on lisäksi vakiona ruotsinkielinen käyttöohjekirja. O0
Pke Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Osta saksasta mini, jossa varustelistalla on ns. winter package. Se on sama kaikkialla euroopassa. Saksassakin on talvi suurimmassa osaa maata.Uusissa mineissä winter package tarkoittaa ainoastaan lämmitettyä imusarjaa. R53, eli vanhemmista mineistä en osaa sanoa. Suomen mineissä on lisäksi vakiona ruotsinkielinen käyttöohjekirja. O0 Ongelmana on vaan se, että auto on jo Suomessa, eikä mitään käsitystä onko siinä winter package. --> Mistä sen näkee? Joku lista jossain päin autoa vai? Vai tyyppikoodista? No, on siinä ainakin penkinlämmittimet...
JPTT Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Soita BMW suomeen ja kerro auton runkonumero. He lähettävät listan kaikista ominaisuuksista / kertovat puhelimessa haluamasi tiedot. He näkevät myös koneiltaan, mitä huoltoja autolle on tehty saksassa. Tämä palvelu toimi ainakin pari vuotta sitten. Toivottavasti yhä.
skithund Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2010 Ongelmana on vaan se, että auto on jo Suomessa, eikä mitään käsitystä onko siinä winter package. --> Mistä sen näkee? Joku lista jossain päin autoa vai? Vai tyyppikoodista? Auton tyyppikoodilla (VIN-numerolla) saa Suomessa jälleenmyyjältä listan tehdasasennetuista varusteista. Tai vaihtoehtoisesti voit maksaa http://www.bmw-options-vin-decoder.com/ $9.99 per kysely. http://www.minitechinfo.com/ on sitten BMW USA:n oma saitti, jonka käyttö maksaa $30 per päivä, mutta siellä onkin sitten kaikki mahdollinen, koska asennettavat softat ja informaatio ovat samat kuin valtuutetuissa huolloissa. Käytin palvelua jokunen kuukausi takaperin ja pelkkien softien asennus vei useamman tunnin tuosta 24h ajasta. Täältä pitäisi löytyä myös JPTT:n mainitsema auton huoltohistoria. Omalla kohdalla ei löytynyt historiaa, kun sitä ei vielä ole ;) Mutta ymmärtääkseni R50/R53 ei ollut mitään erillistä "winter package" optiota olemassa, ellei sillä tarkoitettu talvirenkaita. Lämmittimet/ilmastointi on ainakin kaikissa ECE (Eurooppa) versioissa samat. Uudemmista (ainakin R56) näyttää sit löytyvän "0842 Cold-climate version" varuste.
Pke Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2010 Mini haettiin eilen uuteen kotiin. Itse en saksan kielestä juuri mitään ymmärrä, mutta tässä käsikirjasta löytynyt varustelista: Eipä tuosta kait kovin montaa lisävarustetta puutu?
inno75 Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Vaikka ajelenkin "vanhalla" Minillä, niin huomasin että 2-kuskin istuimenlämmitin puuttuu. Winterpaket `a en huomannut. Aika pitkä lista kyllä muuten oli ;D
Pke Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Vaikka ajelenkin "vanhalla" Minillä, niin huomasin että 2-kuskin istuimenlämmitin puuttuu. Winterpaket `a en huomannut.Aika pitkä lista kyllä muuten oli ;D Ööö, tarkoitatko tuota mun listaa? On siinä ainakin livenä 2-kuskillekin istuinlämmitin. Eilen löytyi vielä uusi varuste, automaattisesti himmenevä taustapeili. (tosi tärkee varuste... ::) )
simonits Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 en jaksanut lukea koko viestinketjua,mutta miksi ulkoota tuotut erikoisautot ovat kaikki vähemmän ajettuja kuin suomessa alkujaan olleet autot ovat,vaikka muualla on pitemmät paanat ja pitempi ajokausi,onko kaikki tuontivehkeet sen vaarin vanha vehje joka seisoi tallissa aina? ???
Pke Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Tuola etelässä autojen hinnat sen verran edullisempia, että perheessä yleensä useampia autoja kun täälä meillä ryöstöveromaassa. Joten perheen kilometrit jakaantuu useampaan pirssiin. Siinä ainakin yksi syy. Olin ennen pikkusen skeptinen tuontiautoihin, mutta nyt käsitys muuttunut täysin, kun lähipiirissä useampi Saksan tuliainen. Esimerkkinä tuo meidän (eli eukon) Mini. Mm. pohja ei ole edes likainen, saati sitten suolakura & ruoste mömmössä joka paikka. Ja ei ole ilmeisesti nähnytkään soratietä, kun ei ole alusta "hiekkapuhallettu", kuten "aidoissa Suomi autoissa" tuppaa olemaan.
MikaJ Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2010 Oma mielipide on se, että mielummin Saksantuonti kuin kotimainen ruosteinen karvalakki. Lisäksi eihän täällä noita paremmin varusteltuja autoja ole käytännössä ollenkaan ollutkaan. Viimeiset neljä ostettua (ei nyt oteta noita harrasteautoja huomioon, vaikka niistäkin yksi on tuotettu kun ei Suomessa ollut yhtään) on ostettu Saksasta, enkä muuta osaisi kuvitella. Eikä ne autot aina Sakuissa ole vähemmän ajettuja, itsekkin ostin ihan kunnon mukaan enkä kilometrien, tuon ajoneuvon mikä on vieläkin käyttöautona. Yli 330tkm alkaa vanhuksella olemaan mittarissa, ihan hyvin +200hp/litratehoilla. Etelässä ei ole suolaa, eikä sorabaanaa, ajetaan lämpimässä kestopäällysteteillä, mikä näkyy kyllä autojen kunnossa. Mutta noi "lisävaruste" listaukset on aika naurettavia yleensäkkin, kuten tuossakin huomaa. 99% "lisävarusteista" on normaaleja varusteita, mutta valmistusteknisistä syistä, ne ilmoitetaan kaikki erikseen. Vielä parempi esimerkki on tuo mun nuijasodanaikainen Audi. Siinä on viisi kertaa tuota listausta pidempi varustelista (no toki oikeestikkin siinä on kaikki varusteet mitä oli silloin mahdollista saada, plus vielä MTM:n kautta extraa niiden lisäksi), mutta suurimman osan listauksesta täyttää varusteet "iso kuskin peili, taittuva hanttarin peili, punaiset jarrusatulat, penkit quattro tikkauksella, lisämittaristo, yms..." Nämä kaikki esimerkkivarusteet siis ovat autossa vakiona. Toki löytyy mun auton listasta mielenkiintoisuuksiakin, on toimitettu tehtaalta 16" vanteilla ja 17" renkailla :D Ei ole ollut ainakaan turhan tiukat rengastyöt.
satutäti Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2011 Itseäni on kiinnostanut automaatti mini joka myynnissä outlet car centerissä. Onkos kellään tietoa saako niihin mistään suomenkielistä käyttöohjekirjaa?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään